5 Perfekte Halser – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Ruta D/ Strikkeholmen.no

 

En god hals som ikkje klør er et must på en iskald vinterdag, eller bare en kjølig høstdag. Det er ofte finere inn i en jakke/kåpe enn et sjal/skjerf er, spesielt om det blåser. En hals alene er en flott gave, topp den gjerne med en matchende lue (om mottaker bruker det da) så har du en helt perfekt gave når minusgradene fyker rundt ørene.

Til de minste kan du godt strikke hals i merino, det er mye mykere, syns de fleste barn klager når de får ren ull inn til halsen. Selv som voksen syns eg det kan stikke veldig med ren ull på halsen når eg begynner å bli varm!
Det er ikkje behagelig!

 

SIRKELHALS
Bildet over
Str 1 til 10 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Ruta D/ Strikkeholmen.no

 

HOLMENHALS TYNN VERSJON
Strikkefasthet 24 m
Str 1 til 9 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Ruta D/ Strikkeholmen.no

 

HOLMENHALS
Strikkefasthet 21 m
Str 1 til 9 år

 

 

 

 

 

Designet av Ruta D/ Strikkeholmen.no

 

Eg digget denne! Det er liksom noe med de der rillere da vettu!
Liker det!

 

ENKEL HØSTHALS
Str 1 til 10 år

 

 

 

 

 

Designet av Ruta D/ Strikkeholmen.no

 

Skulle du ønske deg en hals selv så er det denne du velger for den er til voksne 🙂 Noen ganger kan de være for mye å ha en tjukk genser under jakken og da er en hals midt i blinken 🙂

 

SIRKELHALS MY SIZE
Voksen størrelse

 

 

Men det må eg si! JuHuu For noen dager siden la eg ut et innlegg med DISSE LEKRE VOTTENE!!
Fra nå og ut morgendagen får du hele 20% på de oppskriften + alt det andre som Mette Samsing har på siden sin! LØP Å KJØP sier eg nå bare! Mange flotte julegaver der gitt 🙂

 

Må bare skynte meg å si: Eg tror Ravelry har tekniske problem (Hvis du klikker deg inn fra en pc) så mulig det er vanskelig å komme frem til den enkelte oppskrift, men da er det bare å vente litt……selv om det er kjedelig!
(Eller klikk deg inn via mobilen, det funker hos meg)

 

 

* * * *

 

 

 

“La det regne, la det regne. Oh le Oh le Oh le!!” JISES! Det stopper ikkje heller! Elsker lyden da fordi det er sånn RettNed regn uten at det blåser, men det STOPPER ikkje! Skulle ha vært en kjappis på Rema, men eg sendte heller en melding til Amira så fikser hun på vei hjem fra jobb 🙂 Tja, da kan eg bare fortsette med det eg skal; PERLE og STRIKKE! Ja jo, først den vanlige runden SOM ALLTID, har også 3 fulle stativ med klær, er de tørre skal de brettes, hvis ikkje? Ja så får de jaggu meg bare henge!! Kjøpt nytt skyllemiddel før helga og det dufter som eg har tatt vårrengjøringa X 10! Deilig duft da! Mmmm Å ja, eg er overbegeistret for skyllemiddel og kjøper alltid de nye for å prøve og prøver og har et anseelig lager, alle har jo hver sin smak..ehee…duft! Hjelper ikkje at Amira har samme mani`n som meg…Kjekt å vaske klær i grunnen 🙂

Uuuuansett! Eg ble ferdig med noe fint, eller…faktisk ganske lekkert i går! Ble som sagt litt sent for å ta bilder pga lyset, men skal gjøre et forsøk nå etterpå. Var i grunnen mye arbeid, det tok liksom nesten 3 dager fra eg startet til det var ferdig. Ikkje bare bare å stryke 55 deler skal eg si deg, nop, det tar tid! SÅ ja, ok, da får eg starte på runden min for eg har også noe eg bare MÅ prøve å perle, en liten greie, men eg må teste det ut. Sånn er det bare 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg