7 av mine fineste Strikkeprosjekt

 

DENNE! Min helt egen Selbukjole i deilig Limefarge/Syrlig oker(?) sammen med litt gråtoner ♥ Det er vel kanskje den fineste strikkekjolen eg har! Har ikkje brukt den så mye som eg burde, grunnen til det var fordi halsen ble for vid. Det har eg der mot fikset så eg håper eg blir flinkere å bruke den til vinteren igjen 😀 Eg har brukt STILL LIGHT oppskriften og strikket den i Østlandsgarn. All bordene er orginale Selbu mønster.

 

 

 

 

Ahaaa DENNE!!! Oj Oj, der gikk eg definitvt litt CRAZY *ler* Mitt eget design dette, men selve kåpe, dvs den øvre delen er hentet fra Pinneguri sin Hverdagsjakke og så har eg bare strikket den “litt” lengre *fniser* Hele Flamingoen har eg tegnet på mange ruteark og eg har strikket den frem/tilbake i riller med Intarsia teknikken 😀 Tror nok dette er det største blikkfanget eg eier hehe

 

 

 

 

I utgangspunktet skulle det bli en litt halvlang jakke ned på rompa, men Flamingoer er tydeligvis lange fugler for den ble jo nesten i full størrelse! Har siden denne kåpa fable om flere slike jakker (eller kåper) med diverse andre dyr/insekter(??) på ryggen. Hele kåpa er strikket i Falk og alle knappene har eg malt og dekoreret selv.

 

 

 

 

 

Fana jakke strikket på min egen måte! Har strikket den Top/Down med hette og gode lommer + glidelås. Den tok meg noen år å fullføre fordi eg klarte ikkje montere glidelås og pyntebånd skikkelig *flau* Til slutt var det Mocinadesign som tok jobber og jakken min ble helt perfekt! Her har eg rett og slett bare strikket en raglanjakke top/down og brukt det orginale Fana mønsteret slik eg ønsket 🙂

 

 

 

 

Denne lange jakken er også strikket med utganspunkt i Pinneguri sin Hverdagsjakke. Strikket den før Flamingokåpa og det var mer denne lengden Flamingoen også skulle ha…vel vel…

Elsker fargene på denne jakken! Mønsteret på ryggen er strikket med Intarsiateknikk og hele jakken er strikket frem/tilbake pga fargeskiftene i raglanøkningene. Eneste muligheten for å få forskjellige farger i ermer og bol 🙂 Dette er også en løsning eg har vurdert til flere jakker….Å ja, eg kunne som vanlig tenkte meg mange…sukk

 

 

 

 

Like veldig godt lengden på denne, litt sånn snaisen og god 🙂 Eg MÅ bare bli flinkere å bruke alt det fine eg har….nå for tiden blir det fort for varm med så mye ull...jaja, akkurat det problemet går nok snart over *Håper*

 

 

 

 

Nok en Fana genser, dette er luksusvarianten og egentlig aldri brukt skikkelig…Egentlig veldig synd, den er strikket i Skinny Bugga (ganske så dyrt garn ja…) og er nydelig behagelig å ha på seg…Har faktisk vurdert å selge den siden den gir meg så dårlig samvittighet fordi eg ikkje bruker den…sukk
Send meg en mld om du er interessert.

 

 

 

 

Åååå dette er kjolen som gjør meg G L A D! Nok en Still Light, strikket i Kauni og de deiligste farger! Begge lommene har striper på innsiden i forskjelliger farger, en virkelig morsom kjole og det er gøy å bruke!
Får alltid bemerkninger når eg bruker det 😀

 

 

 

 

Denne er lekker ♥ Det AAMU fra Isabell Kraemer og er vel mitt siste store prosjekt som ble ferdig, alt av store prosjekt startet etter denne er ikkje ferdig ennå….Du vet? Eg fikk jo perler i hus og da var det gjort….Uansett, denne genseren er så lett og herlige, strikket i TukuWool —> Helt Nydelig! ♥

Noen ganger må eg bare gå gjennom hva eg egentlig har, tror ikkje det kun er dette! ⇑ Eg har mye, selv etter at eg ga en del av ullklærene mine til Kirkens Bymisjon i fjor så har eg MEEER enn nok! Likevel drømmer eg fortsatt om diverse prosjekt, har en lang jakke og et par gensere på pinner som eg skulle hatt ferdig + eg har liggende garn og oppskrift på prosjekter som eg skal starte på…snart? Det mangler i allefall ikkje på prosjekt eg kan kose meg med, må bare perle litt til og litt mer 🙂

Jaja, nå må eg vel nesten komme meg i seng, har mimret nok nå! I morgen skal eg trekke den som gjetter riktig, eller nærmeste riktig antall erter! Vinneren får 7 deilige nøster i poste, hvis du vil bli med klikk deg inn her å gjett du også! Så mange ganger du vil kan du gjette!

 

 

NATTINATTI
(God morgen?)

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Så mange spesielle arbeid du har bak deg! Skulle likt å sett deg deg kome feiande flott i i den lekre Flamingojakka.
      Ynskjer deg ei fortsatt flott påske!

    2. Sååå många fina kläder du stickat, jag gilla dom alla, den första på bild skulle jag jätte gärna sticka.
      Jag har stickat en Fana tröja för länge sedan, i Vitt och Rosa, mönstret är snyggt, man jag gilla dina armar bättre.
      Önskar dig en fortsatt trevlig Påsk helg
      Myrica

    3. Så mye flott du har strikket.Likte Dresden første kjolen,helt mine farger.Ha en fin hobbydag og fortsatt fin påske.

Siste innlegg