Drømmejakken er FERDIG!

 

I dag! Merk deg datoen: 7.august 2021 – En egendesignet Fanajakke som eg startet på i 2015 er ENDELIG ferdig!! Det var det ikkje mange som hadde trodd *ler* Eg hadde mine tvil ei stund eg også, men nå sitter eg altså her med det som eg syns er verdens fineste Fanajakka ♥ Den har ligget ferdig siden sommeren 2019, men så var det der der hekkans glidelåse da vettu….det er vel 2 år siden den kom i hus? Men…etter gjentatte hull i fingrene ga eg opp, eg kan IKKJE sy på symaskinen så dette stoppet seg selv rett og slett.
Eg innså på et punkt nederlaget….

Det var helt til eg slengte en forespørsel ut her på bloggen for en måned siden ca, fikk da en melding fra MOCINA DESIGN og da var det gjort! Hva den dama kan altså!! Følte eg møtte en likesinned når eg traff henne ♥ Selv om jakka min bød på visse utfordringere (Eg vet jo f.eks ikkje hvordan eg skal strikke kanter og div med tanke på glidelås og kantebånd), jaggu fikk hun en real jobb, men eg er sååå fornøyd!! Eg er HAPPY HAPPY!

 

Bare SE & NYT!

 

Dette “silke”båndet som er helt syntetisk (haha) har eg hatt i mange år med formål om å dekorerer en jakke, se så flott det ble da?? Dette måtte hun sy på for hånd, så ja, mye jobb! Eg er så takknemlig! ♥

 

 

 

 

Dette er vel egentlig det første bildet eg tok! Det er lenge siden, våren 2016! Eg hadde lenge hatt lyst på en Fana Jakke med raglan, det finnes jo ikkje og rundfelling er eg ikkje glad i, så da måtte eg ordne det selv. Etter hvert ble det også lommer OG ei stor god hette. Vel vel, jakken ble nok en gang pakket litt bort, måtte tenke…

 

 

 

 

Sommeren 2019 begynte eg å leke med tanken på å gjøre jakka helt unik! Dro frem masse flotte farger
i Holst Supersoft og satt ute i sola å koset meg i flere dager faktisk.

 

 

 

 

Allerede da var “silke”båndet fra eBay bestemt! Elsker det båndet ♥

 

 

 

Veeel….når jakka var ferdig brodert likte eg det ikkje….så ja…
da var det frem med saksa og
Starte på nytt!

Dette var altså sommeren 2019, eg dro frem igjen et par dager da eg hadde kjøpt glidelås,
men det prosjektet ga eg opprimelig fort….Håpløst altså!

 

 

 

 

Men! Nå sitter eg altså her, eg er så glad, ja rent rørt faktisk! Den er jo såååå fiiin og jobben som Monica har gjort er sååå flott og ble en diger prikk over I`en. Passer jo helt perfekt med tanke på væromslaget her i vest, for nå kan eg ganske snart slenge den på meg på vei ut dørene – Gleder meg 😀 HER INNE finner du Monica på Instagram, vel verdt å følge! Hun har noe eg ser for meg er en EventyrHage, en herlig kreativ sjel 😀

 

 

 

 

Nå kan eg børste nok et prosjekt bort fra skuldrene, har lagt den fint inn på ullhylla mi
som eg nylig ryddet og eg ble et flott innslag på den hylla *Lykke*

 

HEEELT til slutt vil eg legge til at Jakka mi er Strikket av BILLIGGARN!! Tenk du, Safirgarn, kjøpt på TILBUD på Sparkjøp kan bli sååå flott? For å si det sånn: Eg hadde aldri solgt den for garnprisen *ler*

 

Ellers? I dag? Vel, eg storkoser meg på Hobbyrommet og kan melde om at å pensle flytende gips på Skulpturen min ble vellykket! Det gikk bedre når eg ventet til gipsen begynte å tykne – Dette blir så bra! Ali koser seg på kjøkkenet og i dag blir det Falafel, laget fra bunnen med hjemmelaga arabiske brød *Gleder meg*

 

 

HA EN FORTSATT
FLOTT LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

26 kommentarer
    1. Heilt knall!!! Gratla med superflott jakke.
      Herpe med tradisjonsmønster? Bruke billiggarn? Jatakk, begge deler – og vel så det. Hvem setter grenser? Hvem bryr seg (burde bry seg…)?

      1. Tusen Takk skal du ha <3
        Mange som bryr deg med både det og det andre hehe Men ikkje eg! Eg elsker å styre på min egen vei <3

    2. Kjempefin jakke 🙂🙂. Monica er flink med symaskinen skjønner jeg🙂. Ingen har noe med hva slags garn du har brukt.
      Ha en fortsatt fin lørdag 🙂

    3. Bruker egentlig ikke å kommentere på blogger….men wow så fin den ble. Kreativt. 💪🤗.

    4. Nydelig jakke. Herlig å ha noe som ingen andre har😃 Jeg har flere “unike” kofter og topper…. Men d er som regel fordi det sniker seg inn litt feil her og der🤣🤣
      Gratulerer med jakka

    5. Jakken ble helt unik. Kjempeflott.
      Du kan ikke takle alt vet du Vibbedille, så da er det helt innafor å søke hjelp.

    6. Heia … Gratla med ny flott jakke 😀 sitter her og tenker Gud kor fort tida går … synes ikke det var så leeeenge siden du la opp til den jakka. Fulgte prosessen da, og glad på dine vegne at denne UFOen har landet. Vet du liker å si at du ikke-jurister særlig UFoer, men denne kunne nok ha blitt det 😜 kos deg med den nye jakka di. Gleder meg til å se bilder av strikket i bruk. Ha en fin lørdag ..

    7. Den jakka ble superfin. Så flott med det båndet også. Jeg ble nesten misunnelig på deg! Nå vet jeg hva jeg skal bruke mitt billig garn til! Takk for ideen. Lykke til med neste prosjekt.

    8. Hurra for flinke damer! Deg som strikker og dekoratør, og Monica for montering 👏 Misforstå meg rett, men det er nesten greit å se at du også trenger litt hjelp 😆 Du får jo til alt annet, og da er det jo heller ikke noe i veien med å spørre om hjelp 🤗 Da er det godt med flinke folk som ønsker å hjelpe!

    9. Bare kjekt å kunne hjelpe og takk for fine ord 💕nå var det visst min tur til å bli litt rørt ❤️ Kunne jo ikke la jakken ligge i ufo-korga lenger nå, den ville så gjerne ut å vise seg frem 🤩 nydelig jakke 🥰og et vakkert eksempel på at billig garn er like bra som dyrt 🤩 kos deg og nyt jakken din💕

Siste innlegg