7 Sjal alle kan strikke

Designet av Espace Tricot

 

Sjal er nesten for en forbruksvare å regne, og er du en skikkelig sjalperson, ja da kan du aldri få nok! Eg skulle ønske eg brukte mer sjal enn det eg gjør for egentlig så liker eg å surre et rundt med, men det blir stort sett på vinterstid. Mange sjal har eg nå likevel! Syns det er kjempegøy å strikke, og en av grunnene til det er jo fordi de er sjeldent for store til at man går fort lei 🙂

Vet det er mange som skulle ønske de “Kunne strikke” sjal, men det ser alt for vanskelig ut. Ja jo, noen ganger kan muligens en fasong skremme oss og man lurer på: “Hvordan i alle dager?” Ikkje sant? Da er det jo greit om selve sjalet er enkelt å strikke, ja at ikkje selve strikkinga er avansert – Da kan man heller konsentrerer oss om å skjønne fasongen, noen ganger kan det muligens bli litt mye felling, SAMTIDIG som man skal øke både her og der 🙂 Eg f.eks er en kløpper på å lage et avkryssningssystem på rundene som bare eg egentlig kan skjønne, men sjal blir det jo – Du må bare finne ut hva ditt strikkesystem er om det er for mye “å gjøre” på en runde 🙂

Eg har samlet sammen 7 sjal som stort sett består av Rillestrikke (<—en svakhet eg har), da skal det nå ikkje stå på selve strikkinga i allefall 🙂 Sånn med det første så ser eg at det øverste sjalet er
noe eg ville hadde med én gang! Enkelt og lekkert ♥

 

 

FLEUR
Bildet over
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Lori Versaci

 

NUMBER 10
Str 57 cm X 221 cm

 

 

 

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

HIPSTER SHAWL
Str 55 cm X 208 cm

 

 

 

 

 

Designet av Ambah O’Brien

 

ADVENTUROUS WRAP
2 justerbare størrelser

 

 

 

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Liker sååå godt fargene på dette! Svart blonde ♥

 

AGE OF GOLD
Str 170 cm X 68 cm

 

 

 

 

 

Designet av Martina Behm

 

MATCH & MOVE
Str 200 cm X 50 cm

 

 

 

 

 

Designet av Lisa Hannes

 

ZORZAL
Str 225 cm X 45 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag var eg ganske sikker på at det var søndag…De siste dagene har vært helt surrete! Blir jo spennende å se hvilken dag eg tror det er på mandag!? Bare rot altså, gi meg ei vanlig helg heller,
eller 1 uke ferie (På ei øde hytte!) hadde vært bedre enn dette 🙂

Eg holdt hva eg lovet i går: Det ble rot på spisebordet igjen! *ler* Ble skikkelig sukkersøtt og gildet fortsetter i dag! Popper nok opp noen flere ideér kjenner eg meg rett – Har en idé som eg er nødt å teste ut, er litt tvilsom der, men det må vel la seg gjøre?! Hmm vel det gjenstår å se, men søtt skal det bli 🙂 Håpet er jo å få det hele ferdig, kanskje i dag, men i allefall i løpet av helg! Sånn sett er det jo fint at helga er lang,
bare eg klarer holde styr på dagene 🙂

Hørte rykte om noe bakte poteter i dag?
Satser på at de blir laget uten innblanding fra meg, ja for eg er nok opptatt med mitt heeele dagen
kjenner eg meg rett 🙂 Fikk ikkje strikket i går kwell….nei.…eg perlet og strøk—> Repeat!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT LØRDAG!
I morgen er det søndag…og så er det fri igjen…

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer

Siste innlegg