Aldri mer på trynet ned et fjell!!

 

Nå skal det være slutt å gå på trynet og ræva fordi man ikke kan bedømme høydeforskjell i terreng og fjell! Nye briller ble hentet på mandag, å ja, de KOSTET, men kan de spare meg for flere ribbeinsbrudd f.eks så er det verdt hver en krone! Legen min ble i allefall happy da eg sa eg skulle fikse briller, for hans mening var at det burde vært forbudt å selge progressive til fjellfolk. Eg gikk all in og valgt meg raske solbriller for nå har eg gått å myst på fjell og strand i snart 2 år – Noe som slettes ikke er bra for øynene! Det eg likte veldig godt er at de er ikke sååå mørke i forhold til uten, men de beskytter mot alle disse uv ditt og datt så da er eg fornøyd +
eg faktisk kan se om det er flatt eller noen meter rett ned…veldig dumt å ta feil, tenker eg....
Brakk jo 3 ribbein i ryggen i vår da eg bare skulle hoppe og så var det en meter å litt når eg hoppet…
man spøker ikke med fjell”hyller”!

Eneste minuset med å velge denne type briller for å legge inn styrke er at glassen blir ganske så dyre, men igjen: Absolutt noe eg syns det er verdt å investere i 🙂 Eneste eg merket da me var på tur i dag var om eg så ut mot horisonten kunne den “bølge” litt, men det kommer av pga buet glass og fordeling av styrken i glassene, er det en ting eg ikke ser på når eg går ned et fjell så er det horisonten *ler* De er 0.5 sterkere i nedre del slik at eg kan lese kart, men de er ikke så sterke at det går utover dybdesynet som faktisk var målet. Den ultimate testen får eg på neste fjelltur som eg håper blir allerede på lørdag. Foreløpig er det meldt regn på fjellet eg vil gå, kan se ut for at det blir sol ut over dagen så me bestemmer i morgen kveld. Da får eg sikkert testet den nye buksa…det skal snø der natt til lørdag og kun 3 gr på dagtid!! Woop Woop!

 

 

 

 

 

Eg føler meg fortsatt smellfeit når eg ser bilder av meg selv…det “bildet” av en selv er ikkje det enkleste å bli kvitt, men det hjelper på når det dukker opp gamle turbilder….Bilder over er fra første tur i fjor (5.januar 2023) Er en del kilo siden det.

 

 

 

 

 

I dag gikk turen fra Byhaugen, opp til Tastaveden og ned til Ytre Tasta, forbi min barneskole,
ned til Mississippiskogen og bort, opp, over og tilbake til Byhaugen.

 

 

 

 

Noen av dagens turgjeng – En FIN turgjeng! Denne turen om torsdagen er et lavterskel tilbud for alle. Gruppa heter 60+, men det er også yngre enn dette. Tempoet er bedagelig, men i dag hadde med “riktig” turleder som lar oss dure i vei foran, noe kusina mi og eg gjorde, me bare stoppet ved hver korsvei og turlederen veivet med armene opp i lia for å vise hvilken vei me skulle. Var litt kaldt i dag og eg foretrakk å trø på litt. Dessuten blir alltid turene et par km lengre når hun er turleder 🙂 Må bare nevne det, han i lilla jakke er noen og 90 og er supersprek, han er også med på veldig lange turer, mye hardere enn dagens tur.
Drømmen må jo være å bli så sprek som gammel 🙂

 

 

 

 

Mange idylliske plasser i området

 

 

 

 

En fin tur og den gjorde underverker for gangsperren etter styrketreningen og lang tur på tirsdag 😉

 

 

 

 

Laget meg en herlig frokost i dag – God Turmat! Kom heldigvis på det i går og fikk laget opp både Smoothie Bowl og kjøleskapsgrøt, veldig kjekt å ha på lur! Nå er tanken å begynne å lakke noe av det siste eg har malt + male noe mer…blir nok aldri helt ferdig til den messa….Der etter må eg nok strikke litt også 🙂

 

 

 

 

HA EN GOD DAG VIDERE

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Jeg er så utrolig imponert over den omveltningen du har gjort i livet ditt. Jeg ser på bildet at du er mye smalere i ansiktet. Vekt og tall er en ring, men følelse, glede og velvære er noe helt annet. Vær stolt og glad over den jobben du har gjort, Vibeke. Du er forbilledlig. God klem fra Birgitte

      1. Takk skal du ha, det var godt å høre <3
        Det var litt sånn: Nå eller aldri og eg følte bare den overgangsalderen ødela alt og alle sa: "Det er umulig å gå ned, spesielt siden du har lavtstoffskifte og diverse", men det gikk 🙂 Kommer til å være evig takknemlig for søs som dro meg med ut på tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg