SPREKT

 

I morges ble eg hentet av søs kl 09:30 – Det var på tide med 1 time styrke ute i skogen, og du milde Hekkan som det regnet!! Det plasket ned, så ja, i dag fikk eg testet regntøy! Har en sånn oljejakke, liker ikke bruke den, alt blir så klamt/ekkelt + at det er så lang og stor. Har en HellyHansen “Regnjakke” med en vannsøyle på 10K…Den holdt ikke i 3 timer…Buksa som er en 20K regnbukse fra Bergans holdt meg tørr 🙂 *Tommel opp* Det samme gjorde La Sportiva skoene, knusktørre sokker! De er nå blitt med på en del turer
og de er en klar favoritt! Knall bra sko!

 

 

 

 

Etter styrketreninga pleier me å ta en kjapp tur rundt Mosvatnet, men det er bare 3 km og eg føler det er noe lite...derfor bestemt eg at me måtte rundt Store Stokkavann heller og søs er IKKJE vanskelig å be! 😀
ca 8,5 km. Og sånn ble det!

 

 

 

Det var mer høstfarger her nede og man kan tydelig se at alt er i gang med fargeskiftet – Nydelig!

 

 

Det ble en kjapp tur, har aldri hatt sååå god fart før! ca 10 minutt pr kilometer, fornøyd med det! Var søkke våt på overkroppen da me kom til bilen, en regnjakke på 10K i vannsøyle tåler nok bedre litt yr og ikke bøttevis med regn haha Var rett i dusjen da eg kom hjem, fikk i meg noe mat og nå sitter eg å vurderer en god kwil…holder på å sovne, har fått for lite nattesøvn atter en gang…nesten 5 t ble det! ZzzZzzZZzz Tror eg rusler
i seng et par timer sånn at eg får bedre utbytte av kvelden 🙂 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Er nok viktigere å se på vannsøylen regnplagget skal tåle en utseende. Jeg har godt regntøy som var svindyrt selv på tilbud da jeg kjøpte det. Gubbens er ikke greit, så her har vi en som koser seg i regnværet og kommer hjem tørr og varm og en som er kald, klam og temmelig våt.
      Tur i vind og regn er forresten gratis ansiktsmassasje. Helt nydelig

      1. Helt klart. Det skal sies; Helly Hansen sa at de hadde ikke 100% regntøy foruten oljejakke/bukse da de kun hadde opp til 10000 i vannsøyle. Den jakke holde fint i vanlig regn, i dag var det unormalt regn hehe Det var bøtter som traff oss 🙂 Har sett på noen Goretex regntøy…altså 6500,- KUN for buksa…! Fikk låne det en gang av svoger da det plutselig ble veldig mye regn på en topptur, var helt tørr etterpå. Kjente ikke at eg hadde det på meg en gang, supertynt og lett, men pottetett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg