ALTSÅ….Hallooo!? -Svensk Strikkeoppskrift

Designet av Sofia Kammeborn

 

Akkurat som Disse Vottene er heller ikkje disse sokkene forbeholdt jula, Nop, det er nemligen SkogSokker 🙂 Åsså, Åsså DU!? Vet hva det aller beste er?? De er strikket i Opal♥ Mitt mangeårige favorittgarn nr 1! Du vet eg spinker og sparer på de Opalnøstene eg har i hyllene mine, skal eg ofre et nøste eller 2 må det være noe helt spesielt eg skal strikke hehe Disse sokkene er absolutt fine nok til at eg kunne sprettet et par nøster…tok en kikk
i hyllene og eg har jammen med akkurat de 3 fargene sokkene er strikket i – farlig farlig!

 

 

 

Designet av Sofia Kammeborn

 

Heldigvis strikkes de fra toppen av, for ennå, etter så mange år har eg ennå ikkje kommet i mål med tå-opp sokker! Det bare korker seg ved hælen, jaaa…alle sier det er enkelt, men eg? Nei nei, eg skjønner det ikkje. Bortsett fra fellingene under foten her ved hælen ser den jo rimelig grei ut 😀 Har du disse på beina går det kanskje helt fint om du slenge de på bordet *humrer*

 

HEARTS OF THE FOREST SOCKS
Bildene over
Str 35 – 45
Svensk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. System er absolutt å foretrekke ja, så jeg har plastesker til min julepynt. Men begynner å bli lei av dem, så vurderer å kjøpe noen nye. Men, alt koster….sukk!
      Fine de skogs-sokkene ja. Og nydelige farger. Tror absolutt man kunne slengt bena på bordet med de på 😉 Jeg har selv aldri forsøkt å strikke sokker som begynnes fremme på tåen. Jeg tror ikke mitt hode er konstruert for det. Så foretrekker å begynne oppe. Men fint blir det jo uansett.
      Ha en herlig 2. juledag ♥

    2. Du må jo bruke en formue på porto.
      Synes du burde få sponset det.
      Men du er veldig snill og omtenksom.
      Fortsatt fin jul til deg og familien.

    3. Flotte sokker.<3
      Men du…når blir du å skrive et innlegg om ho dama med datteren som du opprettet en spleis på her før jul? Hadde jo vært fint å vite hvordan det går videre med henne og jenta hennes. 🙂

    4. Heisann! Er det sokkar også ja, i det mønsteret. Eg har sett på votteoppskrifta nesten kvar dag sidan eg oppdaga dei rett før jul, så det vert nok å få tak i dei oppskriftene. Dei er berre sååååå fine.
      Men eg har som vanleg lang bestillingsliste, med med litt tolmodigheit så vert det lestar og vottar til meg sjølv før jula ringjer inn 2022 😀
      Fortsatt god jul! Maskemor

    5. Kjempefine sokker og votter!😁
      Du er så flink å glede andre! 😍
      Joda, liker å gjøre det jeg også, men blir mest mine nærmeste og ellers helst her i nærmiljøet.
      Ha en flott romjul!

Siste innlegg