Årets Julekolleksjon – Strikkeoppskrifter

Designet av Noemi Zimmer

 

Jul i Juli fortsetter og eg kunne nesten ikkje troooo min egne øyne da eg kjapt scrollet gjennom Ravelry i natt før eg sovnet!! O`la la for et herlig knippe! Å nei, dette er ikkje barneluer Ho Ho Dette er luer til deg og meg! Nå bare antar eg, men vil man har små barneluer av dette går det nok helt fint å bare strikke i tynnere garn 🙂 Garnet som er brukt orginalt er “helt vanlig ullgarn” og i min verden er det nøster som veien 50 gr og har 100 m med garn – Da kan du f.eks “rane” Sparkjøp for Safir/Rubin og du får luer som aldri blir utslitt 🙂 Eg foretrekker som kjent Safir. Vil tro du uten problem også kan strikke de i f.eks Merino Ex.Fine for en mer kløfri lue, men der har eg ingen erfaring på holdbarheten. Uansett, ei julelue blir nok ikkje utslitt med det første for du bruker den jo ikkje hele året uansett 🙂 Da sier eg bare: Gå bananas! Tenk å reise på Julemarked med ei slik lue på hodet, ja og kanskje en passene hals? DET setter stemninga med en gang Ho Ho

 

CHRISTMAS FLOWER BEANIE
Str Voksen

SANTA BABY BEANIE
Str Voksen

RUDOLF THE REINDEER BEANIE
Str Voksen

GINGERBREAD HOUSE BEANIE
Str Voksen

KISS ME UNDER THE MISTLETOE BEANIE
Str Voksen

 

 

 

 

Designet av Noemi Zimmer

 

Dette var jo rålekkert!

 

DREAMING OF SNOW COLLECTION
Str Voksen
Dette er en eBook med hele serien i ett,
men hver enkel del kan også kjøpes enkeltvis

 

 

 

Designet av Noemi Zimmer

 

Sett så lekkert??

 

HOLLY BERRY COLLECTION
Str Voksen
Dette er også en eBook med hele serien i ett,
men hver del kan også kjøpes enkeltvis

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Helt innafor å tenke jul i juli selv om det fortsatt er sommer ute, eg gleder meg som en unge på julekwellen til alle disse popper! Det så veldig skummelt ut for løkene tidlig i vår….Ja han Ali rensket jo alle pottene og fylte opp med ny jord…og løkene lå i den brune dunken!! Ble ville tilstander og en redningsaksjon ble satt i gang…! Ser ut som det gikk helt fint ♥ Disse “Lily”liljene er helt fantastiske, ja de slår nesten Passjonsblomstene, bare nesten…eller kanskje de er likestilte?? Nei, i år vinner de, det er første året eg får de opp selv, i fjor kjøpte eg de som ferdig plante og Passjonsblomstene har eg vært heldig med hvert år – De fikser seg selv liksom 🙂 Selv om halve terreassen er oppspist og kastet har eg fortsatt en del blomster igjen på den andre halvparten –
Krysser fingrene 🙂

 

 

 

 

Sånn var min lørdags kwell og akkurat her skal eg straks inn å bare fortsette og fortsette….Mulig eg legger ut et lite forhåndssalg i dag…!!! Har fått utrolig mange forespørsler om eg kan selge noen av maskemarkørene mine siden vedkomne ikkje har mulighet for å komme på Solamessen. Det er jo koselig da, kjekt med bekreftelser!

Så ja, eg får ta et overblikk (Opptelling?) å se hva eg kan “ofre” hehe
Da er det bare å følge med utover dagen om dette er noe for deg 🙂

 

 

 

HA EN FLOTT SØNDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg