Baby Strikk – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Guri Pedersen

 

Selv om babystrikk er noe av det kjekkeste, ofte også det kjappeste å strikke, er det en del år siden eg hadde det på pinnene! Det dukker jo alltid opp noe kjekt og lekkert som eg kunne tenkt meg å strikke. Eg tenker jo at alt kan strikkes enten man har en mottaker eller ei, det vil alltid være noen som trenger det + at det er veldig salgbart 🙂 Eg hadde jo muligheten nylig til å velge å strikke babytøy i gave, men eg ble jo sååå forelsket i DISSE SKJØNNE så eg strikket like godt 2 stk! Har garn til flere så planen er å strikke noen til, bare fordi…

 

 

 

 

Designet av Guri Pedersen

 

Denne type kimono har eg strikket flere av. Den type jakke hadde eg flere av som liten,
t.o.m til eg ble så stor at eg ennå husker en gul en som eg brukte!

 

FAGERBORG KIMONO
Bildene over
0-18 mnd

 

 

ELISENBERG TROUSERS LIGHT
Str 0-24 mnd

 

 

SILK HAT
Str 0-24 mnd

 

 

Her har du fix ferdig et helt sett bestående av jakke, bukse og lue – Et flott gavesett om du eller noen du kjenner venter smått 🙂 Strikkes i tynt garn (200m/50 gr) Vet at mange sverger til det mykeste alpakka til de små,
men husk at barn under 3 mnd ikkje bør kle seg i alpakka pga løsefibre.

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

 

I dag er det dags for tur og været ser flott ut! Mye av himmelen er blå og det er ikkje meldt regn 🙂 Tenker dagens tur er fin til å teste ut de nye turbrillene – Uten den progressive delen! Det er kun et lite felt som er bittelitt forsterket slik at eg kan lese kart på tur uten å måtte dra meg de vanlige brillene. Når eg først brukte en “liten” formue på turbriller valgte eg en solbrille variant. Den er ikkje så mørk i glassene, men nok til å beskytte øynene og eg slipper å gå rundt å myse i flere timer + de kan brukes både i overskyet og stormfullt vær og se like bra! Dette blir spennede så for min del håper eg det blir litt opp og ned for å se om de faktisk funker slik eg vil, og trenger!
Kan eg avverge fremtidige fall på tur ned fra fjell er dette en god investering 🙂

Anyway, nå er det tid for å frokost og få på seg turtøy!

 

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg