Ble litt skuffet kjenner eg…sukk..

 

Altså!! For et vær me har om dagen!! Nå er eg snart overbevist om at vinteren her er avlyst selv om det faktisk var is på fjelltoppene i går! Strålende sol her i dag og en solnedgang som fikk skogen til å se ut som flammer! Aaaanyway...eg var så “dum” at eg gikk ut å røsket opp all lyng som eg hadde glemt…når de var kastet var det jo bare store krater igjen i krukkene ved inngangen!! Ups! Jaja, siden eg likevel skulle en tur på posten stakk eg over gata til MesterGrønn. Plukket med meg noe julete blomster/planter som visst nok kan stå ute hele vinteren, stoler på MesterGrønn dama tenker eg 🙂 Ble stå fint atte…ja eg burde tatt bildet, skal gjøre det når eg er ferdig pynta…Mmm jepp, eg har startet….bare litt…Eg forsvarer det med at eg har en del eg både har lyst å gjøre
og må gjøre – da er det greit at dette er i det minste startet på
*ler* Tja, det trenger i grunnen ikke
forsvares på noen måte 🙂 

 

 

 

 

 

SANT VEL! Dette er noe av det koseligste med julen; Julenek ♥ Eg har allerede hengt ut annen fuglemat og her er det fest hver dag. Da er det på tide å få opp litt nek, tenker eg….og NÅ tar eg tilbake det eg startet innlegget med…om at eg er overbevist om at vinteren er avlyst…Sjekket nettopp Yr for å se om det ble sol og langtur til helga…DET ER MELDT SLUDD i morgen!! Hæ!?? Jaja, me skal på tur i morgen uansett…
Men, kunne tenkt meg sol når me skal gå siste strekket til Ogna…

 

 

 

 

Siden eg hadde fått på plass litt juleblomster her ute tenkte eg det var en god idé å få opp de nye julelysene eg kjøpte til eføyen…og HER kommer skuffelsen…ARG! Når eg sto i butikken så dette ut som “gule”/varme lys og røde pærer….De er ikke fullt så blå som på bilde, men de er nå i allefall iskalde og hvite...Syns jo slettes ikke DET er sååå koselig!! 16 m lyslenke er festet med ståltråd FØR eg stakk kontakten
i veggen….eg ville jo på en måte overraske meg selv med hvor koselig det ble…Vel, der ble eg veldig skuffet…faktisk…Hmmm Må ta en runde og et par dager med dette så får eg se hva som skjer…
Føler ikke eg kan ta de “gule” lyslenkene eg har ut her nå…Det blir jo kræsj!

 

 

 

 

Jaja, skuffelsen gikk raskt over til GLEDE da disse formene kunne hentes i dag! Woop Woop! Julehus, eller andre hus om du vil – Har sett mange flotte varianter som er blitt malet, men helt hvite funker nå til jul. Disse er støpt med steingips, ergo kan de stå ute og der skal eg ha noen. Kommer til å støpe i ren gips også
(Det er rimeligere) for å kunne ha inne. De er ganske solide og det er bare å sette et lys i (Telys i Led-varianten vil eg jo absolutt anbefale) Trooor eg endelig har funnet en fin betong som eg kan støpe med, det gjenstår å se når den kommer om et par dager eller så 🙂 Disse formene har eg også kjøpt hos Devon Dotting, akkurat nå er det 20% på de pga Black Week. Siden det er ganske dyre
former er det jo litt å hente da 😀

Men ok, nå er det kwell og eg tenker å støpe litt til, kanskje eg tar frem strikketøyet litt senere….
Ja åsså vasker eg klær i håp om å tømme vaskerommet….Det hjalp godt på med å endelig gi
etter å få en tørketrommel i hus 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer

Siste innlegg