Bli Fristet – Nyt – KOS & STRIKK

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

 

Jammen meg har det vært litt av en dag!! Me er egentlig godt i gang med oktober, men eg har surret mye rundt ute på terrassen helt barføtt! Egentlig ganske godt og varmt selv om det er en kald knekk i brisen. Helt nydelig ♥
Det er ofte på slike dager eg bare drar ut ting og tang for å ta litt bilder. I dag var det selvfølgelig den deilige Macey`n som fikk luftet seg litt ♥ (+ noge aent og! Komme nok i et annet innlegg hahahaha) Bare sier det: Trenger du en skikkelig deilig kosegenser som også er veldig kledelig(?) må du strikke deg en sånn ass! Er du nybegynner? Ja da vil eg jo si at denne er perfekt for enklere blir det slettes ikkje. Riller såååå langt du kan se, kun frem og tilbake og en litt god dose tålmodighet, men deilig garn og GOD strikkepinne hjelper godt på farten 🙂

 

 

 

For- og bakstykke strikkes jo hver for seg, det samme gjør ermene, men eg valgte å heller bare snu ermene! Dvs eg har sydd for-og bakstykket sånn delvis sammen og plukket opp i ermhullet til første erm. Snudde bare ermoppskriften og bruker nøyaktig samme maskeantall. For mange år siden strikket eg en lignende genser og da ble f.eks ermene ALT for lange, men nå skal de bli perfekte fordi eg kan prøve genseren på etter hvert 🙂

Denne genseren får jo sååå mye finere overgang til ermene når eg plukket opp kontra sy-i-ermene!

 

 

 

Har også vært nøye med den halsen! Min forrige genser smatt seg nedover skuldrene når eg snudde meg! Søren ikkje alltid at det passer seg gitt, men denne blir akkurat slik den bør 🙂 Jepp, har prøvd den på, blir så bra vettu. I følge oppskriften strikkes den i Kidsilk Erle (42 nydelige farger!) og Alpakka (53 farger!!), men eg bytta Alpakka`n ut med Alpakka Forte (27 deilige farger!) og JA; Eg er absolutt fornøyd ♥

Det skal kun strikkes en enkel kant i halsen, men lurer på om eg skal prøve meg på en I-Cord der gitt…Bare fordi liksom 🙂 Tja, kanskje eg er så flink at eg får startet på erm nr 2 i løpet av helga? Me er jo Barnløse denne helga og siden Ali ikkje krever stort (haha) kan eg bare strikke, strikke og strikke…Problemet er bare at eg har kastet meg på klevasken…Fant ut at rommene til ungene er et godt egnet sted for kletørk! Jepp, så slipper eg å se på flere stativ i stua! *Ler meg skvett ihjel gitt*

 

 

 

Barnløs eller ei! Ali klippet inn siste rest av Bladpersillen og har laget en grei porsjon med Kafta ♥ Skikkelig DIGG! Denne skal da stekes of course, on the side er det en digg tallerken med Hommus til å dyppe i + litt enkel garnityre, ja og litt pommes frits som han lager fra vanlige poteter. Ikkje noe dypfryst fra kokken kan du si 🙂 Ellers? Vel, eg har jo straks fylt opp alle tørkestativene så fint lite å gjøre sånn egentlig for eg la ned veto om at
I DAG skal være hviledag! Ali prøvde seg med å skulle skru opp noen sånn stenger me skal ha over kjøkkenbenken, men NEI, hviledag ER hviledag! Klevask er bare et nødvendig onde…

I morgen der i mot! Da tenkte eg å tømme TvBenken som ikkje er noe TvBenk lenger siden Tv`n henger på veggen! Egentlig hål i håve med heile benken, ja, ikkje trenger me plass til noen DVD spiller, eller Bluetooth lengre og ei heller skap til DVD filmer! Liker den ryddige utviklingen eg! Tro om det er noe marked for å selve DVD filmer? Bare levere til Fretex eller? Uansett, tenke eg skulle fylle opp de skapene med bøker eg, ja sånne som eg ikkje klarer å kvitte meg med. Helt EGENTLIG ville eg jo hatt bort hele TvBenken, men får overhodet ikkje medhold i det hele tatt i heimen….Vel, vel…Har du kastet ut TvBenken?

Uansett, i morgen MÅ eg starte å rydde, har jo Et Par Rom som må ryddes før offentligheten kommer på besøk! Jajajaja Nå er det mat! 🙂

Forresten? Se fremgang på kjøkkenet? Stikk innom Snapchat! (vibbedille)

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG LAURDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei GODT Fornøyd Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Her er TV-benken fredet! Ha både reciver, Blu-ray-spiller og en boks fra canal digital i tillegg til tv’en som står oppå. Har tv’en koblet til eksterne høytalere, derfor reciveren.

    2. Ja,se bare så lekkert det ble når du plukket opp masker til armene oppe.
      Gleder meg til å se deg i genseren når den er ferdig.
      Tror faktisk det vil bli veldig fint med i-cord rundt halsen.
      Kos deg videre med strikking og Skal vi danse.

        1. Ser ikke en eneste bulk jeg.
          Skal si du raser avgårde med arm-strikking.Wow! Iløpet av helga er du vel ferdig med genseren,
          hvis du fortsetter i dette tempoet.Bra jobba!

          1. Det er bare en liten bulk på vrangsiden, men når eg monterer gensere, spesielt i denne type garn føler eg alltid at eg kan kjenne overgangen med genseren på. Ikkje med denne da 🙂

Siste innlegg