Blir du med å lager Julekrans?

 

Det startet i fjor…eg ville, og måtte bare lage meg min egen Julekrans til døra…Det er et felt eg ikke har vært noe særlig på før, eg har jo perlet en da 🙂 Så ja, eg prøvde meg i fjor på en krans, ja eg perlet t.o.m ei svææær sløyfe til den også – I det minste ble sløyfa nydelig og den har eg ennå. Den gang da klippet eg grener av en svær tuja, men det ble ikke helt vellykket da det drysset noe hinsides!
Ble heller ikke så fornøyd ellers, ble så lite fyldig liksom!??

Grunnen til at eg tok på meg jobben med å perle den store sløyfa var også fordi
Julebutikken var allerede utsolgt for den eg ønsket meg….

 

 

 

 

I år der i mot var eg på Julebutikken et par dager etter åpning, kun for å jakte på den perfekte sløyfa!
Den fikk eg tak i Ho Ho Ho Problemet var bare, det fant eg ut da eg kom hjem, var: Kransen fra i fjor ble for liten…! Sløyfa var jo dobbelt så stor! Så ja, da måtte eg jo kjøpe meg en ny bastkrans, den aller største de hadde på Mestergrønn….Dette betyr jo at eg må fylle kransen med enda mer dill!?!? Hadde i grunnen tenkt å bare la kransen være naken….men så ser eg jo sååå mange flotte dørkranser over alt! Eg og vil ha en sånn!?!? Det er absolutt ikke enkelt å lage (syns eg) selv om det ser rasende enkelt ut…

 

 

 

 

 

 

Det eg nå har startet med er å knyte et bredt silkebånd rundt selve kransen, det er den + litt Nanotape som skal holde kransen på døra…..ellers tømte eg noen skuffer i minikommodene mine og fant all slags dill som kan brukes. For et par år siden tørket eg en helg haug av appelsiner og de vil eg gjerne bruke på denne kransen. Et meget stor men her…eg trenger jo sånn granbar greier…Julebutikken ligger rett bort i gata og eg har lånt bort bilen min…Eg kunne gått, men denne snøføyka gidder eg faktisk ikkje, trenger dessuten tiden eg har i dag her hjemme og ikke på tur…Har ikke kommet i gang på kjøkkenet ennå heller,
Ali rota der i går kwell…sukk….SANT VELL!!!

Lager du din egen dørkrans og har du noen knallgode INSIDE tips til meg!? Ja eg er faktisk helt grønn på området, tro meg…eg har prøvd, men det blir ikke slik eg ser på alle de fine bildene…sukk…Hadde sikkert fått det bedre til om eg bare malte en krans rett på døra! Tror eg surrer meg ut på
kjøkkenet ei stund mens eg tenker…

 

 

 

 

VÆR KREATIV OG KOS DEG

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Koselig med hjemmelaget krans, men her i heimen fikk ikke datter og jeg helt dreisen på nøttene vi skulle ha på. Joda, kransen kom opp, men tok ikke vare på den for senere bruk. Er en del år siden nå, men har aldri fristet å prøve på nytt.
      Så masse lykke til med din. Regner med at det blir et supert resultat å se på bloggen senere.
      Klem

    2. Jeg har brukt å lage krans med grankvister. Synes jeg får de fyldigere da🤶

Siste innlegg