LYKKE kan STRIKKES

Reklame | Ambassadør for Sømsenteret

Foto: Vibbedille

 

Lykke er så mangt og dette er absolutt LYKKE ♥ Ja nå har eg virkelig store problemer her eg sitter for eg har jo så klart lyst å bare kaste meg over hvert eneste nøste! Har lenge hatt planer om et nytt teppe her i sofakroken siden me har pusset opp det siste året. Ikkje bare det, men eg har gitt etter i diskusjonen når det kommer til å ha litt kontrastfarger i stua! Så ja, vel, da får eg blande litt oransj inn i dette teppet da! Putta på både grønt og oker sammen med lys grått og gult og da tror eg virkelig at eg skal få til å strikke TIDENES teppe! Vent å se!

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Eg er så heldig kan du tro! Fikk spørsmål i forrige uke om eg hadde lyst å være Ambassadør for Sømsenteret. Tenkte jo bare SØM eg! EG?? SØM!? Vel, det hadde slettes ikkje blitt særlig troverdig spør du meg *ler*
Takk og pris har de også et deilig utvalgt av flere, eller faktisk mange av mine favorittgarn!
Dette kan virkelig bli skikkelig gøy!

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Du som til stadighet koser deg her sammen med meg vet jo at FINULL er noe eg virkelig er glad i! Det er bare litt bakvendt å kjøpe det her i Stavanger (syns eg!), må liksom heeelt inn til byen, parkere, kjøre gjennom hele 2 bommer, ja du kjenner nok til det! DA er det så genialt at eg nå bare kan “Klikk-Klikk” og kjøre ned på posten! DIGG! Jammen meg var Sømsenteret kjappe også! Bestilte dette garnet på fredag og pakken hentet eg
midt på dagen i dag (Det har tross alt vært helg!) sånn får et stort + i boka mi 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Bare 3-4 mnd til nå så kommer utsikten min til å bli sååå grønn!
Ååå gjett om dette skal bli et friskt og flotte teppe!

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Er det bare meg, eller har Finull bare blitt mykere med årene?? Disse nøstene var faktisk veldig myke og gode!?? Uansett, det magiske med Finull er jo at etter en liten vask så blir det skikkelig deilig!
Et varmt og lunt teppe blir det i allefall 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Så er spørsmålet: Hvilket teppe skal eg nå strikke? Hmm Ja nå kan du lure! *humre* Eg skal strikke et teppe som ganske mange før meg har strikket, også eg! Oppskriften er velkjent, men eg skal tegne mitt helt eget design –
Er planen! Tja, så du er ganske enkelt nødt til å bare følge med,
kanskje du også finner ut at du har plass til et teppe til i sofakroken?

Bare et lite tips! Du finne flere bra tilbud på Drops Garn HER INNE!
Kjenner at behovet for noe Flora garn økte ganske greit 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Eg har i grunnen et ganske godt utvalgt av pinner her hjemme, men det er litt rart for når eg skal strikke med Finull foretrekker eg en vanlig Bambuspinne 🙂 Dette fordi at maskene glir ikkje så lett av pinnen samtidig som de glir kontrollert nok når eg strikker. Teknikken eg skal bruke når eg strikker teppet er sånn at det er supert med
en pinne med litt “Hold” i for å si det sånn 🙂

Planen pr NU er at dette skal eg ta frem å KOoOSE meg med i romjula! Ho Ho Ho Det er jo et prosjekt som garantert vil ta litt tid og eg tenkte eg kunne legge det opp litt sånn at om du også vil bli med så kan me gjøre det sammen 🙂 Alltid kjekt når noe gjøres sammen med andre 🙂 Eg skal strikke noen prøvelapper i god tid, få tegnet mønsteret slik at alt er klappet og klart. Skal ta det etter hvert her på bloggen så kan du jo se om du vile joine 🙂

 

 

* * * *

 

 

Oh yes! Da er eg i rute (troor eg?) når det gjelder å forberede seg på Julepynting! Har fått ryddet bort alt nips som ikkje skal delta på Jula! Som f.eks alle gresskarene, ganske synd, men de endte i bosset…Jaja, har hatt STOR glede av de i ca 2 mnd! I min ferd med å pakke bort litt rot fant eg hele 3 kg MELIS på lilledoen!? Jepp, det er mulig! De er holdbare til 2021 så da stryker eg de ut av handlelista 🙂 Ikkje bare det, men eg fant adventskalenderen til ungen (Okiiii, det er bare en svær trestokk da, men…) og hengt den opp i taket ute på gangen! Som om ikkje DET var nok så har eg også fått kjøpt noen gaver som skal henges opp! JØSS, når eg leser hva eg skriver så har eg jo gjort en del i dag da! I morgen kan eg bare springe rundt med vaskebøtta og alt vil være i boks 🙂

Middagen er straks klar, blir enkelt: Helgrilla kylling m/ris, brekkbønner + div andre grønnsaker. Når den er svelget er det ut å kjøre igjen: Få Dib på trening! Ellers er både flybilletter og hotell i boks når det gjelder
Landslanduttaket i Trondheim i januar! SPENNENDE!

 

 

KOS DEG OG HA
EN DIGG KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei heldig Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Oj,så flotte farger!Dette blir garantert en sprek fargeklatt å ha i sofakroken. Det skulle vel aldri være Arne og Carlos teppe du skal igang med? Hehe.Har selv strikket 11 stk. Koselig TV-strikk. Akkurat som deg ,så liker også jeg rillestrikk.
      Ha en flott strikkekveld.

Siste innlegg