Da er julen i gang da…Ho Ho Ho

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Eg tror, eller nei….eg syns at dette er noe av det søteste eg har perlet så langt! Nå har eg jo helt klart lyst på en HEL skog! Ingen bombe det, så eg har jo kjøpt inn litt flere elektriske telys! Har litt lite hvite perler akkurat nå så eg må enn så lenge prioritere de på noe annet til eg får inn en ny bestilling. Var innom en lekebutikk i går med tanke om å kjøpe noen poser, de hadde ALLE farger….men ikkje hvit! Typisk! Jaja ingen hast enn så lenge.

Ikkje sant disse her var søte?
Mønster på disse finner du inne hos Karens Perler 🙂

 

 

 

 

Har vært litt aktiv på Snapchat (vibbedille) i det siste og der kommer det spørsmål om det meste (det er gøy!). I går ramlet det inn vettu når eg viste disse skamsøte boksene!! Eg ble mo i knærene da eg fant de på NORMAL, angrer jo hvorfor eg ikkje plukket med meg flere!! De hadde en pingvinvariant med nisselue også, men eg nøyet meg med snømann og julenisse. Kjekke å ha til pynt med litt go`saker oppi, men sååå kom eg jo på at de hadde vært veldig kjekke til å ha Brente Mandler opp i….tenke å gi en slik som en liten NisseGave nå i førjulstia…Så kos!

 

 

 

 

Side ALLE andre (<—bare en unnskyldning hehe) har pyntet til jul følte eg meg litt utenfor, så da var det bare
å svinge seg rundt! Eneste eg måtte gjør var å tørke litt rundt på vinduskantene og gnikke litt på ruta, så var eg klar! Opp med nye gardiner gikk som en lek, er veldig lett med slike metallringer, slippe å knote med å få stanga inn i trange løkker. Da var det jo også bare å hente frem den nye Lysbroa som eg kjøpte for et par uker siden,
nå når det er mørk ut er det veldig koselig!

Neste helg er planen å fylle glassene i vinduet med Fruktflesk, må bruke uka som kommer på å få
i hus noen nye Essenser, muuulig eg trenger farger også, vet eg må ha rød!

 

 

 

 

Dro like godt frem alle de nye glassene som skal brukes når baking av snop er i gang! Hekkan, men eg gleder meg!! Alle glassene har eg i år hamstret fra Europris HER HER og HER – Elsker prisene der da!

 

 

 

 

Ellers? Veeel, eg trodde jo egentlig eg så og si var ferdig med juleperleriene som skal opp den neste uka, men så skjer det vettu! Anja Takacs designer like godt ei stor Nissekona som passer sammen med den store Juelnissen eg perlet i sommer! Ho Ho Ho For en glede! Nissekona finner du på BLOGGEN hennes, mens Julenissen er i boka Perlejul 🙂 Dette er faktisk det første prosjekt som eg fant ut var enklest å perle linje for linje, mange farger og sånn bare 1-2 perler av hver-så det er litt greit å ha tunga rett i munnen, men AKK såååå fiiin den blir! Gleder meg som en unge til eg skal opp med “eventyret”. Får håpe på bedre vær i de neste dagene….

 

 

 

Alt av perler, brett og diverse får eg fra Rito Garn&Hobby. De har et bredt utvalg i alle farger og ikkje minst brett, har aldri opplevd at de er utsolgt! Kan jo bare si det, neste uka er det ei “Black” uke! JuHuuu
Følg med for gode tips og ikkje minst gode tilbud!

 

 

 

Dette var været i 16 tiden, rett før sola gikk ned! Den ulmer og blåser fra ville helv…
og himmelen er nesten svart der borte i øst, mens…

 

 

 

…sola var ganske så rød der den skled i havet i vest! I indre havn
kunne det meldtes og 51 knop i kastene og det skranglet godt i båtene!

 

Men nå? Vel nå har eg tent flere lys og er klar til å roe ned for kwellen! Skal sette meg ved spisebordet først, kanskje eg får ferdig nissekona og da blir det i såfall serie og strikking litt senere 🙂
Godt å ha flere ting å kunne gripe fatt i.

 

 

KOS DEG OG HA
EN HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer
      1. Helt klart! Disse perler du i en fei 🙂 Ja t.o.m Gubben kan bli med på dette, lag deg en skog med lys – Det blir så flott atte 🙂

          1. Klart det! Tenk så kos da? I vår spede start av ekteskapet, eg var 20 og Ali 21. Litt dårlig råd til jul og eg laget en diger Trolldeig: Julegaver in the making! Jammen hadde også han en kreativ side og me laget de fineste julegavene 🙂 Altså? Alle kan 🙂

            1. Vår første jul sammen…
              Jeg gikk til innkjøp av glanspapir. Julegløgg og pepperkaker. Julemusikk på platespilleren. Vel, det ble ikke så trivelig…. Gubben ble mer frustrert enn kreativ.
              Ellers er han flink til å lage litt større ting.

    1. så koselig det var hos deg nå ,jeg har ikke pyntet til jul ,men i hagen har vi fått opp julelys ,d´for her på lansbygda er det lite lys ,da blir det svart,skulle hatt julelys hele mørketiden :=),du lager masse fint med perler ,kjekt å kose seg med det en trives med.Jeg begynte på en hue med resten av garnet jeg vant hos deg,men så fant jeg ut att ene barnebarnet vårt trengte en kjøepose og elsdte barnebarn ønsket seg svarte votter ,så hua er litt på vent :=)

      1. Det var ganske herlig å gjøre litt i dag, kaaanskje kommer julegardinene opp i stua i morgen 🙂 Hvis været tillater det (me har storm nå!) vil eg ut å feste alle lyse ute på terrassen og hvem vet, kanskje eg skrur de på til kwellen 🙂

Siste innlegg