De søteste Julegavene tryller du frem på kjøkkenet

 

Altså, det blir jo nesten ikkje søtere enn dette? Disse Peppernøttene er absolutt min favoritt, ingen av ingrediensene må kjøpes på apoteket (husker eg laget noen for flere år siden hvor man måtte kjøpe noen dråper på en sukkerbit), den eneste “rare” tingen er en boks med Kondensert (søt) melk 🙂 Ellers? Vel eg vil tro du har det du trenger i skapene dine. Lager du peppernøttene med masse kjærlighet (Amira er alltid opptatt av at man skal legge masse kjærlighet i det man lager for da smaker det mye bedre) blir de helt supre som Julegaver ♥

Måten du kan gi de bort på er f.eks i en liten kakeboks som eg har pakket de i. Kledde boksen med rødt silkepapir, men legger likevel matpapir i bunnen – opp på silkepapiret. Blir liksom en fin liten detalje 🙂 Vet heller ikkje helt hvordan mat/kaker reagerer på silkepapiret? Ellers har eg pakket Peppernøtter i cellofanposer med røde sløyfer ♥

De søte kakeboksene over her kjøpte eg på Nille med en gang Jula ble pakket ut i butikken. HÅPER at det er flere igjen når salget starter! Syns vel egentlig de var litt dyre for de er ikkje sååå store 🙂 GJETT 3 GANGER!???
Nå er de søren meg på SALG!?!?! Du finner de HER!! 

GJETT om eg tok en kjapp telefon til min personlige Nille“langer” ASAP!
Bokser i boks! JuHuu Anyway! Tilbake til baksten 🙂

 

 

 

 

Fikk i grunnen bakt en del i helga og mens eg likevel holdt på ute på kjøkkenet i går rørte eg sammen en fin porsjon med ROCKY ROAD ♥ Dette er noe alle kan like, vet du hvorfor? Jooo for her putter du opp i kun det du liker 🙂 Hva eg putter i den ser du på bildet over. Ca 100 gr av hver ingrediense kutter eg opp litt grovt.
Er forholdene mellom tørrvarer og sjokolade riktig blir det bra uansett. Min porsjon passer fin i ei form eg har som er 26 cm X 36 cm, satte den i kjøleskapet noen timer og skar de så opp i munnfull store biter.
Helt unødvendig å si at det smakte himmelsk!

 

 

 

 

Rocky Road holder seg godt og er godt egnet til å digge til på glass/boks og gi bort i gaver.
Oppbevares i kjøleskapet 🙂

 

 

 

Disse “norgesglassene” kjøpte eg på Europris, det er ikkje de ekte glassen, men eg bruker de til mye forskjellige og ikkje minst er det fine 🙂 Den søte juleboksen kjøpte eg på en Quiltebutikk me hadde her i Tananger for en del år siden. Eieren av butikken var amerikansk og shoppet disse med seg fra USA. Så dessverre, eg har ingen link.

Amira har kommet hjem og hun fikk tak i det eg spurte om hun kunne kjøpe så nååå skal eg straks ut på kjøkkenet å fortsette baksten! Var akkurat på kjøkkenet å tok dråpetesten på karamellene (kan sees på Snapchat/vibbedille) og det gikk strålende og karamellen er nå tømt i former 🙂 Dufter himmelsk! Dib er nede på Nille å henter hjem nye Kakebokser! Herlig med 50%!! Ho Ho Ho Så nå må eg nesten bytte litt rundt på kakene, men det gjør ingenting. Siden Ali putta alle kakeboksene i en plastsekk i fjor jul og parkerte den i garasjen var flere av boksene nå skjeve og egentlig helt ubrukelige, så ja, det var på sin plass at han kjøpte nye *ler*

Kommer tilbake med flere deilige oppskrifter etter hvert,
du får swisje over på Snapchat om du vil bli med ut på kjøkkenet 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FINE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Titter innom alle julefristelsene før jeg drar på jobb. Masse godt du har. Har laga Rocky Road før.. men ikke i år. Får kose meg med å se på bilder denne gangen. Kanskje neste år🎅 ha en flott kveld om det blit tv eller noe annet. Cyberankelhilsen fra Hilde

Siste innlegg