Deilig teppe og masse struktur

Designet av Amy Christoffers

 

Ofte hører eg, eller lesere, at strikkere skriver: “Det var flott, men eg er ikkje flink nok!” Men, man må huske at selv de meste spektakulære prosjektene starter kun med noen masker og man strikker bare en maske om gangen, så ja….På mange måter er det jo helt overkommelig for alle. Som oftes så bunner det jo bare i ens egen tålmodighet og intet så mye annet. Det er liksom grenser for hvor vanskelig selve strikkinga kan bli. Kan være enig i at ser man bilder av et ferdig prosjekt er det lett å tenke: “Å herregud, det der ser komplisert ut!”. Ja kanskje det er det også, meeen det er likevel strikkemasker som de aller fleste, om ikkje alle, behersker.

Det er det samme når du leser ei oppskrift, du skummer gjennom før du starter og tenker: “Ååå dette skjønner eg ikkje så det gidder eg ikkje”. Å ja, eg har vært der mang en gang! Trikset er, les gjennom, eneste grunnen for at eg gjør det er at eg skal være obs på en setning som begynner med “Samtidig som….” Der setter eg evn et kryss! Ingenting er verre enn å bare strikke etter oppskriften fra toppen og så kommer du til bunner og det står; “Samtidig som…” Da må du ofte rekke opp fordi du ikkje gjorde “Bla-Bla” samtidig som du strikket rett ned. Regner med du skjønner hva eg mener? Anyway, når du har lest gjennom en oppskrifter, så starter du og du forholder deg til det som står og intet annet, (ikkje tenk så mye selv) en maske og en linje ad gangen.
Det er den eneste måte du kommer i mål på 🙂

 

 

 

 

Designet av Amy Christoffers

 

Vet om flere som virkelig ønsker å strikke seg et godt teppe, men…“Det er så vanskelig”. Nei, et teppe er som regel ikkje vanskelig, det er bare litt stort og kan drepe den mest tålmodige 🙂 Har noen uferdige tepper på samvittigheten eg også – Det er helt normalt 🙂 Da eg ramlet over dette teppet i natt før eg la meg tenkte eg; “Wow det så godt ut og dette kan alle strikke, selv en helt fersk strikker”. Ikkje sant dette var flott?? Garanterer at det også er et skikkelig godt teppe. Det har i det ingen “hull” til å sette fast tærene i *ler*

Her strikker du enkelt frem og tilbake. Enkel struktur og bruker du da flere farger får du virkelig en flott teppe som vil få mange til å måpe. Det eneste du kanskje trenger mer av enn strikkekunnskap er tålmodighet
og det er vel så viktig i strikkefaget 🙂

 

FERN LAKE
Bildene over
Str 112 cm X 170 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

YES YES YES!! Det er fredag og eg skal IKKJE ut!! Det er den beste fredagen syns eg fordi helga blir extra lang 🙂 Gleder meg til i morgen(!!!) Å nei eg skal ikkje ut på party, men Kompani Lauritzen starter, og det syns eg er skikkelig kjekt! Er ikkje så mye eg liker å se på Tv, men dette gleder eg meg til. Det er flere som eg liker som deltar, og det gjør det jo extra kjekt 🙂 Det er en god form for lørdagsundeholdning, syns eg.

Det ENESTE eg skal gjøre i dag som kan ligne litt huslige sussler er å legge en våtmopp (engangs så klart!) på gulvet og sveipe opp litt vinterpels á la Stefano D`Milo (<—Katta!), der etter er det en kjapp tur på bade å freshe meg opp og ta på ny kjole!! Jepp, fikk kjole i posten i går og den er egnet til kos! Det er en sånn jerseykjole med hette og sving—> Perfekt 🙂 MÅLET for i dag må da vel være å få ferdig den der sokken!? Helt overkommelig og burde kunne fikses i løpet av en time…Det er nytt garn på vei i posten som eg skal kose meg med i påsken for da skal eg starte på DENNE og eg gleder meg! Oppskrifta ligger klar på Ipad`n så bedre enn det kan det neppe bli for å si det sånn 🙂 Er også godt mulig at det utover dagen kommer frem litt perler også…er jo snart påske og det er alltid kjekt med litt nytt stæsj 🙂

 

 

LAG DEG DEN BESTE
FREDAGEN OG KOS DEG

 

 

 

Bare et kjapt matspørsmål: Hvis du skal lage fiskegrateng for å ha i porsjoner i fryseren; Steker du den da FØR du fryser den, eller bare lager du den ferdig, har i former, strø kavring på og så fryser den uten steking først?
Eg har kjøpt masse fisk ser du…

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Elsker tepper ❤️

      Lager fiskegratengen i form og fryser, den må jo varmes opp seinere uansett.
      Beste maten å ta opp. Selv laga æ 10L lapskaus i går og troddet det skulle bli middag og noen bokser i fryseren… neida, de ville ha det til middag i dag også. Så da har kokka fri i dag.

      Nyt helga, har akkurat måkka fram solveggen, så det er min plan i dag

      1. Så da trenger eg ikkje steike den først? Alt er jo kokt sammen i gryta (saus, fisk og makkaroni), men tar du kavring på også før du fryser den?

        Eg må bare spør fordi eg spurte om det samme for en stund siden ang lasagne. Da fikk eg til svar at eg kunne bare lage den til rett i formen, fryse og så steke når den skulle spises. Det ble bare SUPPE når den tinte og lasagneplatene ble helt BLÆ! haha

    2. Jeg lager den ferdig,har i former og strør over kavring og fryser den.Trenger ikke å steke den før du fryser den.
      Du steker den jo når du skal ha det til middag,sant?

Siste innlegg