Den som ler sist…!

 

Alle har me et valg; Et valg man tar for oss selv og ikkje minst hvordan man er med andre.  Har man kroppslige skavanker så velger man selv hva man vil gjør med de, ønsker man å bli bedre, føle seg bedre? Vel, da må man aktiv gjør noe med egen situasjon. Hvis man velger å ikkje gjøre en innsats selv, vel…Da bør man vel heller ikkje klage? Ikkje det…? Eg vet veldig godt at den dørstokkmila kan være vanskelig, men som alle vet; Har man gjort det en gang eller 20 så vet man at det er mulig – Å legge seg under et pledd når noe butter i mot, vel…er man kommet i en viss alder er muligens det noe av det farligste man kan gjøre…?

Eg er enig i at den dagen det å blogge blir et ork er det på tide å klappe lap top`n sammen. Om eg velger å fylle bloggen min med spektakulære bilder fra sjø og fjelltopper så er det mitt valg. Mulig noen oppfatter dette som skryt, men det er da slettes ikkje mitt problem for eg er søren meg så stolt hva eg har oppnådd de siste 5 månedene, og eg håper det kan inspirerer andre til å gå ut å kjenne på det eg kjenner på 🙂 Eller, det ER skrytebilder for jammen bor me ein flott plass, og når vestlandet har en god dag er det lite som kan overgå det ♥

Eg har slitt med ødelagte og vonde knær siden eg var 16, mange år med heftige idretter – De siste årene har også hofter og korsrygg vært ganske vonde til tider….Tenkte på det i morges når eg sto opp faktisk…Vettu? Eg kjenner ikkje en dritt! Terreng, sand, svaberg, myr og alt som følger med gjør godt! Hvis man i tillegg fjerne det som ikkje er bra for en selv i matveien, ja da føler man seg sååå mye bedre enn å ligge på sofaen å vente på de gode dagene – De gode dagene lager man selv. Høres enkelt ut? Sett bort fra at man faktisk må gjøre en innsats så blir alt enkelt når det ender opp som en rutine 🙂

 

 

 

 

Etter en flott tur enten alene eller sammen med noen som setter like stor pris på det som deg blir man ikkje et slakt, heller det motsatte! Batteriene er proppfulle når man kommer hjem og energien spruter til tider. Det handler ikkje om å gå mil etter mil – I bunn å grunn er det å gjøre noe som kjennes godt, trenger ikkje gå i 2-3 timer – Start med 30 min og øk etter hvert. Alle har me en time eller 2 som man kan ta av i løpet av dagen, da går resten av dagen som en lek 🙂  At det gjør litt vondt i oppstarten er normalt, neste gang er det mindre vondt – For å kunne bli bedre skal det gjøre litt vondt, det betyr ikkje at det er farlig. Eg har så lenge eg kan huske hatt sterk motstand for bakker….fordi det gjør så grusomt vondt! Nå? Høres garantert litt sykt ut, men nå er det gøy!! Grunnen er fordi eg da helt klart kjenner at formen er mye bedre, eg klarer å føre en samtale oppover mot en fjelltopp *Fremgang*. Den eneste man bør konkurrere mot er en selv 🙂

Om man velger å gå på fjellet, ute ved havet (Det er min favoritt), i skog, myr og mark. Hvis man ikkje klarer å se skogen for bare trær….Vel, da bør man sjekke Ut.no app`n og finne et annet turområde 😉

 

 

 

GI DEG SELV EN
FLOTT TUR

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Skryt i vei! Jeg synes man skal skryte litt av seg selv jeg. Og jammen er det godt at det fungerer sånn at kroppen blir bedre av å være utadørs, for det er jo så deilig også. Man blir glad av det, å gå tur. Kort eller lang. Glad 🙂

    2. Her ligger jeg som et slakt på sofaen. Har droppet pelspleddet da. Følte innlegget ditt traff litt.

      Du og turene dine er inspirerende, og jeg forstår at det ergodt å kjenne at formen blir bedre. Heier på deg. Kan helt klart finne tid til å bevege meg mer.

      Har akkurat labbet tur med en hund og det etter endt arbeidsdag. Helgehandelen har jeg og tatt. Så tar en liten strekk med grei samvittighet.
      Får beina litt opp. De hovner opp både av varne og bevegelse. Eller det høyre da, det som er maltraktert. Det venstre er ganske bra.

    3. Jeg er såååå enig med deg og lar meg inspirere av bildene og bloggen din. Elsker å lese om positive tiltak og heier på deg. 🥰

Siste innlegg