POTENSIELL KRISE!!

 

Dette kan virkelig bli skikkelig krise når en viss person oppdager det! Mohaaa! For ca 1 mnd siden satte eg den store Sukkulentet Ali fikk i gave fjor ut på terrassen….eg var sååå lei av å plukke digre tørre blader opp fra gulvet + den så jo ikkje bra ut i det hele tatt! Eg gjorde som gartneren sa og tok den inn når kulda kom, men den forfalt veldig fort, det var liv – Men dog…Det gikk ikkje mange dagene før den så slik ut *Peker på bildet*
Den er jo som et skjelett av noe utenomjordsk…Tro om ikkje muligens dens…

 

 

 

…Glansdager er over…Sukk
(Ali har ikkje registret spøkelse ute på terrassen ennå haha)

Min tanke er å klippe den ned og håpe på det beste…eller? Bare kjøpe en ny og håpe på at Ali ikkje
har fått det med seg? Noen tips til forbedring? Kan den f.eks reddes??

 

 

 

 

Ellers så nyter eg at ting er på plass og at det er orden –
Snakk om å oppnå en indre ro 🙂

 

 

 

 

Selve terrassen er jo ikkje helt på plass ennå, men det kommer seg og...

 

 

 

…gutta er ivrig etter å få drivhuset mitt på plass! Det skal visst nok bygges en lav plattform for å få det festet skikkelig til husveggen så eg tror nok dette blir bra 🙂

 

 

 

 

Det som Ali ennå ikkje vet er at EG har et prosjekt eg vil ha SKAL/MÅ bygge fordi i år vil eg veldig gjerne ha jordbær der ute i Hagen Uten Plen! Trenger jo ikkje gå å kjøpe en doning som dette når eg har en mann som har flere ganger bevist at han er handy. Eg vil uansett ikkje ha den så bred som 160 cm, det blir for stort!
Ca halvparten burde holdt for eg skal kun plante jordbær som er nok til et
par gode skåler med jordbær og melk gjennom sommeren –

Er ikkje så kravstor ser du 🙂

 

 

 

 

Mens gutta holder på å snekrer litt surrer eg rundt å holder på med forskjellig, første maskin med sengetøy er hengt ut og den første humla er strøket 🙂 Å ja, i Sameie o.l er det lov å henge ut klevask på søndagen om ikkje vasken henger høyere enn rekkverket. Det lærte eg en gang for nesten 30 år siden i vår første leilighet da eg monterte tørkesnorer høyt opp på veggen, de måtte fin ned bakom rekkverket 🙂 Herlig å benytte seg av sola så vaskemaskinen surrer med nok en maskin 🙂

Ahaa ENDELIG er det SOMMERtemperaturer! Hele 16 gr i tastende stund og DibHassan planlegger å ta sitt første sjøbad i dag! Hadde han fått viljen sin hadde han tatt det før påske, men eg nektet han! haha Så godt som det lar seg å nekte en 19 åringen, men han tok til vett til slutt *ler*

 

 

NYT SØNDAGEN!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. I går lærte jeg at hvis du holder planta ned i et kar med vann, og det kommer bobler opp, da er det fremdeles liv i rota og du kan klippe den ned og håpe den våkner til liv.
      Jeg kjørte for å hente Yngste Sønn i sted. Da så jeg et tørkestativ fullt av blafrende klesvask. Gjør meg bare glad selv på en søndag.

      1. Ja det er noe heelt eget når klevasken kan henges ut, for ikkje å snakke om å legge seg i sengetøy som har hengt ute hele dagen! HIMMELSK!! Nyt søndagen du også, håper også dere har flott vær 🙂

    2. Sukkulenten burde gå ann å redde hvis den ikke fikk for mye vann eller frost. Men den står i feil medie, den vil ha mer mineralsk, altså små stein. Da er det bedre drainert og står ikke for vått. Klipp av de brune topper, så kommer den å forgrener seg. Den er alldeles nydelig og ikke minst ganske dyr i den størrelsen og hvis du bestemmer deg for å kaste den må du gi beskjed om klokkeslett, da står jeg under balkongen din og fanger den 🥰😂

      1. Den har riktig “jord” sies det, den er veldig grov, en blanding av d meste fra gartneren sin side. Har vært sparsommerlig m vanning før eg satt den ut, men det har jo regnet litt den siste mnd. Skal starte med å klippe den litt så får eg sjå 🙂 Skal gi beskjed om den havner over gjerdet 👍

        1. Da må jeg jo bare beklage. Så ut som mye torvbasert jord. Skal lete etter brillene mine 😆 Men det var da likevell ikke stygg ment ❤
          Masse lykke til!

          1. Nei nei eg tok det ikkje stygt heller. Har Ikkje grunnen peiling på jord, men eg klarer å skille potte jord og kugjødsel 🙂 Jorda denne Sukkulenten står er “laget” av gartneren, derfor eg antok at det var riktig, men det eg kan si er at det er ganske kompakt i den potta, men det er ikkje vanlig jord. Grunnen til at den ble som den var jo fordi eg satte den ut mens det var iskaldt 🤣 I går klippet eg av tuppene slik du sa, alt var grønt på innsiden så d er håp. Fikk meg også en gjeng m avlegggere som eg skal prøve meg på. Tusen Takk for omtanken ❤️

    3. Pga allergi henger jeg ALDRI sengetøy ut. Og spesielt ikke om våren. Men er misunnelig på dere som ikke reagerer på friskluftet sengetøy ♥
      Det var jo litt krise med den planten da. Men kanskje er det håp i hengende snøre. Jeg krysser fingrene for at den lar seg redde ♥Fine søndagskvelden til deg og dine 🙂
      Klem

    4. var no litt trist med den sukkulenten for den var virkelig nydelig ,men skjønner jo deg også ,den var stor og det er ikke gøy når den bare slipper blader ,ikke så varmt hos oss ennå ,men det kommer seg nok ,ha en fin dag

Siste innlegg