Det er bare å komme i gang…

 

Egentlig er det sååå enkelt, men akk så vanskelig likevel! Begynte i det små, fikk inn en del av hobbystashet på Hobbyrommet, men eg ser jo at det er MYE som skal ordnes og komme på plass. Eg må legge en plan for hva som skal selges og fås ut først slik at eg ikkje blir stående med masse som ikkje skal være der. Har f.eks den Søte Perlepulten som eg kjøpt i fjor sommer, den har jo mer eller mindre stått til pynt og oppbevart ting siden dag 1 – Ergo er den like fin som ny, men nå trenger eg den ikkje…

Bor du i distriketet og trenger en søt pult selger eg denne, HER kan du se den ny på Ikea.
Ny koster den 899,- Min kan du få kjøpe for 500,- 🙂

Får eg ut denne først kan eg skyve ut en høy Malmhylle som Amira hadde på rommet, den oppbevarer eg sengetøy/håndklær i og den kan inn til videre står der hvor eg nå har den lille søte pulten 🙂
Der med får eg frigjort hjørnet på Hobbyrommet hvor eg skal ha hjørnepulten min.
Send meg en mail/melding, eller skriv en kommentar om du er interessert 🙂

 

 

 

 

Den nye Malmkommoden både ser bra ut, tar seg bra ut og den kan romme ENORME mengder med Hobbystash! Blir nok rene skattekisten etter hvert når eg har fylt den opp. Vil tro det blir knallkjekt å få besøk av noe små når alt er på plass  🙂 Har eg nevnt at eg gleder meg noe vanvittig til fremtidige barnebarn er sånn 4-5 år?
Ååå
det er en fantastisk alder å dra ungene inn i Hobbyverden ♥

 

 

 

 

Fikk også konstantert at det er plass til flere perler (fniser) i skuffa som er beregnet til å romme perlelageret mitt 🙂 Alltid godt å ha litt på lur!

Tja…da er det bare å fylle de andre 5 skuffene også…Eg skla ta nøyaktige innemål i skuffene og en av skuffene vil eg fylle med Slike Bokser (I diverse størrelser) – En greit måte å lagre masse forskjellig som eg ikkje har så mye av hver i 🙂 Har noen ideér, som vanlig, eg får lage meg en skisse før eg stikker innom Europris nesten gang.
Ja og så må eg huske å ta med et målband!

Men men, siden eg ikkje helt føler at eg kommer særlig videre før den pulten er borte slik at eg få flytte ut en kommode for å få den store pulten på plass har eg satt meg ned med…

 

 

 

 

…Strikketøyet! YES! Nå er begge ermene satt over på tråder og eg kan lykkelig bare strikker videre et godt stykke mens eg koser meg med Outlander – ABSOLUTT en serie eg kan anbefale på det varmeste ♥

 

 

 

 

Stolper strikket på denne måten blir sååå fiiint! Jakken er et design av PetiteKnit og oppskriften kan du kjøpe Her på Ravelry….Dessverre så nytter det ikkje å sende meg mail med spørsmål om å få denne oppskriften…heller….Du vet, eg er jo en eller annen form for politi på det området…har eg hørt.

 

 

 

 

Hva trooor du eg oppdager når eg sitter å beundrer verket mitt?? Ikkje sant…eg strikker med 2 tråder og langt der nede ser eg en liten jækel som henger å dingler…1 av trådene ble slettes ikkje med hele runden av en maske…jaja, eg hang en liten pin i den for det er ikkje snakk om å rekke ned vel 15 cm for en HALV maske, hadde den ennå meg vært hel *ler* Så ja, den får henge der å dingle til eg er ferdig så skal
eg nok få fikset det på en pen måte.

 

 

 

 

Siden eg er så godt i gang må eg vise deg en spennende fremdrift! Jorbærtomatene! Se det er kommet en fin lita “Lykt” og når eg kikket extra nøye er det veldig mange på gang! Alle blomstene blir en sånn og så vokser den ei tomat inni der. Men så begynenr eg å lure…Om dette er de gule små fruktene med kan kjøpe hvor me må fjerne ei sånn lita “sprø” lykt før me kan spiset et gult og beskt “bær”? Om det så er, HVORDAN kan Gartneriene da kalle det for JorbærTOMATER!? Hmm nå er eg spent altså 🙂

 

 

 

 

Det begynner å skje til på Chiliplantene også og dette gleder eg meg til for eg har lyst å bruke noen av fruktene til å lage krydderoljer med 🙂 Litt sånn gode sterke oljer til å f.eks lage dressing med 🙂
Vil også prøve meg på Olivenolje med Hvitløk og Rosmarin 🙂

 

Jaja, nå skal eg fortsette på jakken min og glo noen timer til på Outlander ♥

 

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Skal si du koser deg med masse gøyt og fargerikt. Du lager så masse fint. Jeg følger med på alt du lager. Mange gode ideer å få her.
      Klemz

    2. Det er nok physalis du har på bildet. Andre navn på det er ananaskirsebær, jordbærtomat.

      1. Dvs si de sure gule bæra? Hmm Vel vel Jr liker de så det er jo greit, men eg ble forespeilt små søte tomater….Vel vel gøy å få det til uansett 🙂

    3. Du har tomatillos som også har en sånn lykt rundt seg, men klarer ikke å se hva det er du har.

    4. Hei!
      Rekk opp bare den ene masken og så hekler du masken opp igjen med en heklekrok. Isi pisi:-)

Siste innlegg