GIVE AWAY ~ Wollmeise & Opal

 

Tja, det er fredag, i morgen er det Halloween så da passer det med en REAL Give Away syns eg!! Regner med at du er enig i det?? Eg ryddet ut av garnskapet til mor mi denne uka og der lå denne fine her, alt det andre garnet ga eg bort til ei som ville komme å hente det. Er det noe eg ikkje trenger så er det mer garn, har så mange andre gode minner etter mor mi, så garnet kan få andre eiere som faktisk strikker av det ♥ Denne hespen her husker eg, mor mi fikk 1 av meg som hun strikket det hun kalte for verden beste sokker. Den på bildet over kjøpte hun fordi hun ville ha flere sokker. Men akkurat som hos meg poppet det opp andre prosjekt + hun var avhengig av at eg tok den med hjem og nøstet den opp….Vel…både hun og eg hadde en tendens til å glemme *ler*. Hun hadde stadig noe på pinnene og det hadde liksom ikkje ingen hast. Anyway, nå har eg hespen her, eg vet at eg ikkje kommer til å strikke av den med det første, kanskje aldri….

Garnet er flott, nydelig å strikke med og i følge Dib er det helt herlig å bruke! Han designet sin egen genser som liten og fikk en skikkelig flott Wollmeisegenser som eg strikket!

Men ok, har du aldri prøvd Wollmeise har du nå muligheten til å snappe et til deg!

 

 

 

 

Har også denne Go`biten! OPAAAAL! Mmmm min favoritt! Dette nøstet ga eg til mor mi på en morsdag, nå når eg fant det var det fortsatt innpakket i cellofan, som sagt: Hun hadde mye å strikke på og mange sokker til oldebarna 🙂

Mor mi hadde syns dette var kjekt, hun spurte alltid hvordan dette med blogg var, eg viste henne min og syns selvfølgelig den var fin. Hun var flink å skryte – av meg! Eg ble like flau hver gang når hun la ut og fortalte f.eks til hjemmesykepleieren om alt eg laget. Men men, det var jo bare kos da 🙂 Var eg i avisen så klippet hun det ut og viste det til de som ville se ♥ Dessuten var hun veldig gavmild, så hvis eg hadde fortalt henne at eg ga bort alt garnet hennes til noen som ble veldig glad hadde hun vært fornøyd. Hun har vært på Hobbyrommet mitt flere ganger og var enig i at eg måtte ikkje kjøpe mer garn før eg hadde strikket opp en del *ler*
Så da gir eg disse go`biten bort i god tro altså 🙂

Eneste du trenger å gjøre er å kommentere under her på innlegget.
Som vanlig tar eg ikkje med kommentarer på facebook.

Regner med du har fått med deg at det er Halloween denne helgen og da lurer eg på
(Tenker ikkje å starte noen Halloweendiskusjon VS Julebukk hehe) om du pynter? Deler du ut snop?

De siste 2 årene har eg pyntet ute fordi eg har perlet Halloweenmotiver, ergo kom også ungene om kwellen.
Noen ganger ble eg tatt på senga, men i år er eg forberedt!!

 

 

 

 

Har laget til litt Snopeposer så nå håper eg på oppholdsvær slik at ungene kommer å dinger døra vår ned –
det er jo gøy/koselig når de små står spente å venter 🙂

 

Men ok! Skriv en kommentar og eg trekker 2 heldige allerede på
MANDAG 31. Oktober
Det er jo strengt tatt da det er Halloween 🙂
Bare den voksne ungdommen som feirer i morgen *humrer*

 

 

U`huuu
LYKKE TIL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

73 kommentarer
    1. Jeg verken pynter eller deler ut snop. Rett og slett fordi vi bor sånn til at det ikke er unger som er ute og går. Hadde kanskje gjort det hvis vi hadde bodd et annet sted.
      Det er dessuten en mulighet for at jeg ihvertfall pynter til neste år. Etter å ha sett bilder av Halloweenpynten din har nemlig søster mi bestemt at jeg skal begynne å perle….

    2. wollmeise er verdens beste garn å strikke av. Holder på med snøscootergenser nr 2 i Wollmeise. Opal er det eneste garnet min datter vil ha sokker i. Akkurat passe tykt i følge henne.

    3. For en koselig tanke 😊 En giwe away som hadde gledet mor ❤️

      Her i huset blir det nok hverken pynting eller fest i år. Ungdommen er ikke så ivrig, så da lar vi være.
      Har kjøpt litt halloween -godteri som ligger på lur om det skulle komme noen på døra👻

    4. Vi pynter litt, skal lage spøkelser av hvite bossposer og ballonger med lys, også har frøkna i huset et frisørhode med påsminkede skader som vi henger opp utenfor ytterdøren.
      Snop er handlet inn og klart.
      Så nå er det bare å krysse fingrene for at feberen til mor forsvinner i tide.

      Har planlagt å bake muffins og pynte med heksefingre til søndagens kampsporttrening, men da må jeg nok bli i bedre form først.

    5. Du er flink til å glede andre du ❤️
      Det garnet fra Wollmeise var drittlekkert da! Har aldri strikket av det garnet, så her krysser jeg fingrene 😁

    6. Ongan er for stor til å kle seg ut. Her tennes kanskje ei løkt på trappa om eg husk det i morra😅
      Nydelig garn og farge🤗mammaen din hadde nok blitt stolt av deg,og at du er så gavemild

    7. Jeg hverken pynter eller deler ut snop på Halloween. Har ikke barn som bor sammen med meg, eller tradisjon med. Halloween-feiring😊

    8. Vi hverken pynter eller deler ut snop.
      Har strikket noen små gresskar som pynter inne i hele oktober og november, før nissene kommer fram. 🍁
      Garnet fra Wollmeise er nydelig, og så den fargen. Opal er det beste garn til sokker synes jeg.
      Takk for at du lyser opp dagen som ellers er ganske grå.

    9. Halloween er ikke noe jeg bryr meg om,men sikkert kjekt for andre🎃 Nydelig farge på garnet og 2023 skal jeg prøve på å strikke stømper🙈🧶🤞
      kos deg med helga 🥰

    10. Du er så flink å finne måter å hedre din mor på❤ Føler jo vi kjenner henne litt, vi som leser bloggen🙂 Tror hun var et raust menneske❤
      Her pyntes det lite ute, men utelyset er på, og vi har kjøpt inn snop i tilfelle det kommer noen🙂 Stort sett er det bare venner av min datter siden vi bor litt i bakevja, men kommer de så skal de få😊

      1. Hun var veldig raus, alle skulle få. Kan jo fortelle at når hun lå på sykehuset var eg å nærmeste tømte minibanken i butikken ned i gata…kjøpte bursdagskortere og hun la penger opp i til de aller fleste som hadde bursdag ut året <3

    11. Vi har pyntet med gresskar og lys ute og delt ut snop i mange år.
      Ser jo hvordan barnebarna planlegger og gleder seg i lang tid til denne dagen. Så da synes vi det er hyggelig og dele med barna som bor i nabolaget her. Skal ikke så mye til.
      Og garnet ville jeg blitt veldig glad for.

    12. Bor sånn til at det ikke kommer noen innom, så da pynter jeg ikke med noe. Sitter og strikker i stedet. Rart med det der, får liksom aldri nok garn…

    13. Hei! SÅ hyggelig med en give-away i din mors ånd! Vi er på hytta i helgen, og der kommer det ingen å banker på. Hjemme bor vi litt bortgjemt, så det er sjelden det tinger på døren. Likevel har alltid litt innpakket godteri “på lur” i tilfelle det skulle dukke opp noen skumle små mennesker. Ønsker deg en skummelt god helg og Halloween. Hilsen Birgitte

    14. Nydelige farger på begge garna, og både Wollmeise og Opal er uprøvd på mine pinner 🤔
      Pyntet litt da ungene var små, men har egentlig ikke noe forhold til Halloween. I morgen skal 18-åringen feire hos en kompis, så da blir det bare en vanlig lørdag i heimen.
      Det er ingen som banker på døra her, huset ligger litt kronglete til i forhold til boligfeltet, så da slipper jeg å tenke på innkjøp av godteri også….

      Kos deg masse med Halloween, gleder meg til flere bilder og rapport på hvor mange gjester du får på døra 🎃

      Ha en fantastisk helg 🎃🕸️🎃🕷️🎃🕸️🎃

    15. Pynter lite, men har alltid klart noe til nabobarna. Kjekt å se alle de forskjellige utkledningene, og øynene som lyser av glede for en liten søtsak.

    16. Nydelig farge. Alltid like gavmild. Har 2 sviger døttre som alltid ønsker seg sokker, og det er jo koselig. Barnebarnet kom med hjerte sokkene hvor det var hull og ba om å sy igjen (lite hint om at hun ville ha nye? 🥰Så må jeg si jeg er imponert over alt du lager! Gotteri er klart hele året
      🤗👻

    17. ikke pynte æ og ikke deler æ ut godteri. slår av utelys og. har to katter som får panikk når det ringer på, tør ikke tenke på korsn dem blir hvis det ringe på “I ett”.

    18. Når ungene var små så pyntet jeg. Kjøpte også inn en haug med snop for det kom alltid mange unger. Når jeg flyttet heiv jeg pynten. Bor nå i blokk hvor dørene er låste døgnet rundt, så da kommer det ingen “søte” små på døren lenger

    19. Så fin en gest, en minnegave❤️ Wollmeise er et nydelig garn, likeså Opal. Fikk forresten en leveranse med maskemarkører fra deg her om dagen, de var skikkelig flotte, de skal straks komme til nytte- æ e nemlig nybakt mormor for første gang💙💙💙ønsker deg ei riktig god helg😊. Vi feirer ikke Halloween, men kommer d nån på døra her, skal de ikke gå tomhendt herfra😊😊

    20. Pynter lite til Halloween, men har godteri klart til nabobarna. Og vil veldig gjerne vinne den wollmeisen

    21. Vi pynter og kjøper inn godteri. Det er godt med en liten feiring før julen kommer, høsten er så lang og trå og våt at litt fest unner jeg barna. Noenganger kler jeg meg ut også fordi jeg liker å kle meg ut. Men vi feirer karneval også.

    22. Jeg verken pynter eller deler ut snop. Hvorfor? Ingen vits å starte den store Halloweendiskisjonen 😅

      Ha en fin helg!

    23. Fantastiske garn begge to!.

      Pynter ikke så mye til halloween, men litt blir det, og litt kos til de som kommer 31. oktober

      1. Åh den fargen ja den er fantastisk. Og bare navnet. Poison! Ekte Halloweengarn.
        Bor jo langt ude på landet, så ingen pynt eller besøk. Men i morgen skal jeg skære græskar med spejderne og lagr glaslykter med høstløv på.
        Så fint at give bort garnet til moren din. Tænker der er mange, der trenger ull nu.

    24. Så koselig med en give-away med flott garn. Jeg pynter ikke til Halloween. Jeg deler ikke ut godteri heller. 🙂 Jeg sørger for at utelyset er av, og koser meg med strikking 🙂

    25. Hei 😊

      Så flott garn du legger vil dele … Har en Wollmeise skatt, men ikke prøvd det og fargene her var knall. Opal har jeg prøvd etter anbefaling fra deg 😊 du har vært en god ambassadør for det garnet. Vi feirer ikke halloween her i huset, men kjøperen godteri om det kommer noen pårørande. Vi må bare akseptere at den tradisjonen er kommet for å bli 😊 Haen fin helg 😊

    26. Oi.. den fargen på woolmeise var flott! Slike sokker kunne jeg tenkt meg…..
      Og her markeres ikke Halloween, så det er verken pynt eller godteri klart. Men morsomt å se hva du har pyntet og laget til!

    27. Jeg får en seksåring på besøk (varslet av mor) og er klar!!! Ellers bor vi så gridsgrent til at hit kommer ingen. Har kjøpt snop og nydelige pyntede små kaker , i håp om at de har tid til å være her litt. Den ene er pyntet som et spøkelse🤗🤣🥰

    28. pynter ikke, og deler ikke ut snop(ingen gidder å gå opp hit hvor vi bor🤣)men kanskje jegg skal være litt skummel på jobb? Så spennende å være med på trekning av garn!

    29. Nydelig lillafarge på det øverste garnet!
      Jeg hverken pynter eller deler ut snop, men tenner stearinlys inne og strikker (på julegaver nå om dagen…) 😊

    30. Det er så hyggeleg av deg å dele dei gode minna etter mor di 🌺
      Eg har eit ambivalent forhold til Halloween. Gresskar og edderkoppar og spindelvev er heilt OK pynt for meg. Og lykter. Men eg set grensa ved zombiar, lik, hodeskaller og skjelett. Føler ikkje for å flørte med døden. Liker mykje betre å feire livet, slik som vi gjer om våren. Men det er no berre meg, då..

    31. Hei. Jeg pynter ikke men om det dukker opp noen skumle små deler jeg ut snop.

      Ha en fin helg. 😊

    32. Hei, her hos meg pynter jeg med gresskar og tente lys. Så koselig nå når det er mørkere på ettermiddagen.
      Jeg har ikke prøvd disse garnene, så det hadde vært spennende.

    33. For en fantastisk farge på Wollmeise 🤩. Jeg har aldri strikket noe i det garnet, så det hadde vært spennende å prøve det. Er godt i gang med å produsere julegaver 😊

    34. Lite med pynt og snop her … Men mulig eg skal finne fram noen lys å sette ut.
      Alltid koselig med lys da 😉

      Dette er ny tråd for meg – spennende for ei sokkeglad dame

      Smil

    35. Jeg pynter ikke, eller deler ut godteri. Ungene bruker å dra på tilstelninger på skolen eller velge ut ett område de går rundt i.

    36. For ein farge, Wollmeise har jeg aldri strikket før.
      Halloween har vi nok ikke noe forhold til, men jeg kan tenke meg å kjøpe et gresskar til matlaging. Du inspirerer og får meg til å prøve….. 😋

    37. Her tennes det lys utenfor, så de som er ute vet at de kan ringe på. Pleier å fikse godteposer i matpapirkremmerhus. Funker fint det.
      Så hyggelig med giweaway, wollmeise og opal er begge nydelig garn å strikke av😍

    38. Jeg pynter ikke til halloween, men kjøper inn litt snop som jeg deler ut til de som kommer på døra. Og det nøstet i Wollmeise sikler jeg veldig på… 😉

    39. Ikkje særleg fan av Halloween – men pleier sette lys på gravene til nære og kjære den siste oktoberdagen. Håpar å Vera heldig i lotteriet, likar godt garn🙂 – og så har eg så fine maskemarkørar…..🐝🐑🐮

      1. Ahaa du har kjøpt deg markører fra meg <3
        Tenkte og eg skulle tenne noen lys hos mor mi, eg har satt opp et sånn solcellelys mens me venter på gravsteinen, men på mandag blir det nok et par gravlykter. Hun har bursdag 1.nov så det passer fint 🙂

    40. Jeg har en gutt som elsker Halloween, så her pyntes det og gjør oss klar til det kommer forhåpentligvis noen på døra på mandag for å få litt godis😊🎃🎃🎃

    41. Bor på landet og har ikke hatt besøk på Halloween siden det kom både hest og lama på gården 😅 Nå blir det arrangert felles feiring på samfunnshuset slik at alle får delta og ingen blir holdt utenfor.🤗
      Hadde vært koselig å strikke sokker av yndlingsgarnet til din mor 😍 Har aldri prøvd disse garnsortene før.
      God helg til deg og dine 🥰🎃

    42. Pynter til Halloween enkelt (lager pynten selv) og deler ut masse godteri til barna som banker på døra.

    43. Pynter ikke, men har litt godteri på lur om det skulle komme noen barn. På di årene jeg har bodd her jeg bor så har det ikke kommet noen.
      Dumt og ikke ha noe hvis dette er året det kommer barn på døren.

    44. Eg har valgt å lika Halloween 😊 Så her vert det feiring med barn og barnebarn. Alle som vil kler seg ut, eg bruker brudekjolen som var ny for fleire tiår sidan. Nokre gresskar med lys ute, servering av blodsuppe med edderkopper inne (tomatsuppe og kjøttboller med spagettibein). Raud duk litt snop som pynt på bordet og me koser oss 🤭

    45. Grøsser bare jeg hører ordet halloween. Føler meg syk når jeg er i nærheten av noen som er utkledd. Så her feires den ikke.
      MEN, med barnebarn i passende alder må man jo svelge en kamel eller ti, så godis er kjøpt inn til dem. Utelyset har jeg sukket den kvelden, men får et lite pling fra datter når pjokken og hans venner med foresatte nærmer seg slik at lyset kommer på og de lovlig kan bedrive Knask eller Knep. Sender gubbenfor å åpne og dele ut godisen slik at jeg slipper.
      Ikke bare halloween jeg har problemer med, gjelder nisse, julebukk og karneval også. Har alltid hatt problemer med det. Blir kvalm og svimmel. Nesten til å le av, men det er ramme alvor.
      Ønsker deg en flott helg og feiring.
      Og det lilla ganet etter din mor hadde vært en ære å vinne.
      Klem fra Liv

    46. Det blir litt pynting, men da helst inne med gresskartema. Og snop er et selvfølge. Det er dårlig med plinging på døra. Kommer av hvordan ytterdør er plassert der vi bor. I år blir det en liten familieting lørdag med noe hjemmebakt og halloweenpynta pølser og kaker. Akkurat nå baker vi heksefingre.

    47. Hos oss pynter vi ikke. Er heller ikke hjemme på kveldstid Halloween. Men med en gutt som fyller året dagen etter Halloween blir det jo ofte tema-bursdag deretter.

    48. Vi feirer ikke Halloween, og dermed verken pynter vi eller gir ut snop. Derimot så slukker vi lysene. Dette fordi jeg ikke liker denne skikken som tydeligvis er kommet for å bli. Det er heldigvis opp til hver enkelt hvordan en feirer sånne dager,
      Her vi bor går ungene nyttårsbukk, og de er hjertelig velkommen og får snop.

      Sånn ellers hadde det vært fin å vunnet noe garn

    49. her i bygda feirer de ikke halloween og ingen går, men vi pynter litt med gresskar og slikt til julanders som er en tradisjon her utenfor Bodø en måned senere.
      nydelig garn og for ei nydelig mamma du hadde

    50. Pynter ikke til Halloween men har litt knask til de som eventuelt kommer. Det garnet hadde det vært supert å prøvd en gang. Så snilt av deg å gi vekk så flott garn, tenker din mor ville likt dette godt❤️

    51. Hei, jeg pynter inn til Halloween. Har kjøpt inn endel godis, som jeg deler ut når det kommer noen. Du pynter kjempefint 😊. Ha en flott helg😊

    52. Jeg pynter ikke, men har snop i tilfelle noen barn ringer på 👏🏻🎃

    53. Det garnet så veldig flott ut, kan godt tenke meg å strikke sokker av det 😊

      Jeg pynter ikke til Halloween, men har snop klart til barna som ringer på døra.

      Mvh. Elise

    54. Feirer ikke Halloween, men lar andre feire i fred 😜
      Men strikking derimot, det er jeg med på! 😇🧶
      Snill er du som donerer i din mors ånd 🤩

    55. Så koselig giwe-away❣️ Vi pynter ikke, og deler ikke ut no snop heller, det er lite unger i nærområde så veldig sjelden det ringer på🎃

    56. Vi bruker ikke å pynte til Halloween og ikke har jeg kjøpt inn snop heller. Jeg brukte å kjøpe inn snop når ungene var små og det var unger som ringte på hos oss, men nå er det ikke lenger noen unger som ringer på så da er det ikke noe vits i å kjøpe inn snop heller.

      Våre fire ungdommer har alle vært på Halloweenparty i løpet av helga så kostymekassene kom ned fra lemmen og de hadde det gøy med å finne seg antrekk sammen før de dro på fest med sine venner 😊

      PS Du har pyntet så fint utenfor hos dere, Gro Vibeke og det er til stor inspirasjon. Jeg tror jeg må ta meg en tur til Plantasjen når neste lønning kommer for det er jo kjekt at førsteinntrykket av huset er bra når man får besøk 🍃🍂🍁

    57. Pynter ikke noe spesielt til Halloween. Men har kjøpt inn masse godteri til barna.
      Vil gjerne være med på trekning av garnet. Begge sortene er nye for meg, så det hadde vært kjekt.
      Ønsker deg en fin feiring.

    58. Her pyntes det ikke, men barna får snop, er jo artig for barna, selv om jeg ikke er oppvokst med denne tradisjonen🙂 Woolmeise er et garn jeg alltid har hatt lyst til å prøve, men aldri har fått kjøpt. Så det hadde vært stas å vinne, Opal er jo og et godt sokkegarn. Så krysser fingrene på lik linje med alle andre som har kommentert🤞😊

    59. Ooooh, det garnet ser nyyydelig ut 🥰 Blir ikke mye pynting her til Haloween. Har akkurat flytta, så førstepri er å pakke ut av esker osv! Ha en nydelig dag! Klem fra Trine

    60. Jeg pynter litt, så må jeg innrømme at jeg syntes oransje er en helt nydelig farge med mye energi🤩.

      Har strikket sokker i både Woolmeise og Opal, nydelig sokkegarn.

      Klem Laila

    61. Nå er ungen for store for Halloween så det pyntes ikke men kommer det noen på døra går di ikke tomhendte herfra 🙂

    62. Aldri hatt noen tradisjon med Halloween. Her i hust er det julebukk som gjelder. Barnebarna er med på pynting og deling av snop på Hallowwen i sine hjem. Vi bor litt avsides, så ingen stas for dem å være her på denne dagen.
      Ha en flott dag hos dere.
      Drude

    63. Eg pyntar vanlegvis med gresskar – og lagar til snopeposar. Men er som oftast i bursdagsselskap denne ettermiddagen, så plar ha èin del godteri igjen…..

    64. Jeg pynter ikke til Halloween, men har alltids litt godis liggende i tilfelle noen unger skulle finne på å ringe på døra. Bor i blokk og alle tror at hoveddøra nede er stengt så derfor kommer de ikke hit (jaja, mer sjokolade på meg 😂)

Siste innlegg