Det er ikke så lenge til jul!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Tja, eg fant vel ut at det eg ønsker meg til jul må eg bare perle NU og ikkje i november! Så ja, da er eg i gang med jula da…!? Ehee….det hørtes helt feil ut med tanke på at eg ikkje har fått et eneste frø i jorda ennå, men men, som sagt; Skal eg få den pynten eg ønsker er det like greit å for det perlet gjort! Som du kan se HER INNE har eg jo allerede flere julefigurer i boks 🙂 Det ER faktisk mulig å ha litt jul hele året,
bare spør Jenny Jenssen! Ho Ho Ho

 

 

 

Nøtteknekkeren er jo en gammel juletradisjon og fra eg så disse 2 her for første gang var eg fullstendig lost!
De er jo bare sååå nydelige ♥ Begge 2 (+ mye annet flott) finner du i boka Perlejul til
Anja Takacs som du finner HER INNE 🙂

 

 


Å ja, eg skal innrømme at eg fikk litt julestemning her eg satt i dag! Se på de skjønne ekorna som står på pulten! Ååå De finner du også i den nevnte boka.

 

 

 

Videre planer, i allefall for ballerina`n er litt glitter og paljetter 🙂 Det høre med 🙂 Eg får en liten følelse av at det muligens blir flere av disse!? Det er også en mye større variant av Nøtteknekkeren, kanskje eg bare må perle den også!?! Uansett, eg har definitivt fått meg ny hobby! Eller, ny og ny, eg har vel heller tatt opp igjen en hobby som har vært av og på. Nå er det på en annet nivå enn før for jammen er den mye nytt i perleverden 🙂

Skulle du trenge påfyll av perler, eller kanskje du trenger flere brett? F.eks så trenger denne Nøtteknekkeren
8 brett så det er greit å ha en del bretter 🙂 Uansett, alt hva du måtte trenge finner du HER INNE 🙂

 

 

 

Amira imponerer stadig på veldig mange arenaer, men hun briljerer til tider også på kjøkkenet og akkurat nå står hun å steker Churros! Åååå herregud så gode de var da!! Muligens farlige om man glefser i seg et fat alene, men ja, har du mulighet og tid så smeller du sammen ei røre og lar det stå til!
Men de ER faaaarlig gode altså, bare så det er sagt!

Anyway, eg satser som vanlig på ermstrikk og en god film nå i kwell, prøver så godt det lar seg å gjøre å holde KOoOSE Genet aktivt! Prøv det, man blir i bedre humør om ikkje annet! Skal man gå rundt å være sur
i tillegg til at verden går til…..ja da blir jo alt sååå mye kjipere 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Utrolig gøy å titte innom hos deg altså…Fantastiske perlearbeid 🙂 Julegaver på plass hos deg snart!

      1. Eg bare stryker de. Ble tipset opp om å tape de først med maskeringstape, men DET ble bare dill og perler ramlet av. Men, først stryker eg de vanlig mens det er på brettet. Er en liten grenser der og vips så henger de i brettet!! Men men, legg så ei stor nok fjøl etc opp og så snur du. Plukk av et og et brett, på med bakepapir og stryk godt. Snu figurene noen ganger (nå henger det bakepapir på hver side så det er enkelt å snu) Når eg er ferdig legger eg figuren på gulvet med tunge bøker etc opp på. Da vil den ikkje bøye seg. La den ligge til den er heeelt kald 🙂

    2. Så mye fint du lager! 😃 Takk for tips om mønstrene til Anja Takracs! Jeg skal lage de langbeinte kyllingene og de med fjær til å henge opp, – da har vi pynt til neste påske. 😊 Lurt å begynne på julepynten nå da.

      1. De langbeinte kyllingene r jo bare noe av det søteste!! En godt tips: Bruk en gaffel eller noe til å dytte fjærene inn til når du limer. Det er veldig fort gjort å ta fingeren å dytte de inn på når de vipper ut hehe En refleks som virkelig svir og brenner haha

    3. Hei igjen!!! Bare for å nevne det eller skryte litt av bygda vår; Jenny Jenssen er fra samme bygd som meg og egentlig veldig mange musikere!! Ett unikt musikkmiljø i forhold til antall beboere i bygda vår!!! Dagens skryt 😀😀

Siste innlegg