Det er VÅR! – Mal jakka di!

 

 

Nå er det over 1 år siden eg malte “den gamle” jeansjakka min, og den er akkurat like fin i år. Men….eg har kjøpt meg en ny jakke i år, en kortere og mye mindre modell og eg er veldig på OM eg skal male den også….! Er i bobla hvor eg skal tenke ut et motiv eller mønster…Jakka eg malte i fjor var ganske stor, større er den i år og egentlig lite sommerlig, så eg må se om eg ikkje skap pynte opp den nye jakka. Hva med deg? Har du en sliten jeansjakke hengende? Husk at en jakke som dette blir aldri kasteklar, du kan bruke den evig,
men pynt den litt om du er lei av den! 🙂 

 

 

 

 

Eg har utelukkende brukt PoscaTusjer denne gangen, tidligere som på Russedressene har eg i tillegg brukt maling. Jo flere lag med tusj du bruker jo kraftigere blir fargene. Jeansstoff er litt grovt så ett strøk blir fort for svakt. Eg har brukt størrelsene PC-3m, PC-5m og PC-1MR, sist nevnte er tynn og ypperlig til tynn outliner eller små detaljer – De 2 andre størrelsene er god å dekke større område med. Skal du dekke enda større områder kan du bruke f.eks PC-8K

 

 

 

 

Er du usikker på motivene er det bare til å bruke blyant først,
bruk en med mykt bly som er enklere å viske bort:)

 

 

 

 

Posca Tusjer er maling, altså ikkje vanlige tusjer. Du kan blende fargene om du gjør det før lagene tørkere.
De tørker rimelig kjapt og jakken kan fint vaskes i maskinen etterpå

 

 

 

 

Andre ting som tusjene er supre til er f.eks å dekorer de nye hvite sneakersene dine! hehe Ei gammel veske? Pc`n? Hvorfor ikkje!? Tusjene kan brukes på det meste

 

 

 

 

Min foreløpige samlig av tusjer. En del har eg kjøpt selv, men mitt første møte med Posca fikk eg fra Rito Hobby for noen år siden, så ja, de er absolutt drøye 🙂 Gøy å ha! Flotte til å bruke på de fine steinene
du plukker med deg hjem fra stranda.

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
      1. Ja de er et stor favoritt til de rette tingene 🙂
        Kjøper noen om gangen, sånn dan og vann, kan fort bli dyrt om man går amokk hehe Men absolutt supre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg