Det skjer på sekundet liksom! -Gratis Norsk Oppskrift

 

Du vet, noen ganger ser du noe du bare må teste ut PRONTO! Skjedde i går, igjen! Satt her å strikket eg, så på serie og hadde hele roen! Tar meg noen minutter på FB og scroller litt, der popper det opp noe som eg først trodde var grytekluter opp…Hmm de var ganske så stilige når de var ferdig tovet…Var ingen gryteklut, men sånn skånere til å ha under f.eks varme skåler, fat etc. Så kult, tenkte eg, for da trenger man jo ikkje hekle 2 like i et par. De kan være single eller så mange som man trenger – Ergo kan de jo fint være forskjellige farger!

 

 

 

Snudde meg rundt med stolen og studerte garnhylle mi…Jaggu hadde eg både maaange PT3 nøster og et annet garn eg liker veldig godt; Snowdrop! Det har eg også tovet mye i og vet eg får det til.
Var det garnet eg strikket alle Hønene mine i 🙂

 

 

 

Se der ja! Kan man hekle så glemmer man det aldri! Så dette gikk jo fint, eg fikk jo t.o.m “klumper” hehe Eneste problemet eg kan støte på nå er faktisk under tovingen…Arg…har jo helt ny vaskemaskin og ANER jo ikkje “hvor” den tover fineste! Den gamle maskinen hadde eg jo stålkontroll på…Hmm mulig eg får teste med en først…Tanker var jo å hekle noen, ja for dette går lynfort og bare slenge alle inn samtidig…Det er muligens litt riski! Du vet jo når eg får noe “for” meg så holder det sjeldent med EN! Har maaange Snowdrop i mange forskjellige farger…
Sant vel…Garnet i oppskriftene er ull og 50 m pr nøste. Pt3 er på 83 m, men tenker det også blir bra! Har en snaisen grønnfarger i det garnet ser du. Var forresten veldig kjekt å hekle litt igjen, lenge siden!

 

 

GRYTEUNDERLAG
Beskrevet over
Norsk og Gratis oppskrift

 

 

 

Noen ganger lurer eg på hvor eg har hodet mitt! Det første eg legger merke til i dag er lappen eg selv har skrevet og hengt opp her med Mac…“Tur til Kvitsøy”….det var i går….SANT VEL!? Hvordan er det mulig? Ja å bare glemme det?? Eg skulle dra alene med Turistforeningen så det er nok grunnen, ingen som sendte meg melding
i går kveld og spurte; “Klar i morgen?” Altså…Jaja…Uka som kommer blir en aktiv en: Tidlig tirsdag morgen dra søs og eg til Farsund, niesa mi skal også bli med. Onsdag drar eg på hytta til søs og blir til torsdag – Planen er ut på tur begge dagene. Tro det eller ei, men det er meldt 20 gr og sol begge dagene! Drømmevær! Da er det bare
å pakke mat og fylle termosen og komme seg ut! Guuu det skal bli nice!
4 halvgalne (eller bare galne) damer på hyttetur!

I dag? Vel…eg våknet søren meg kvart på 11! Noen morninger bare er sånn: Klikker av alarmen i søvne og bursover videre! Har hatt noen netter nå hvor eg våkner når Ali legger seg for å så våkne igjen når han starter maskineriet…Da er eg jo oppe i 6-7 tiden etter max 4-5 t søvn…Jaja, nå har eg bunkret
opp med mange gode søvntimer.

Sånn utover det, takk for alle meldinger som kom etter at eg postet dette innlegget i går…Som sagt: Eg er ikkje videre bekymret for dette akkurat nå, men godt å høre om alle de det faktisk går fint med på tross av diagnosen. Eg har bestilt time hos fastlegen så får eg se hva han sier/mener og om eg da får dra videre til en spesialist,
bare for å ha ting på rene 🙂 Nå skal eg hekle litt hehe Ta en rolig start, så hvem vet….
Kanskje eg havner ut på tur i blåsten i løpet av dagen 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN SØNDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Litt treg av meg så har nok ikke fått med meg alle innleggene dine i det siste, men måtte jo gå tilbake til det du linket til her. Forstår jeg det rett at de har konstatert grønn stær og ikke sendt deg til øyelege for behandling. Du skal ha dråper som bremser utviklingen. Fulgte mor til øyelege mange år og har selv blitt fulgt opp fra fylte 50 år da disse stærene kan være arvelig. Måler trykket i øynene årlig, og etter 17 år er det fremdeles ingen grønn stær å finne så nå har vi gått over til hvert 2. år.
      Spennende med ny maskin. Den forrige maskinen min, Miele, var ikke grei å tove i så jeg gikk over til å bruke tørketrommel. Men nå blir det vel å prøve på nytt. Har ikke tovet etter at jeg fikk ny tørketrommel i sommer. Men har noen enkle votter som skal bli prøveprosjekt. Disse tynne hvor et nøste var nok til et par, mulig de het veskevott.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg