Dette er eg GOD på!

 

Sånn da er eg berget for de neste 10-14 dagene: Ca 2 liter Rødbetejuice og nesten 2 l Ingefærshot 🙂 Dette er jammen flytende GULL på flaske! Ikke er det vanskelig å lage heller, og det tar ikke lang tid – Fort gjort når man tenker på hvor mye man har igjen for denne jobben 🙂 Vettu? Det er nå over 6 år siden eg startet med Ingefærshot, det var liksom en siste utvei for å slippe unna Afipran (kvalmemedisin) som eg hadde tatt daglig
i maaange år og begynte å få noen kjipe bivirkninger av. Eg trappet gradvis ned på Afipran samtidig som eg økte inntaket av Ingefær til eg fikk ønsket effekt. Det tok vel 2-3 mnd i en overgang før eg kunne slutte helt
og bare drikke ingefær, en god shot morgen og kveld var det som skulle til for å hjelpe på den kroniske kvalmen 🙂 Eg har på en måte bedret min egen oppskrift og endte opp med DENNE , bare uten sukker! 🙂

Rødbetejuice startet eg med i fjor, det ble eg tipset om av søs. De beste rødbeten til nå har eg utelukkende funnet på Gardsutsalget på Skjæveland – Uten tvil! Ikkje er det dyrt heller, lag den selv, ikke kjøp ferdig!
Eg betaler ca 70 kr hver gang for det eg kjøper, eg kjører alt gjennom juiceren og det blir nok til 10 – 14 dager ca, da blander eg også inn litt lime og eplejuice 🙂 Rødbetejuice (I allefall den rå som du lager selv) inneholde mye bra og gjør mye bra, f.eks; Rødbete har lavt fettinnhold og høyt innhold av folat. Folat bidrar til å redusere tretthet og utmattelse. Rødbete har også et høyt innhold av kostfiber som er gunstig for fordøyelsen, i tillegg til å være en kilde til kalium som bidrar til å opprettholde normalt blodtrykk. Rødbetens hemmelighet er dens høye nitratinnhold, og forskerne skriver at rødbetjuice utvider blodårene, reduserer som sagt blodtrykket
og bedre blodsirkulasjonen. I tillegg virker rødbetjuicen på musklene slik at de trenger mindre oksygen.

Rikelig og regelmessig bruk av rødbeter vil også bidra til å forebygge blodpropp, hjerteinfarkt og hjerneslag. Rødbeter har også god effekt før trening, som i en kondisjonstest løp 15 prosent lenger etter å ha inntatt rødbetsaft. Eg drikker dette hver dag og på turdager blir det et godt glass før eg drar ut, har eg gått veldig langt/hardt så blir det et glass etter på også – Resitusjon for trøtte muskler 🙂 Eg kjenner det på kroppen når eg drikker rødbetejuice! Slettes ikke dumt om du klarer å putte et glass av dette inn i kostholdet ditt 🙂

Sååå ja, eg er virkelig god på å teste ut ting! Ting eg er nyskjerrig på OM funker til det eg ønsker, eg har virkelig den senere tid fått bekreftet at mye at de endringene eg har gjort har gitt meget bra resultater *Stolt*

Egentlig er eg litt god på mye, noe eg er sikker på at også du er – Mer enn du aner! Veldig ofte syns me vel egentlig sjeldent at me er god på så mye? Hører jo gjerne ofte noen sier: “Å ja, nei…eg er ikke så god på det…eller flink til det” Hvem bestemmer egentlig hva som er bra og ikke? Vet i allefall at eg er god på å være blid *smiler* Åsså er eg en rezer på nettshopping! haha Alt for mange responderer ofte: “Det kan eg ikkje….”
Vel, da er det jo bare å prøve, tenker eg! De aller fleste kan bli ganske så god på det de ønsker, er ikke alltid det er nødvendig å være kjempegod for å oppnå resultater! Eg tviler f.eks på at eg kommer til å bli kjempegod til å springe opp og ned skikkelig høye fjelltopper (Sånn type 1000 m.o.h og høyere!) Det er heller ikke
mitt mål pr nå, men sånn middels høye er bra nok – Akkurat nå!

 

 

 

 

 

 

Annet eg er god på er å lage mat, ja…Selv om de eg bor sammen med ikkje alltid syns maten er god så er det godt altså! *ler* I dag var det ikke så mye på menyen her hjemme, den hjemmelagete pizza`n i går ble jo byttet ut med en kjapp Grandi så da måtte eg fikse meg noe selv. Tok en rask kikk i kjøleskapet og der sto det et glass med pesto og da bestemte eg meg for å steke den nyinnkjøpte Jordskokken….Skar den opp, fant også en søtpotet, sjalottløk, gulrot og persillerot. Skar alt i passe biter, la de i formen, sprinklet over litt rapsolje
og krydret med det eg liker.  Etter at dette hadde vært i ovnen ca 30 min på 180 gr blandet eg inn en grønn
og en rød paprika i store biter, mini tomater og vårløk – Alt sto i ovnen ca 20 min til. Planen var jo å ha litt pesto over dette, men dessverre så hadde altså en gjøk latt en TOMT Glass stå i kjøleskapet….
Blir ganske sur av sånn ja…Ristet glasset med en dråpe vann for å få litt pestosmak i det minste.
Nå er eg rimelig god og mett.

Tenker eg tar kwell nå sammen med House og strikketøyet! DET er eg god på, å kose meg! Har rekket opp arm nr 1 helt opp til delingen, for det er noe rart med det masketallet som eg må fixe…Sukk

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FIN KWELL
Fortell meg gjerne hva du er god på!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg