Dette er nydelige sokker – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Marit H. Bergsrønning

 

Havskum…Et virkelig nydelig mønster som er av det tidløse slaget…hadde jo selv babyteppe med dette da eg var et nurk, så ja; Absolutt tidløst! Det gjorde seg virkelig på et par sokker, det må eg si! Har sett sokker med dette før, men det var ikkje sååå fine som disse!

 

 

 

Designet av Marit H. Bergsrønning

 

Disse sokkene har nemlig 2 “Panel” med havskum som var finere enn de eg har sett som kun hadde ett panel – Ble mer voldsomt da! Disse er strikket med tynt sokkegarn og tynne pinner, alt blir så mye mer delikat da ♥
Å ja, denne oppskrifter er norsk så dette fikser du enkelt uten å måtte styre med språket i tillegg…! Tenk det du, servert på et sølvfat – Det er bare å strikke og kose seg 🙂

 

KLARA`s BLONDESOKKER
Bildene over
Str Medium Dame
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

ÅÅååå til helga blir det DRØMMEVÆR og eg satser på å komme meg ut på tur! Det er meldt flere minusgrader, MEN.…Det er meldt masse sol og tilnærmet vindstille!! Nydelig og kaldt! Kaldt er ikkje et problem, men når det er kaldt og kuling, vel…Utidig vær syns eg det er da! For at det skal bli tur i helga håper eg at legebesøket i morgen går i min favør: Vil forlate legekontoret smertefritt og uten fotvorte!?!? Mulig eg har for høye forventinger!?!? Aldri fjernet en vorte før så eg vet ikkje hva det vil si…Begge ungene har gjort det da de var små og det var 0 stress og hørte aldri at de klaget….Krysser fingrene for nå er det snart sånn at eg begynner å bli lat…det kan me ikkje ha noe av! Eg har jo tross alt 8 par med tursko/støvler som skal slites ut før året er omme! *ler*

Tja, hva skal eg nå finne på i dag da?? Hmmm må nok rydde litt mer vil eg tro…Glemte å kjøpe gjødning til plantene da eg var på Mestergrønn i går…Ble så oppslukt i tulipanene vettu, men siden eg skal på posten å hente GIPS i dag får eg stikker over veien å få litt gjødning! Har i grunnen planer om å lage chiligryte i dag…har alt hjemme uten om grønn paprika!?! Hvor ble de av?? Ja for eg hadde kjøpt…mmm…Siden eg liker å starte tidlig på ting bør eg jo gå på butikken først, men det betyr at eg må ut 2 ganger i siden pakker ikkje kan hentes før på ettermiddagen…Hmm…Tja, da får eg drøye den chiligryta til senere tenker eg…Jaja, kan jo heller starte med
å lage Ingefærshot da, burde ha gjort det i går, men da var eg å spiste sushi med Amira 🙂 Tenker det blir litt strikking også i løpet av dagen og sååå har eg vel kommer frem til at eg kan tømme bokhylla inne på Hobbyrommet mitt…I 2,5 år har eg hatt det rommet nå og det er KUN Perlebøkene som er i bruk, derfor tenker eg det er innafor å heller flytte strikkebøkene til ei hylle på boden…Trenger hyllene på Hobbyrommet til
sååå mye annet….Les: Hobbystash!

 

 

 

HA EN STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Denne oppskriften har jeg. Og det er utrolig flotte sokker. Ja, jeg har strikket de, og det blir nok flere.

    2. da må du også sjekke ut Sommerflørt, dem har flere panel av disse 🥹🙏🤗🫶 , som kom ut i 2021 FjellrosaDesign

Siste innlegg