“Når kaster du ut julen?”

 

Da eg var ute å kjørte i dag hørte eg på P4, de hadde et spørsmål som de stilte folk på gata, eller kanskje det var sånn sms svar? Husker ikke helt, men spørsmålet var uansett: “Når kaster du ut julen?” Dama på P4 gjentok spørsmålet flere ganger og la liksom et extra trykk på “Kastet” og eg tenkte: Det der høres jo helt forferdig ut!?!? Man kaster jo ikke ut jula for det var akkurat det det hørtes ut som, eg så for meg en gjeng med kjerringer på trappa og bare slengte julepynten nedover trappa…Ikkje rart at “folk” blir litt idle
når man sier: “Eg har kastet ut julen!” 

Siden eg var ute å kjørte midt i rushet fikk eg jo også med meg resultatet på denne spørre-greia og de kom frem til at 3.januar var gj.snittet for når folk kastet ut jula…Eg, for min del har pakket julen fiiint ned
i plastbokser og ryddet skikkelig, på den måten blir det en fryd å hente den ut fra boden igjen i slutten av året 🙂

 

 

 

 

Min jul ble altså pakket ned i går, ikke KASTET ut som mange tydeligvis tror eg har gjort…Som eg nevnte
i DETTE innlegget har eg snart blogget i 18 år…I alle de årene har eg gjort det samme; Pyntet tidlig og ryddet julen ned igjen 1.nyttårsdag…Kall det gjerne en tradisjon her i huset, det blir fart på ryddinga når Nyttårskonserten ljomer i alle rom! I alle de årene har eg også fått påpakk om at EG burde holde meg til disse evinnelige tradisjonene….Å ja, seff har eg hørt om både 13.dag jul OG 20.dag jul, har også hørt om han Knut...men det betyr ikke at eg (fordi eg blogger?!?!) bør forholde meg til det!

Helt ærlig så bryr eg meg verken om når folk der ut pynter, og alle minst når de “kaster” den ut. Så lenge eg kan ha det fresht så tidlig som mulig med crispy tulipaner og en snev av vår er eg fornøyd 🙂
Eg liker jul i desember, sånn er det bare 🙂 Ikke er eg kristen heller (ikkje for at det har noe å si), så lilla har heller aldri vært et innslag når eg pynter 🙂

 

 

 

 

Tulipaner og Primula er et must når stua er tilbake til normal 🙂
Stua føles aldri renere enn etter at julepyntet er pakket bort 🙂

 

 

 

 

Har ikke blitt vasket noe mer i dag, eg tok en dag i slow-motion med strikketøyet og serie. I 15 tiden dro eg ut, først eg tur på posten å hentet en pakke…Alfa hadde KANONbra salg på tursko…så da måtte eg bare...

 

 

 

 

 

...men nå er det nok! Eg kan jo aldri slutte å å gå tur…I dag var det de turkise oppe til høyre som kom, de er like de 2 parene med svarte som står nederst – det er de beste!! Normalpris på disse er 2999,- Nå er det på tilbud til 1699,- Er man DNT medlem får man ytterlige rabatt, og eg betalte 1100 kr! Det er bra det!
De gale har det godt heter det vettu…

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

10 kommentarer
    1. Jeg er av dem som tviholder på julen så lenge jeg kan, men har ingen forventninger om at andre skal gjøre som meg.

      Men, når det er sagt så satser vi på siste “juleselskap” 13. januar med hjelp til å spise jula ut, da pakkes pynten ned etterpå.

    2. Her pakkes jula sansynligvis ned i mårra hvis æ ikke får time til tannlegen da 🫣🫣 Litt av en start på det nye året da en bit av en jeksel falt ut 🙄 Men, det gjør ikke vondt,og æ bruker å få et lite Lykketroll hver gang æ er der. Har en fin liten gjeng hengende i frontruta mi 😅
      Og rekker æ ikke å pakke ned jula i mårra, så kommer det en ny dag med turnusfri 🤩
      Ha en fin kveld 🥰

    3. Vi skal pakke ned jula på torsdag, unntatt julelysene på balkongen, de må være der i mange uker til, jeg kjenner at mørke, is og snø trykker meg nå.. blæh, trenger blinkende lys i glade farger 🥰🐰

      1. Lysene ut får henge her også, det er ALT for kaldt å ta de ned hehe Det samme gjelder alle perleriene, for kaldt å ta de ned uten å knekke de 🙂

    4. Jeg «kaster» heller ikke jula ut. Høres helt forferdelig ut.
      Men jeg er av de som pynter sent og har jul til 20. dag.
      Nå når jeg har kunstig juletre, går det helt greit.
      Godt vi er forskjellig. Og at vi kan gjøre det som passer hver enkelt.

    5. Jeg holder fast på 20.dag jul. Trenger det varme lyset fra juletreet i den mørkeste årstiden. Når det er sagt, vil jeg jo tilføye at juledukene forsvinner gjerne 1. januar.
      Tror nesten du må investere i en skohylle til så du får plass til flere i høyden.
      Klem fra Liv

    6. Her pakkes jula ned 13. dag jul.
      lysa ute får være litt lenger😄
      Godt vi er forskjellige, hadde blitt kjedelig om alle var like😀

Siste innlegg