Digg Genser – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Fru Broundal

 

Det må eg si, en genser som dette strikket i alpakkagarn havner rett inn i KoseKategorien hos meg! Alpakka er for meg noe av det herligste! ♥ Eg strikket i sin tid den første Skappelgenseren i orginalgarnet – den er for så vidt utslitt – men eg har en ny en, nemlig DENNE! Ååå nydusjet åsså bare denne rett på huden over ei oversize pysjbuksa? Finnes ikkje bedre for å komme seg inn i et herlig avslappende modus 🙂 Så hva skal eg si? Genseren til Fru Broundal havner på den lista over plagg eg ønsker meg til kommende høst/vinter…sukk

 

 

 

Designet av Fru Broundal

 

Ja, den er litt cropped, men 0 problem om du ønsker den noe lengre for den strikkes Top/Down 🙂 Genseren er strikket i Gepard Puno (<— Bra fargeutvalg) på pinne nr 7, så denne genseren kan du nesten strikke på ei helg! Du trenger 7 nøster på den minste størrelsen og 10 på den største.

 

 

INGEBORG SWEATER
Bildene over
Fra 96 cm til 118 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Fru Broundal

 

Falt i grunnen for denne halsen også eg! Liker den fordi den er enkel + at den ikkje er dobbel i selve halsen! Denne tror eg faktisk eg hadde strikket i f.eks Drops Puna og Drops KidSilk i steden for orginalgarnet 🙂
Sparer kjapt noen kroner på det byttet for å si det sånn.

 

CAMILLAS NECKWARMER
En størrelse
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

YES! Ble ferdig med dette i går, nå gjenstår det bare å løse den der strykebiten…Eg tror eg vet hvordan eg kan løse det, men eg finner ikkje det eg trenger for å klare det! *Dilemma!* Tror nesten eg må ta med meg målbåndet og gå en tur i garasjen eller noe…Kjenner eg fort kan bli litt desperat og eg vil ikkje risikere at eg bare prøver på noe eg ikkje er trygg på, da kan det fort gå galt! Har bare en sjanse når dette er varmt og klart til forming!
“De sa det var enkelt å perle liksom…” *Ler av meg selv*

Ok, Dib har vært å tatt test Nr 1, så nå skal man vente da 🙂 Han spurte på teststasjonen ang når det gjaldt russen. Beskjeden me fikk på mandag kwell var: “De skal testet 2 ganger med 5 dager mellom OG være
i karantene denne tiden. Er første test negativ er man “fri”??
What!?! Dette var jo veldig selvmotsigende eller hva? Russen selv har jo stoppet feiringen frem til 13.mai så det er jo greit, men Dib vil jo gjerne gå på jobb så det hadde jo vært greit å vite…Men, de på teststasjonen visste ikkje de heller…Så HVA skal man da tro egentlig? Det er jo surt å misforstå og risikere 20K i bot for å bryte sin egen karantene…Skjønner godt at mange blir frustrerte eg.

Siden det var dårlig med middag her i heimen i går skal eg ta styringa! Når eg gjør det er det eg som bestemmer hva som skal opp i gryta MoHaaa Eg har fortsatt dilla på Chiligryte så da blir det det 🙂 Trooor eg har det meste
i kjøleskapet/skapene også, kjøttdeigen tok eg ut i går 🙂 Elsker den gryta eg!! Vil tror man fint kan lage den som helt vegetar også, kutt ut eller erstatte kjøttet med noe med bønner f.eks 🙂 Ååå kjenner eg gleder meg til dinner!

Ser ut for at sola presser seg frem i dag! Kanskje eg får gjort litt ute mellom slaga? Ja eg kan jo gjødsle og gjøre klar grønnsakkassen. Perleriene som skal opp i der trenger også litt stell, enkelt å fikse litt nye pinner etc. Der med kan eg gjøre alt klart og til helga kan eg kanskje endelig putte frøene i jorda 🙂 Dagen blir sikkert fin den.

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg