MACEY RILLEGENSER —> Klar Til Bruk!

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Foto: Vibbedille

 

Selv om det ser dårlig ut at eg får ferdig Halstuben til i morgen så må eg si at genseren ble en DRØØØØMMMMMM ♥ Eg tok å dynken den ved å spraye den passe våt med lunkent vann i går (orket ikkje vaske den dassvåt) La den ut på blokkematta, sprayet så med DENNE, la et håndklede over for å unngå at Milo(<—Katten) tok natta opp på genseren—> Nå er den så fin atte! Rett i sømmene, henger pørfekt uten å virke slaskete, det er liksom et herlig “hold” i den ♥ Åsså dufter den helt magisk deilig! Det at eg sluttet å røyke i fjor er jammen godt for mye skal eg si deg – det er så deilig å slippe røykelukt i det eg strikker 🙂

 

 

Foto: Vibbedille

 

Genseren strikkes orginalt med Kidsilk Erle og Alpakka, eg byttet ut Alpakka med Alpakka Forte og fikk da en dæsj med nylon med på kjøpet og av det også noe bedre “hold”.

Eg har strikket den største størrelsen, startet med 10 Alpakka Forte og 8 Kidsilk Erle og det ser ut for at det holder akkurat til både genseren og Halstuben 🙂 Har brukt pinnenummer 6 og 7. Oppskriften kan du selvfølgelig laste ned helt gratis HER INNE 🙂 Eg kan i allefall GARANTERE deg en skikkelig deilig,
myk og aldeles herlig KOoOSEgenser ♥

 

 

Foto: Vibbedille

 

Eneste eg har gjort som ikkje står i oppskriften er at eg har strikket ermene top/down og strikket en I-Cord kant
i halsen i steden for et par runder med riller. Nå har eg da altså en hals som det også er godt “hold” i og ingen skuldre klarer å bane seg veien ut der 🙂 Genseren skal innvies i morgen på Strikkefestivalen! JuHuuu Det blir nok en skikkelig kjekk dag og eg gleder meg til å treffe flotte damer igjen 🙂

 

 

Foto: Vibbedille

 

Ble en laaaang dag ute på handel gitt, men eg var heldig og fikk tak i de tilbudene eg hadde notert meg, men på Obs ble det litt problemer! Plukket altså med meg de eg hadde på lappen, kom i kassen: “Har du medlemskort?” Ehee nei….“Vel, da gjelder ikkje tilbudene for deg dessverre”. Hekkan, da sa eg bare at hun kunne plukke vekk de varene for de har de også på tilbud på Europris, det var da en mann bak med tok meg i armen: “Du kan få låne mitt medlemskort!” WHAT!? Er det mulig liksom? Ingen problem sa mannen og plinget kortet sitt og eg fikk alt til tilbudspris 🙂 Så kjekt! Så herlig, å ja eg takket og bukket 🙂

Me fikk t.o.m nye gardiner til kjøkkenet, meeen eg var ikkje helt enig i at de kom til å passe så det skal bli spennende å se hvordan de tar seg ut. De blir nok hengt opp i morgen 🙂 Etter 5 t ute over alt var det bare å slenge noen pizza i ovnen, det får hold ei dag. Dib skal i bursdag og Amira skal jobbe heeele kwellen så hun plukker med seg DIb på vei hjem en gang over midtnatt 🙂 Amira og resten av de ansatte har de siste 2 ukene holdt på å bygge 2 nye butikker og nå er de i innspurten! Blir så flott kan du tro 🙂

Men du? Eg kommer innom igjen om en stund med vinnerene på Give Away`n! SÅ ja, da har du enda litt tid på deg før eg trekker 🙂 Svipp innom HER i så fall!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt Sliten Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg