Disse er dessverre ikkje mine…

Designet av  Lea (kisskiss.rhinestones)

 

Noen oppskrifter går mer viralt enn andre, denne genseren her er et godt eksempel på det.…Det er ganske utrolig, men så og si daglig får eg flere mail ang denne. Dette er en gratis strikkeoppskrift, likevel får eg korte og kjappe mail: “Kan du sende denne til meg?” Grunn? Vedkomne vil f.eks ikkje legge igjen betalingsinfo på nett!?!? Hæ? Andre skjønner ikkje helt hvordan de kan laste den ned..? Ok…Men de aller fleste vil ha den på norsk og de skjønner ikkje hvorfor eg skriver oppskrifter på engelsk…?? Ja, for me bor jo tross alt i Norge…Hæ!?! Så da mener vedkomne at eg kan oversette oppskriften og sende den heller…Javel…*Rister litt oppgitt på hodet*

Eg blir ikkje direkte oppgitt pga spørsmålene, ja for det er jo lov å spørre, MEN – Hadde de f.eks lest innleggene mine om denne genseren så hadde de ganske enkelt skjønt at dette slettes ikkje er min oppskrift, eg bare tipser/promoterer oppskriften…Ergo: Eg kan ikkje uten videre bare sende den rundt, dvs…sende pdf eg har i mine mapper, ei heller kan eg bare oversette den og begynne å sende min oversettelse rundt…

Begynte å tenke litt….Om ikkje eg kjøpte garn til denne genseren tro? Klarte ikkje huske så eg måtte bla meg tilbake i bildene og ganske riktig! Har vært mye garn ut og inn på Hobbyrommet i det siste og jammen meg har eg garn til denne genseren!!

 

PIPPI PULLOVER
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Ram Wools Yarn Co-op

 

En annen oppskrift som aldri kommer til å gå i glemmeboka er disse tøflene…Da eg la den ut første gang var den gratis…Nå er den ikkje gratis lenger, men akkurat like enkelt å få tak i. Eg laste den ned den gang den var gratis, men akkurat som me alle andre strikkeoppskrifter så kan eg ikkje bare sende den til deg, ikkje en gang om du lover å ikkje dele den videre…! Ei heller kan eg oversette den, og til slutt?
Dette er heller ikkje mitt design eller oppskrift.

 

UPPSALA SLIPPERS
Bildet over

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og eg sto opp kl 06:00…Det skyldes en kombinasjon med at eg sikkert sov litt sent i går ettermiddag, en veldig irriterende znorking + at Milo (<—Katta!) sto på utsiden av vinduet og hylte…i bakgrunnen hørte eg at det regnet…Stakkars liten! Hentet han inn, pakket han inn i håndklede og nå sover han søtt her på saueskinnet 🙂

Tja, tror gutta får ta seg av handlingen i dag, kjenner at magen ikkje er helt der den burde være. Hmm vurderer
å bare se det an, for eg vet ikkje om eg orker styret med å ringe legen…ja eg vet, dumt, men samtidig kjenner eg magen min…Får eg feber skal eg heller ta litt action…Kjenner også på at eg har litt lite søvn på øyet og vurderer en kvil snart, muligens bare slenge meg litt på sofaen. Først av skal eg slenge meg i go`stolen på Hobbyrommet, se litt serie og strikke litt – Jaggu ikkje mye igjen på dette prosjektet nå! Snart kan eg sy/brodere litt detaljer!

 

 

 

LAG DEG EN FIN FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg