Du trenger en gjeng av disse! -Strikkeoppskrift

Designet av Sonia Desmarais

 

I årenes løp har jo julen for mange skiftet farge, ja eg har jo f.eks både sett rosa og blått juletre så ingenting overrasker lenger. Alt er greit tenker eg, så lenge den som bor i hjemmet og er lykkelig over egen pynt så har ingen noe med det 🙂 Vårt, eller MITT juletre er grønt da, etter mange år med selvhogst gikk eg til innkjøp av et ekte plastikktre fra Jula som eg syns er skikkelig fint (Alt for perfekt sånn egentlig!!). Det er pyntet med ekte plastikk (gummi?) kuler og du skulle sett ansiktet til Dib da han mistet noen kuler i gulvet i fjor og de spratt opp igjen?!?! Tror aldri eg har ledd like høyt før! Ubetalelig! Alle de “ekte” julekulene som eg har samlet etter mor mi og min mormor sendte eg til min voksne nevø i Oslo som hadde et veldig ønske om “ekte” nostalgiske julekuler ♥ Dvs de nå er kommer til riktig hjem, de har allerede bodd hos oss i mange år så nå kan de lever videre der 😀

 

 

 

Designet av Sonia Desmarais

 

Den Årlige diskusjonen, eller...irettesettelsen er i gang; “Man pynter da med LILLA i første delen av desember før man skifter til rødt før julehelga!” Hæ?? Lilla? Vel, ja eg veeeet hvofor, men det betyr slettes ikkje at eg liker det. Når eg ikkje liker det, vel da gjøøøør eg det ikkje.…selv om eg har en stor blogg som når ut til mange så skifter eg ikkje til lilla for å fronte det som er “riktig”! Riktig for hvem..? Eg pynter torsdag/fredag før 1.helg i advent og da er det rødt all the way! Om noen ønsker å ha blå, grønne eller rosa nisse så er ikkje det noe eg bruker energien på – Hva er i grunnen greie med å fortelle noen at akkurat det er feil!? Eller er det feil liksom? Tvilsomt….

Anbefaler å strikke en gjeng av disse supersøte gnomene i akkurat den fargen du ønsker eller som passer hjemme hos det, enten de skal sitte på en rosa lilledo eller på peisen i stua 🙂 I steden for å henge seg opp i hva andre pynter med, heng deg heller på å hjelpe de som verken har en lilledo eller en peis i stua!

 

SCRAPYARD GNOME
Bildene over
Str: Fra 7 cm til 12 cm

Hvor mange rekker du å strikke i løpet av helga tro?

 

 

 

* * * *

 

 

 

Kjenner litt på det….er faktisk første gang eg ikkje drar til Byhaugen for å gå tur!?!? Jaja bortsett fra den ene torsdagen i februar hvor eg faktisk plutselig ble litt alvorlig syk ei ukes tid…! I dag kjenner eg at eg må samle all energi eg kan for å orke å styre i ettermiddag/kveld: I dag skal Amira og eg kjøre alle tingene til messa ut i Åsenhallen å rigge standen! Blir jo spennende! Hørte det er ca 120 utstillere så eg vil trooo det blir både mye bil og masse folk allerede i dag! Besøkstallet er på 6-8000 personer….Dvs en god del folk! Været skal være ganske bra i helga så dette lover godt! Eg har jo aldri vært med på noe som dette før, nei for dette kan ikkje måle seg med f.eks Tananger Dagene, ja ei heller den Kjedelige Strikkefestivalen! Det eg sitter å tenker på er….Hva søren skal eg gjøre med mat?? Hmm tror det mest fornuftige er å smøre 2-3 matpakker….I morgen f.eks skal eg være der fra ca 8-9 til 18.30…Tja, en termos med kakao hadde nok også vært godt, blir for “sur” av for mye kaffe. Må nok pakke med meg en sekk ja, med litt diverse “drivstoff” 🙂

 

 

 

LAG DEG ER HERLIGE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram

Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Uenig.. trenger ikke et gjeng av de derre der. Synes synd i dem jeg, stakkars nissetryner… uffameg.. men kos deg på messa Vibbe 😜🥰🐰

      1. “Stakkars nissetryner” haha Eg har alltid lurt på hvorfor de ikkje fikk øyne…Takk, Bunny – Det blir spennende 😀

    2. Jeg er ikke den helt store nissefan, men disse var bare sååå søte. Trives best med se som ikke er så tradisjonet nissete.
      Kunne nok greit laget meg en gjeng med disse, men det blir først neste år.
      Godt du får hjelp av Amira til kjøring, bæring og rigging. Og du bær helt kart ha med niste og drikke
      Klem fra Liv

Siste innlegg