Eg elsker å lage unødvendige ting

Designet av MJ’s Off The Hook Designs

 

Veldig ofte, mer enn eg ønsker å innrømme får eg spørsmål som: “Hva skal du med alt du lager?” Det kan la seg være av strikkeprosjekt, perleprosjekt, ja you name it, eg lager mye med diverse materialer i løpet av et år – F.eks Alvehusa som eg laget i fjor syns mange var flotte, men HVA skal du med de, liksom…? Siden det var ferdig har det stått til pynt her i stua…Må alt me lager, strikker, hekler osv ha et bestemt formål? Kan me ikkje bare lage akkurat det me har lyst til bare fordi det ser gøy ut å lage, holder ikkje det….? Liksom?

 

 

 

Designet av MJ’s Off The Hook Designs

 

Akkurat som dette FANTASTISKE Skilpaddeteppe ♥ Helt i mi gate! Dette kunne eg fint heklet, bare fordi! Eg hadde ikkje trengt verken en mottaker eller en annen grunn enn fordi det ser knallkjekt ut! Dette er faktisk et teppe som hadde passet fint inn på mitt fremtidige Hobbyrom 🙂 Vitsen med en hobby er jo at me skal kose oss og ha det gøy, ingen regler på hva og hvorfor man lager noe. Mye av det eg har laget skal på display når hobbyrommet mitt er ferdig og det kommer garantert til å innlede til om enda mer kreativitet – Bare vent å sjå 🙂

 

 

 

Designet av MJ’s Off The Hook Designs

 

Hvis du nå er så heldig å ha et lite nurk i din omgangskrets, eller for den slags skyld ei gammel tante eller bestemor – Tja, hva skal eg si? Nå har du virkelig muligheten til å slå ut fjæra, svinge heklenåla å gi vedkomne en helt uforglemmelig (jule)gave i form av et fantastisk Skilpaddeteppe ♥ Kan da umulig bli bedre enn det?? Om nå ikkje ei skilpadde ble helt riktig vil du finne andre flotte varianter HER INNE – Det er bare å meske seg 🙂 ENJOY!

 

HOODED SEA TURTLE BLANKET
Bildene over
Str Baby, Barn og Voksen

 

 

 

 

 

Designet av MJ’s Off The Hook Designs

 

Designeren selv tipser om at dette kan være en flott barselgave til den nyfødte, et koseteppe eller klut om du vil ♥ Så søøøt! Kan like godt henge i taket til pynt, enten om det er på et barnerom eller….i strikkekroken din? Eller, på mitt Hobbyrom? Ingen av delen er feil om du liker det og me må slutte å la oss påvirke av hva andre måtte mene – Ikkje det? Ser i grunnen alt for mange som slenger ut bemerkninger om det andre har laget hvor den som har laget det som blir kritisert nesten trekker seg helt tilbake. Sånn skal det ikkje være 🙂

Da eg utdannet meg til Gr.Designer sa illustratørlæreren min til oss helt i starten:
“Aldri tillat at noen dreper din kreative glede”
Så ja, da må me passe oss for det 🙂

 

BABY OWL LOVELY
En størrelse

 

 

 

* * * *

 

 

 

Endelig litt hverdag! Den siste uka har dagene gått helt i surr! Eg skal faktisk snart ut på hjul! Først av alt skal eg en kjapp tur innom Plantasjen for eg trooor eg har funnet noen eg trenger! Drømmen har lenge vært å ha jordbær på terrassen, men siden det er begrenset med plass trenger eg smarte løsninger! Det tror eg at eg har funnet! JuHuu Så eg håper de har flere inne for da skal eg plante jordbær i dag, satser jo på at de har det også der – Jordbær altså!

Meningen var at eg skulle vært ute å hentet Dib og 2-3 kamerater fra der de overnattet sammen, men jammen min banket ikkje Dib på vinduet kl halv 8 i morges *ler* Han hadde ikkje fått sovet (liker seg best i egen seng) så han hadde hoppet på morgentoget 🙂 Både han og eg hoppet i seng igjen og eg våknet nå halv 12… Ble litt sen i seng i natt så litt hardt å stå opp litt tidlig, men nå må eg komme inn i en hverdagslig døgnrytme igjen for nå er snart slutt på langhelger og helligdager – Er vel bare pinsehelga igjen nå?
Ahaa
og så blir det en lang pause *Takk og pris*

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

Kommer forhåpentligvis tilbake litt senere med jordbær!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Det viktigste med en hobby er vel at det er gøy å drive med? Jeg mener, mange har en hobby med å løpe, fjerne på en tredemølle. Ingen spør dem hvorfor dr løper rundt på samme stedet..
      Eller folk som holder med et bestemt fotballag og ser på andre bevege seg…
      Så strikk og hekle i vei.

    2. Bare vent til du en dag blir bestemor, da blir slike ting HELT nødvendige, plutselig! Hehe 🙂
      ha en fin dag!

      1. Har en datter som ikkje er sååå glad i sånne hobbyting så hennes plan er å sende de fremtidige barna til meg på helgeferier hvor de kan få meske seg med hobbystæsj! Eg kan ikkje vente lenge nok på de dagene <3

Siste innlegg