En Ræva søndag…..endelig kwell..

 

Nå eg har eg bare kapitulert og satt meg her i stua…gidder liksom ikkje helt i dag…Du vet når en ting går galt så bare fortsetter resten i den duren? Jepp, der startet i grunnen min dag, ja for den ble alt annet enn slik eg planla…sukk…Fryktelig irriterende.

Min plan i dag var å bake og styre på kjøkkenet før eg skulle ut en tur i kwellinga. Tenkte å starte med å lage litt enkle ting som eg visste var kjappe for å unngå at eg ble for sein til det eg skulle ut på. Startet med Salt Karamellsaus, det enkleste av det enkle…selv om alt eg laget forrige uke skilte seg, så er det enkelt! Vel….i dag klarte eg å “brenne” hele dritten! Eg dro den av plata når eg syns den var passe, men du vet…sukker slutter ikkje å “brenne” bare fordi eg tar den av plata og eg var noen sekund for treg med smøret og fløten…Jaja tenkte eg på tidspunktet, denne ble litt mørk, vel vel sikkert godt…Silte den over i et glass og det så riktig så flott ut…smakte….Å FY F.…! Min verste fiende hadde ikkje fått det en gang og dette glasset skulle eg egentlig ha med til storesøs i kwell, men stakkars….det kunne eg jo ikkje *ler*

Tror eg tok med meg for mye irritasjon inn på kjøkkenet i dag…du vet; Eg MÅ ha det ryddig og rent når eg skal bake og kokkelere, eg rigger alltid til alle ingrediensene før eg går i gang…Tja, kjøkkenet var noe kaotisk i dag og det er et dårlig utganspunkt…så det var dømt nedenom og hjem fra starten av…Så, nr 2: Eg skulle skjære opp USA-Spesial som eg laget i går…Eg hadde brukt en annen form å steke den i denne gangen…ALLTID dumt! Eg syns den ble høy, tenkte det går greit…merket i stekeprosessen at den trengte mer tid…vel, den ble litt for “rå” inni og vanskelig å skjære…delte den opp i større biter og satte den en runde til i ovnen før eg syns den ble “bra nok” – Smaker jo himmelsk og litt rå kjerne skal den ha 🙂 Selv om noe bare gikk i bosset så sitter eg tilbake med nok,
ja både litt til oss selv og flere bokser eg kan gi bort.

Etter dette bare gadd eg ikkje mer, parkerte meg bare inne på Hobbyrommet og satte på serie….passer sur var det eg var...så mye tid gikk vekk bare på feil! Pakket det som skulle bli med på nisserunde i dag, det gikk heldigvis greit! Fikk fremskynnet turen ut så det var bare å pakke meg selv inn og julegaver i poser og labbe seg ut i snøen…Me er langt unna halvmeteren, men fytti hekkan det var iskaldt! Greit at eg hadde teppe over frontruta, men eg så ikkje resten av bilen…det var KALDT å får bort alt snøen..(6 minus var kaldt når det blåste)….med en stokk! Var liksom det eg fant i bilen…*Noterer: Kjøpe en passe kost til bilen*.

Var koselig med et par timer ute på besøk, lufte hodet litt. Vel hjemme igjen, eller på vei hjem var planen å starte på nytt med bakinga i dag, men nei! Tok meg litt middag og satte på serie, trooor det var smart! Bedre å starte på nytt i morgen. Er jo greit å ta en fridag, men dette var ikkje en fridag, ble bare irritert liksom hehe
Blir nok en fiiin dag i morgen!

 

 

Kan jo avslutte litt positiv…

 

I går gikk det opp for meg at eg hadde kjøpt 1 julepysjbukse for mye til Dib (Har får alltid det i kalenderen på julaften) Da passet det fint at han bare fikk den i går så har han en han faktisk bruke hele jula. Den falt så pass
i smak at han bare hadde den på seg ut i dag…Til Sabi Sushi for å spise middag
Han er virkelig sin mors sønn *ler*

 

Det som har vært kjekt i dag er JULEKOS Nr 3 som nå surrer her på bloggen! Så mye koselig å lese for meg der 🙂 Nå skal eg bare sitte her å surre resten av kwell og ikkje foreta meg noe som kan gå galt *ler*

 

 

 

KOS DEG

 

 

Juleklem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
      1. Jo i dag var eg passe pizzt! Akkurat sånn blir eg om eg sover på dagtid også haha Bortkastet tid liksom. Denne dagen ble bortkastet fordi eg har ingen resultat av hva eg gjorde haha Akkurat nå er eg på Yellowstone 😀 Liker kevis Costner…sukk…

          1. Flott film 🙂
            Åsså er det den “Tenåringsfilmen” The Bodygard da….sukk…
            Danser m ulver og Flaskeposen….Fin mann 😀

    1. Huff. Noen dager bare stryker vi fra kalenderen, og hopper over til neste.
      Alt blir nok bedre i morgen.
      Klem fra Liv

Siste innlegg