JULEKOS Nr 3: Deilig Garn!

Reklame | Rito Hobby

 

Våknet opp til snø i dag…Ikkje all verden, men mer enn nok for nå…
ca sånn 10-15 cm, men det snør fortsatt…

Anyway, i dag er det Rito Hobby som gir gaver og det liker eg, mange go`biter i den butikken der! Tror eg kan si at uansett hvilken hobby du driver med så finner du det du måtte trenge der 🙂

 

Gave Nr 1 i dag er garnet Nordic Sky Kiruna, ikkje et ukjent garn her på bloggen – Skikkelig herlig garn! Mykt og deilig + akkurat passe pusete, bare nok til at det blir extra deilig.

 

 

 

 

Her snakker me Babyalpakka vettu med en dæsj Merino og bra mengde forsterkning,
tro om dette garnet egner seg til sokker? Hadde i så fall blitt noen himmelske noen!

Gave Nr 1 er en hel pakke av dette garnet, dvs 10 nøster 🙂
Dette blir kos!

 

 

 

 

Gave Nr 2 er også fra Nordic Sky, slike hesper hadde eg også i fjor, de er jo sååå fine!
Dette garnet kan brukes til det aller meste, supert til sokker! 400 m/100 gr.

 

For å delta på dagen JULEKOS må du kommentere på dette innlegget,
som vanlig så gjelder ikkje kommentarer på Facebook.

 

Ok, siden eg nå startet med snø i dag kan me jo fortsette! Eg er glad i snø og vinter OM den er fin, dvs: Kaldt (dvs minus) blå himmel og sol. Sjelden vare her i vest, det er en dag og 2 så kommer regnet og det blir bare baluba…Ønsker meg snø hver jul, aller helst kun i julehelga til over nyttår – I år kom den tidlig så det blir sikkert ei våt julehelg, er ikkje så optimistisk at eg tror snøen ligger ut året…

 

 

 

Helt grei utsikt

 

 

Spørsmålet mitt er derfor: Er det mye snø der du bor? Dreier det seg om cm eller meter?? hehe
Hvor i landet er det i såfall? Og syns du det er greit med snø?

 

Eg trekker ut begge gavene
Onsdag 14.desember

 

 

 

Litt usikker på om eg skal gå all in på kjøkkenet i dag….skal ut litt senere og det er ikkje alltid lett å beregne tiden når man baker. Skal nå i allefall få skåret opp USA-Spesial så kanskje eg bare koker litt
Salt Karamellsaus etter på og roer ned resten av dagen.

 

 

KOS DEG OG FINN
PÅ NOE GØY

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

86 kommentarer
    1. Her på Jessheim er det nok ikke mere enn 1 cm snø, kanskje. Gresset er litt hvitt.
      Hadde elska den grønne pakken med garn,
      Vest hadde det blitt 💚
      God søndag til deg

    2. Her i Lårdal i Vest-Telemark er det vel ca 1 cm snø nå, men køyrer ein nokre km/mil er det meir. Slik er det når ein bur nærme fjellheimen, kontrastane er store. Greit med snø, men den bør vera kald og tørr. Lett og måke.
      Det grøne garnet var flott, det kunne eg tenkt meg….

    3. Jeg bor i Spydeberg, Indre Østfold. vi har bare noen cm m snø, nok til at d er hvitt på bakken. men det snør litt i dag, så blir kanskje litt flere cm i løpet av dagen.
      Jeg trenger ikke mye snø, men hadde vært kjekt med såpass at vi kunne måkt litt inn mot husmuren og fått isolert litt for kulda som trekker inn. Men hvit jul vil jeg ha, srlv d ikke alltid er enkelt her hvor snøen stort sett forsvinner like fort som den har fallt ned.

    4. Her i Kongsberg er det lite snø, men i dag er det 14 kalde, og det kommer litt hvitt pudder fra himmelen.
      Fra før ligger det ca 5-10 cm på bakken. Synes det bør være snø når det er jul. Kongsberg er jo kjent for å ha snørike vintre fra gammel tid. Ha en fin adventshelg

    5. God søndag i advent 😊. Her på Grorud i Oslo er det bare et par cm snø. Jeg er ikke så glad i snø, men heller det enn glattis! Mvh Trine S.

    6. Her i nord har vi ca 10 cm sne. Og nu er vi midt i den fineste tida på året, nemlig mørketida 😊 Masse flotte farger ute, og adventskos inne 😍

    7. Jeg har like mye snø som deg Vibbedille 😂. Ca 5-10 cm. Syntes det er flott med små, helt til det blir slaps. Og ikke minst, så kjekt for ungene 😊😃☃️❤️

    8. Nydelige garn som jeg gjerne strikker deilige plagg i etter jul. Har ikke kapasitet til å begynne på noe nytt før jul 😅. Her i Stavanger må gårdsplassen måkes, det har nok kommet minst 5 cm snø i løpet av natten.

    9. Det herlige gronnfarget garnet hadde jeg likt og vinne, kunne bli til en fin genser. God Jul.

    10. Her i Bergen er det berre 1-2 cm, men håpar på litt meir snø til jul! Nydelege premiar!

    11. I Sandefjord tror jeg det hvite på bakken mest er rim…slipper i det minste å måke (men satser på noen cm hvitt til jul). Jeg har (endelig) skjønt hvordan jeg strikker gensere, så det var min første når jeg så det grønne garnet…Elsker miksen av farger på det andre garnet!

    12. Åhh, så mye lekkert garn.
      Jeg bor på Østlandet i nærheten av Moss.
      Her har vi fått litt snø, kanskje 10 cm slik at det ligger ett hvitt lag. Og det er kaldt, opptil -10 på natta. Og slik skal det være en uke til.
      Men jeg er ikke så glad i kulde og vinter.

    13. Finfine premier! Her i Nord Norge er det bare noen få cm med sne. Æ syns det er mye bedre med sne enn barfrost og kink is. Og så blir det så mye lysere ute og man kan gå på ski.

    14. Her har vi ca 10 cm snø, og ganske kaldt, minus 12 i natt! Bor i Hustadvika kommune, ved Molde.
      Jeg liker egentlig ikke snø, men når været er som nå, kaldt og strålende fint, så er det slett ikke så verst❄️

    15. Her i Tønsberg er det 2-3 cm snø – og det snør litt nå. Håper på hvit jul, men gjerne litt færre minusgrader…

    16. Nydelig garn, kunne tenke meg lue og hals, og votter! I Sandefjord er det frost og ingen snø.

    17. Noen millimeter snø her i Nittedal-skulle ønske det var MYE mer😊 Elsker grønt-så håper på vinnerlykke. God søndag💚🎄

    18. Her i Alver er det 2 cm snø, håper det kommer mer. Lenge siden det var hvit jul her, så det hadde vært fint om vi fikk det i år ❄️⛄️

    19. Her i Stavanger er det jo fint og hvitt. Nydelig garn, mye fint som kan lages av dette. Tvi tvi 🤗

    20. Her på Skollenborg litt oppi skauen, er det sånn passe med snø,har ikke målt.Kaldt i dag å,15 minus.Ha en fin søndag.🤶🎅

    21. I dag så sitter jeg og koser meg med strikking og en kopp kaffe.
      Ønsker deg en fin søndag❤️

    22. Kom en del i natt, ligger på 12-15 cm. Håper den blir liggende nå som den først har kommet.

    23. Her i Bodø er det ca 10 cm med snø og -7 grader og VINDSTILLE! det er ikke vanlig. vi har et nydelig vinterlys med rødrosa himmel og nordlys på kveldene. Vakkert!
      ønsker deg og dine ei fin førjulstid!

    24. her på Bardufoss e det veldig lite snø, 10-15 cm kanskje. men veldig kaldt, 15-20 minus.
      like snø på vinteren æ, blir så mye lysere og finere ute. og vakkert med snøhvite og frostkledde trær.
      ønske dæ ei fin adventstid

    25. Her jeg bor i Meløyfjerdingen har vi 20 cm snø, kuldegrader og klarvær. Håper at det holder seg slik, trenger ikke mer snø, det er akkurat nok til å gjøre mørketida litt lysere.

    26. Jeg bor i Stavanger og har fått omtrent like mye snø som det du har fått 🌨️ Synes jo at det er flott med snø, alt blir så rent og hvitt – for en liten stund. For min del holder det med hvit julaften, trenger ikke mer snø enn det 🤭

    27. Der var det mye fint garn. Her er det vel en 30 cm snø og -9 grader og en himmel med ikke en sky med masse små fugler på solsikke maten + 2 rådyr som er å spiser frøene som fuglene har ned.
      Her fyrer jeg med ved må det når det er så kaldt. Sola er borte her 3 uker før jul og 3 uker etter jul men det lyser opp snøen som er kommet.
      Så må du ha en fin 3 advent.

    28. WOW 😳
      DET var lekkert garn 😍

      Hos meg utenfor Kristiansand er der 0.5 cm med snø, akkurat nok til at det er hvit!😁
      Og det er kaldt, minus 10-15 grader på natta den siste uken! 🥶🥰

    29. Hei. Lekkert garn. Drister meg til å delta igjen selv om jeg var den heldige som vant nissegutten i julekos nr 2. I Bærum er det 1 cm snø og 10 kalde. Ønsker litt mer snø, men ikke mer kulde. God tredje søndag i advent. 🎄

    30. Foretrekker snø og kulde framfor regn på denne tid av året. Her har me 5cm snø, og rundt fem kuldegrader. Heilt topp🙂

    31. Så spennende garn 🤩 Og den grønnfargen da 😍
      Her er det 8-10 cm luftig snø. Hvitt og vakkert, og ikke minst iskaldt 🥶 Dessverre kom det noen vindpust for ett par dager siden, så det er lite snø på trærne. Men sol har vi hatt noen dager, og i dag fikk vi et snødryss mens sola var framme – veldig vakkert 😍
      Men som du sier, det kan snø lillejulaften, og smelte bort 1.nyttårsdag……
      Ha en trivelig 3.advent 💜💜💜

      Klem fra Margaretha i Moss

    32. Her, i Kristiansand sentrum, er det bare noen småflekker med snø *S* Noen steder litt mer, kommer an på vind og trafikk *S* For øyeblikket – 4,5 C litt kjølig for meg, men fiiiiint ‘sitte inne og strikke/sy vær *S*

      Ha en fin Juletid Vibbedille og alle andre lesere *S*

    33. Hos oss på Neskollen i Akershus har vi et par cm med snø, kaldt i dag -9 grader. Behøver ikke mer enn dette for å komme i julestemning.
      Fortsatt god advent, jeg blir imponert hver dag når jeg ser hvor mye du baker.

    34. Hei. Her jeg bor, sør for Trondheim, er det 28cm med snø og 16 minusgrader. Litt for kaldt, men det er varmt i strikkekroken. Nydelig garn du gir bort. Jeg håper……….

    35. Hei 😊

      En liten hilsen fra nabobyen i nord. Masse snø her hos oss 🥰 nå håper jeg det ligger til over jul. Snø gir litt julestemning, og så lyser det opp noen mørke desember dager.

      Ha en fin advent videre 😊

    36. Vi har noen cm snø her i nord. Akkurat passe for meg. Ser, og høres ut som et deilig garn. Fortsatt fine førjulsdagene til deg.

    37. I utkanten av Bergen har jeg ca 7 cm m snø og kaldt vær. Det er i grunnen litt deilig å slippe slapse-snø. Venter i spenning på at lille Birk skal bli født, så storebror Ask slipper å vente mer. Så vi har mye å se frem til i disse juletider❤️

    38. Her i Romsdalen er det vel bortimot 30cm, og rett etter snøfallet kom kulda. Er -12 nå, var -14 i natt. Huskaldt ja.

    39. Her i Bergen har vi det fine været akkurat nå. Lite snø. Bare akkurat nok til å føle juleglede.
      Og du er i farta og lager masse godt. jeg herma etter deg med pikekysspinner. Ble veldig gode.
      Klemz

    40. Her i Hardanger er det vel litt varierende rundt om i bygdene.Her jeg bor ca 1-2 cm håper på hvit jul, nydelig garn som det hadde vert flott og vinne

    41. Ja, kanskje 10-15 cm. Og det er under -10 grader. Og dette skal liksom være Vestlandet! Brrrrrrrrrrrrr!

    42. For noen flotte farga på garnet😍
      Ja,her er det snø. Foreløpig bare ca 10 cm, og 8 kalde blåe grader🥶
      Ha en fin kveld🎄

    43. Her i Halden kom der ca 10 cm for en drøy uke siden. Utrolig nok har vi det ennå, noe som er heller uvanlig. Bruker jo å ende opp som sørpe etter en dag eller to, men det har holdt seg på 10-15 minus hele tiden. Helt greit med snø når man ikke trenger gå ut. Da er det jo lyst og fint. Men kan være risikosport å forflytte seg til fors. Ligger et islag under som gjør at man må trå forsiktig.
      For min del kunne snøen begrenset seg til perioden 23. desember til 1. januar.
      Ønsker deg en flott 3. søndag i advent.
      Klem fra Liv

    44. Hei, her i Tønsberg har det kun kommet ca 1-2 cm med puddersnø. Nok til at det blir litt julestemning 😀 Jeg hadde satt pris på å motta hvilken som helst av de to garn typene, begge var flotte! Ha en riktig God Jul!

    45. Hei
      Her i Sandnes er det vel 4-5 cm vil jeg tro. Koselig med snø nå før jul!
      Nydelig garn. Takk for at du sprer juleglede!

    46. Hei,
      Her i Kongsvinger er det bare en par cm med snø, men det er -13 gr nå.
      Nydelig garn og flotte farger😊

    47. Hei 🤗
      Her nord for Steinkjer har det kommet ca 30-40 cm med snø. Kl 7 i mårest våkna jeg til -27.2 gr, så jeg må si jeg er takknemlig for at jeg har mye ved og at bila starta da jeg skulle på jobb 🙏😅 Sola har skint i hele dag, så det har vært en fin dag da 👍Litt vel kaldt, men været kan jeg ikke gjøre noe med 🙄😅
      Begge garntypene var i nydelige farger, så det hadde vært gøy å strikke sokker av det. Behovet er ihvertfall tilstede i kulda 😅 Ha en fin kveld, og ei fin ny uke 🥰

    48. Her har me ca 2cm snø… Og sidan eg bur på ei øy uti havgapet på Vestlandet er det ganske mykje 🤭

    49. Her i Trøndelag er det ca 10-15 cm snø og -18 grader.
      Det er helt greit med denne mengden snø, kulde er og ok, men dette var kaldere enn jeg er komfortabel med 😛

      Ha ei fortsatt strålende advent 🙂

    50. Her på Østlandet like ved Lillestrøm snakker vi en cm eller to med snø. Men i dag snødde det da det var -8, og den snøen så ut som sånn kunstig snø de bruker på tv og teater! Skikkelig fluff!

    51. Her på Askøy er det toppen 2 cm med snø. Jeg har aldri vært noe særlig glad i snø, men synes det er bedre med snø enn blankis eller øspøs i hele desember. Så flott give away! Grønn og rosa er mine favorittfarger så jeg håper på litt vinnerlykke 🧶 Du må ha ei fin adventstid 😊

    52. Snøen er som du sier flott når den ligger og ikke blir slaps/is men vi på Vestlandet (Stord) er ikke så godt vant. Men nå har vi vel ca 15 + cm snø. Får kose oss med den så lenge den ligger, alt blir så rent og fint

    53. Å, så fint garn! 🔷Heldig den som vinner!🔷
      I Bergen er det nokre cm snø, kaldt og fint!

    54. Snø på bakken og noen minusgrader lager julestemning her østpå.

    55. Nydelig garn du gir bort (igjen). Kjenner at jeg sliter litt med å komme i gang med jula i år, to runder på sykehuset på under en måned tar på, den siste med korona og blodpropp i lungen til og med. Men heldigvis kjenner jeg at formen blir stadig bedre, må bare finne igjen den siste biten med futt for å få litt fart på ting. Har nå fått fram ca 100 nisser, så snakker vi ikke så høyt om hvor mange som venter på å bli plassert <3

    56. Her i Trondheim har vi mer enn nok snø😅 vi snakker mengder!!!!
      Snø er kjærkomment lille julaften, helst ikke før🎅 ønsker deg en herlig førjulstid🌲🤶

    57. 2-3 cm med snø, og 16 minus! Kaldt, men så utrolig pent her på Østlandet nå! Skikkelig julestemning ute!

    58. Litt snø på Ytre Nordre Sunnmøre, og kaldt! Må egentlig ikkje ha snø, i alle så burde den legge seg alle andre plasser enn på veiane! Ha ein fin førjul!

    59. Siden jeg ikke bor så langt unna deg, har vi nok omtrent like mye snø. Jeg bor litt lenger inn, gjennom den laaaange undersjøiske tunnellen – så her er det et par ekstra minusgrader men nydelig lyst og stille med all snøen ❄️ Elsker snø når den er sånn som nå – kald og tørr ☃️ Håper den blir liggende til jul så vi får skikkelig gammeldags jul som jeg husker den som barn

    60. Fint med snø, må nytes så lenge den varer, her e d ca 10 cm, i Sandeid🎅
      ei rektig goe førjul t deg og dine❤

    61. Her er det ca 30 cm snø, og 10 minus. Jeg fyrer som en gal i ovnen og har ullsokker og ullsjal på.
      Det grønne garnet hadde passet perfekt til julestrikk. 😁

    62. God morgen! Her er det 3-4 cm snø, akkurat passe til jula. 10 kalde og fyr på peisen og lys tent,
      Begge gavene er nydelige, men holder en knapp på det grønne 😉
      Gjør deg en fin uke, klem

    63. Har vel ca 10 cm snø, og 15-16 kuldegrader 7 mil nord for Oslo! Nydelig garn det det👍
      Ha en flott førjulstid🌲

    64. Her er cirka 20 cm snø, den kom i forrige uke. Snø er fint så lenge den blir liggende. Liker ikke når det snør og regner om hverandre 🙄 Bor i Nordland.

      Ha ei fin uke😃

    65. På Leknes i Lofoten har vi vel ca 15cm. Veldig greit med litt isolasjon når gradestokken stadig ramler under 10 blå🙂 Det blir så mye triveligere når snøen lyser opp. Sola ser vi jo ikke akkurat noe til om dagen, men lyset på himmelen er likevel magisk den stunda det faktisk er noe lys😊 Her bakes og hygges det, å innimellom strikker jeg på de siste julegavene😊 Den tiden vi er inne i nå er den beste🥰

    66. Her hos meg er det 7cm snø og kaldt og fint. Eg vil heller ha kaldt og snø enn 10 plussgrader og regn i desember 🙂

    67. Så nydelig garn du gir bort! Her i Sarpsborg har vi kaldt vær og snø akkurat nå. Håpet det skulle bli hvit jul i år, det er lenge siden det var. Men ser på langtidsvarslet på YR, neste mandag skal det bli varmegrader og regn.

    68. her på Sunnmøre har vi ca 25 – 30 cm m snø og veldig kaldt. 18 minus grader.
      veldig vinter vakkert med akk så kaldt.

      fine advent gaver 🎅🎅
      smilefjes fra ho Monika

    69. Vi har nok noenlunde det samme i Bergen som du har. Mer enn nok synes jeg, kan komme lille julaften og forsvinne 2. juledag 😂

    70. er blitt så glad i å strikke. Flere gratis oppskrifter fra din blogg har jeg prøvd.

    71. Hei! Her er det ca 10 cm snø, den kom for en uke siden. Perfekt mengde, det blir julestemning, men ikke trøbbel for kjørende eller gående 🎄❄️

    72. Her hos meg er det 10 /15 cm med snø, men med sol ute er det flott vintervær 🎅🎄

    73. Hei
      I Volda er det nydleg, 20-30cm snø og reine julekortet for tida. Har pynta og koser meg med bloggen din, strikk og litt baking🥰.
      Ha ein fin kveld☃️❄️

    74. Her i Porsgrunn er det 2 mm snø, nesten bare Rim, men det skulle komme snø til onsdag, kjekt om det kommet litt så blir det litt lysere🙂

    75. Her på Løten er det bare et tynt lag snø nå, men våknet til -18 idag så vinteren er absolutt på plass. Både naturen og jeg ønsker at den hvite dyna kunne vært litt tykkere❄️❄️ Synes det er deilig meg vinter jeg🥰
      Ønsker deg ei fortsatt fin adventstid✨

    76. Her på østlandet er det bare kommet et par cm, men nok til at det er hvitt på bakken og ikke så mørkt på ettermiddagene lenger 🙂

    77. Jeg vil tro det er mye snø hjemme, altså ovenfor Lillehammer, men jeg er for øyeblikket i Drammen. Her har det ikke kommet noe særlig snø før i dag, men nå har det snødd hele dagen. Og jeg har vært “heldig” og har måkt for første gang denne sesongen

    78. Her på Hamar er det bare 1cm eller 2. Litt hvitt på bakken det holder for meg😊😊

    79. Her midt i landet i de indre strøkene har det ikke kommet de helt store mengdene med snø, – rundt 30 – 40 cm, kanskje, men det har vært over 20 kuldegrader og klarvær😊Det snør akkurat nå, og blitt mye mildere, og det er helt greit med litt winterwonderland i jula, ja. Men etter jul kan den godt forsvinne for min del😅Ønsker deg ei fin førjulstid, – du inspirerer🥰🌹

Siste innlegg