En Rosa Elefant? -Hvorfor ikke??

Designet av Ysolda Teague/ Strikket av WoolyHeaded

 

Man hører jo om “flyvende rosa elefanter”, men en dansene elefant? Att på til i tullskjørt? Aldri sett før, men denne gikk jo rett hjem for å si det sånn! Elefanter er flotte dyr, fasinerende så dan…Nok til at eg kjøpte hele 3 støpeformer for å lage mine egne flotte elefanter! Tro det eller ei, men eg har ridd på en…! Aldri vært så redd i hele mitt liv! Det var da eg bodde i Sveits, jobbet som aupair…Var med familien på Sirkus (noe som eg overhodet ikkje liker, nettopp pga dette med dyr…Å ja, på dette sirkuset var det også tigrer! Skummelt) Husmora kommanderte meg i elefantkøen med de 2 døtrene hennes og me 3 skulle sitte i en liten kurvlignende sak på elefantens rygg…! ER DET MULIG! Skremmende!! Du kan trygt si eg var forbanna på henne i lang tid, helt til eg faktisk bare sa opp og aupairlivet var over for meg….Kontrakten sa at eg skulle passe barna, ikkje være en personlig assistent og hushjelp…men men, det er en annen historie…

 

 

 

Designet av Ysolda Teague

 

Tilbake til denne søtnoes her da! Awww Finner ikkje innlegget nå, men eg har fortsatt en søt elefant farmor heklet til meg en gang eg var syk som liten. Var lenge på jakt etter en oppskrift som lignet og etter hver fant eg den….! HAR planer om å hekle en ny versjon, nå må eg først bare komme på hvor eg la den oppskriften….Hmm…Uansett, elefanten over er heklet sømløst står det, orginalt er den heklet i Baby Merino 🙂 Da blir det ca 26 cm, du kan hekle i det garnet du ønsker for å evn få den større/mindre, det viktigste er å strikke fast slik at fyllet ikkje blir synlig 🙂 Et skikkelig koselig! Hadde jo vært en søt elefant å puttet i en evn Barselkoffert

 

ELIJAH
Bildene over
Ca 26 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Søndag og opphold…Tenker eg vil ut på tur eg…? Det er lyst i øst og litt tyngre i vest, det betyr at det er litt regn på vei innover, men i følge Yr skal det ikkje kommer før i morgen tidlig – Til gjengjeld er det 11 grader! Det kommer seg! Ellers er det meldt MYE sol til uka, litt kaldere, men sol er det viktigste 🙂 Det kan fort bli en sløøøv søndag og eg ikkje starter med å ta på turskoa 🙂 En luftetur i det minste.

 

 

 

HA EN FIN SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

2 kommentarer

Siste innlegg