Enkel, Lekker og Norsk strikkeoppskrift på pledd

Design/Foto: Rauma Garn

 

Altså, så enkelt og sååå lekkert! ♥ Milevis med riller er absolutt noe for meg, at det strikkes i Finull er jo bare et kjempepluss! I realitetet kan jo dette teppe strikkes i akkurat det garnet du selv vil, men hvis eg ikkje tar feil må du kjøpe alt garnet du trenger for å få oppskrifta…? I så fall så syns eg vel akkurat det er en uting…Burde muligens ikkje skrevet akkurat det, men men. Det er vel egentlig grunnen til at det er uhorvelig mange år siden eg kjøpte et strikkehefte siste, takk og pris for singeloppskrifter…uten kjøpepress(?) 🙂

 

 

Design/Foto: Rauma Garn

 

Men? Det skal de ha; Teppet er skikkelig lekkert og det hadde faktisk vært helt perfekt her i sofakroken 🙂
Godt og varmt vet eg det er og det kan man takke Finull`n for, finnes nesten ikkje bedre teppegarn for å si det sånn 🙂 Me like

 

 

PLEDD
Bildene over
Norsk strikkeoppskrift/ Hefte

 

 

* * * *

 

 

 

I går kwell var det rett ut på glattisen…igjen...Men altså, dette gikk jo strålende fort og greit! Kan du hekle “Bestemor” ja så er ikkje DENNE TOPPEN et problem – bare så mye du vet det 🙂 Det er jaggu ikkje mange gram`a det går på en lapp. Eg har heklet min lapp på heklenål nr 3, men det spørs om eg ikkje må teste en på nål nr 4 for denne ble muligens litt liten; 7X7 cm, i følge oppskriften bør en lapp være 8X8 cm for å få oppgitt mål på størrelsene. Så vel, ja, tenker eg prøver en lapp på nål 4 før eg bestemmer meg. En annen ting?
Det var herlig å hekle litt og garnet var fullstendig upåklagelig å hekle med 🙂

Det samme garnet eg hekler med kan du vinne i dagens runde i Påske Kwissen, den kommer litt senere 🙂
Fikk du ikkje med deg runden i går? Vel, det er da slettes ikkje for sent, klikk deg inn HER å bli med fra start!

 

 

 

 

Det er søndag, sola skinner fra skyfri himmel, og det er kaldt! Det hadde passet mye bedre med typ 12 gr enn de lusne 3 me har! Da Ali “ryddet” terrassen på fredag sa eg til han at det er FOR kaldt til å vaske å styre i helga, og ganske riktig….han måtte kapitulere i går og vannslangen ligger igjen over hele terrassen….det er tross alt minus om natta ennå. Igjen har eg sjekket bloggen fra i fjor vår og det var ikkje før i slutten av mars at eg plantet minipåskeliljer i krukkene på trappa. Så ja, da roer eg det ned i et par uker til 🙂 Det gir meg også tid til å perle litt mer påskestæsj 🙂 Men i dag? MIN plan er å hekle til eg blir fornøyd med størrelsen på lappene mens eg ser sesong 2 av EXIT! Satser på at mine planer ikkje blir ødelagt 🙂 Kaaaan være eg slenger den plata som skal males på gulvet her i stua, men får sjå! Hva er så dine planer for dagen?

 

 

UANSETT,
NYT SØNDAGEN!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Planen her er og strikke ferdig høne nummer 6 av de store og så skal jeg lage noen av de små hønene dine.(har fått litt dilla)Skal også vente på quizen.Ha en strålende hekle-strikke-perle søndag.🐓🐣

    2. det var et vakkert teppe ,men enig med deg ,en burde kunne kjøpe en enkel oppskrift og ikke et helt hefte ,noe skal dei vel tene penger på :=) jeg har gått en lang tur ,sliter med trøblete mage og rygg så no blir eg i stolen resten av dagen tenker eg og strikker litt :=)

    3. En må kjøpe 4 nøster til Rauma-heftene så du tar nok feil der ja 🙂

      Praksisen får man vel synes hva man vil om, jeg er vel heller ikke i utgangspunktet et fan, men samtidig hadde det aldri blitt jeg hadde kjøpt heftene om de hadde tatt 50-70 kr x antall oppskrifter for hvert hefte og man slapp å kjøpe garn. Da plukker jeg heller med meg noen nøster sammen med hefte. Har heller aldri opplevd at garnbutikken nekter kjøp så lenge man kjøper garn til en oppskrift i heftet men det bare er f.eks. 2 nøster man trenger til oppskriften så det kan jo også være en løsning.

      1. Men på den linken eg la ut, der kan man ikkje fjerne noe av garnet, beløpet er på 1100 og noe. Eneste man kan endre på er om man vil ha hele heftet eller kun oppskriften på teppet Hmm For meg ser det ut for en hel Garnpakke inkl oppskrift

        1. Ah, ser ut som om de har begynt å selge enkle oppskrifter også ja, kanskje fordi “strikkepakker” er blitt så populært ellers? Om man går inn på heftet uten å gå videre inn på de enkelte oppskriftene så koster det 80 kr og det står en beskjed om at man må kjøpe 4 nøster til. Så ja via den linken du la ut så får man nok ikkje kjøpe singel oppskrift, men man kan kjøpe hele heftet uten “strikkepakken” 🙂 Og som sagt, rimelig sikker på om at man oppsøker nærmeste Raumagarndealer (Idestova på Bryne er verdt et besøk om du er på kjøretur en dag når korona er et fjernt minne 😉 så sier de ikke nei om man kjøper garn til et av de mindre prosjektene i heftet.

          https://www.raumagarn.no/produkt/hefter/370-aftenstrikk-paske

          Men uansett 🙂 Ble langt dette. Nyt kvelden!

    4. Ikke store planer for dagen. Det ble en liten tur ut i sol og blåst, før jeg benka meg foran tv og 5-mil. Glemte nesten å strikke underveis. Nå fortsatt strikk av Mojo-sokker (etter inspirasjon fra bloggen din 💗🧶)

Siste innlegg