Et juletre, eller en hel skog?

Designet av Tina Vejlø Andersen

 

30-40 m med tynt ullgarn og pinne nr 3, ei lita stund i go`stolen og vips så har du et lite juletre, du rekker mange før jul 😀 Strikk de akkurat i den fargen som passer deg best, her er det ingen fasit 🙂

 

 

 

Designet av Tina Vejlø Andersen

 

Trenger du flere trær? Det kan jo godt være, blir kanskje litt lei om du vil ha en hel skog og bare strikke like trær? Ta turen innom Tina sin Ravelryside – Hun har mange forskjellige 🙂

 

PINE TREE
Bildene over
11 cm høye
Dansk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Nååå er alle VÅRblomstene ute døde…de tålte ikkje minusgradene tydeligvis, men men at de varte ut november får jo være godt nok! Den stooore sukkulentet som liker seg best ut, men som ikkje tåler frost fikk seg ei overraskende første natt m frost før eg rakk å ta den inn….den ser ganske pizt ut!! Håper virkelig ikkje den tar kwellen nå altså! Den er jo laget på avleggere av den store orginalsukkulenten eg klarte å drepe i vår….
plutselig kom det jo noen vinternetter igjen også da…

Tja, ka skal man finne på i dag da tro….? Eg har i allefall 2 porsjoner med flesk som skal klippes opp og etter det skal jo alt endelig pakkes 🙂 Det er absolutt det kjekkeste! Etter det tenkte eg å lage Pikekyss, MASSE pikekyss! Når eg lager det sparer eg på eggeplommene for å lage kremen til Gule Bomber. Normalt sett er pikekyss og Gule Bomber noe av det siste eg baker, men i år snur eg litt rundt på fordi….Ja, som sagt, eg har en plan 🙂

I går kwell tok vinner nr 2 av Julekalenderen kontakt og hun og datteren kommer å henter den i dag 🙂 Så gøy!
Eg åpnet min i dag og i boks nr 1 lå det et komplet sett med nåler og utstyr til filting. Ja og det ser mye mer proft ut enn det eg kjøpte på eBay for noen år siden hehe

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Ååå denne oppskriften kjøpte jeg da den kom, enda ikke strikket trær. Desember er alltid fyllt opp med bestillinger, og de kan jeg jo ikke si nei til. Kanskje januar er mnd for juletrestrikking ?

      Kryssa fingran for sukulentene dine

    2. Nydelige juletrær 😍
      Og jeg elsker dine juleforberedelser, du inspirerer meg så mye gjennom hele året og spesielt før jul med alle dine påfunn enten det er på hobbyrommet eller på kjøkkenet.
      Ønsker deg en superfin desember Gro Vibeke 🥰

Siste innlegg