Sier bare: SE & NYT!

Designet av Ekaterina Tarasenkova

 

Nå i kveld lo eg veldig godt her eg satt alene! Eg lo av DETTE INNLEGGET som Kjerringtanker skrev på bloggen sin, og det er sååå sant som det er skrevet 🙂 Innlegget hevet humøret mitt betraktelig og det var godt å le litt. Siden hun allerede har “røpet hemmeligheten” min kan eg jo like godt fortelle at eg er så klart i gang med ideér og planer for våren, ja og ikkje minst påsken!! As we speak er det på vei en rimelig stor pakke over Skagerak til meg, den inneholder det herligste garn i de skjønneste vårfargene ♥ Gleder meg til å friste deg! Planen min er nemlig
å hente inn litt av våren her i heimen allerede i romjula 🙂 Hvorfor ikkje? Da er jo jula i havn og man kan strekke seg mot neste mål, ja eg kjenner at eg igjen gleder meg til å kose meg utover våre med på påskestrikk og ikkje minst med frø og planter. I mitt lille univers er det alltid ny planer på blokka og eg gleder meg som vanlig
til å myldre litt ideér sammen med deg ♥

Men altså!! Se på bildet over, fortell meg; Ble du forelsket eller ei? Eg er lost, ja det ble eg for lenge siden i disse figurene til Ekaterina, de er jo helt perfekte og så nydelige!♥ Nå MÅÅÅ eg seriøst få i hus strikkepinner nr 1,5 mm!! Herregud, det må jo være helt nydelig å strikke så tynt!

 

 

BIG BUNNY RABBIT
Bildet over
15-16 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Ekaterina Tarasenkova

 

Begge oppskriften er veldig detaljerte, godt forklart + en hel masse bilder!! Designer sier at du kan være en nybegynner i strikking så lenge du kan alt basic, så dette burde jo går fint 🙂 Designeren bruker ofte vanlig Babyull til figurene sine, Nord fra Drops er nevnt, noen ganger også litt effektgarn som f.eks KidSilk.
Til pinnsvinet over har hun brukt litt pelsgarn til piggene 🙂

 

HEDGEHOG TOMMY
7-8 cm høy

 

 

 

* * * *

 

 

Ok, la meg si det sånn: På mange måter gikk denne dagen rett i dass! Eg var egentlig rimelig forba… i formiddag. La meg si det sånn; Eg blir ikkje TRØTT når eg styre i vei med diverse hver dag slik som de siste ukene. Det er ting eg elsker å holde på med og eg koser meg max. Ja, eg kan blir bli sliten, noe annet hadde vært rart. Beina blir slitne og det er alltid godt å legge seg om kvelden, men eg gleder meg hver dag til å stå opp å fortsette. Men ta fra meg nattesøvnen og alt blir anderledes! Å ikkje få sove er ikkje det samme som å være sliten i beina. Natt til i dag sov eg mindre enn 4 t, da har eg i grunnen tapt før eg står opp! I formiddag la eg meg igjen ca halv 11, eg krøp under dynene i Amira sin seng sovnet pladask og våknet kl 15!! Blir litt i koma av sånn som det. ALT eg skulle gjøre i dag liksom! Passe pizzt ja!

Etter hvert kom eg meg da på kjøkkenet, men det var slettes ikkje med samme iver som eg pleier – Var jo fortsatt veldig trøtt. At Amira kom hjem med masse digg Kinamat reddet mye av dagen! Oh My det var sååå digg! ♥

 

 


Nå har eg da 8 glass med nykokt Gressmarmelade i kjøleskapet, 4 med Ingefær og 4 med Chili ♥ Det er bare sååå himmelsk godt! Skal lage små kort hvor eg skriver all info 🙂

 

 

 

 

Har også NOK en gang fått bekreftet at mine tidligere miserable Cupcake har definitivt vært pga utstyret *ler* Nå, med det nye utstyret blir det jo ganske lekkert! Har altså fått sjokoladekremen på Sarah Bernard og i morgen skal de dyppes i mørk sjokolade og pyntes med hvit sjokolade ♥

 

 

 

 

Ellers, vel…her er det over 500 Pikekyss som nå er kvalitetstestet etter alle kunstens regler av Dib, og de er GODKJENT! Det gjenstår bare å pakke de fleste i ganske mange cellonfasposer og sååå er eg etter hvert klar for en aldri så liten nisserunde i bla nabolaget 🙂 Det blir kos 🙂

“The Holiday” begynte akkurat på TV3, så eg vurderer om eg bare skal sitte her i go`stolen å glo på Tv, eller om eg skal skli bort til spisebordet å potle med litt sånn småkort som skal henges på alt som skal gis bort….*Tenker*, men du?

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL!

 

 

Eg satser på en mye bedre morgendag…

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Du trengte de timene vettu. Du har allikevel fått ordna kaker og marmelade. Mye mer enn det jeg har fått til i dag.
      Vi har vært hos vetrinæren i kveld med den ene hunden min. Han har fått diabetes, så mye går med til å passe på nok tisseturer og insulin morgen og kveld. Blir bekymra og da får jeg liksom ikke gjort så mye. Går på 4 nattevakter fra i morgen.. kanskje det blir litt strikk da. Har bestilt litt garn… har jo ikke noe fra før.. men har jobikke akkurat DET garnet. Baby merino er så godt og blir mykt mot en liten kropp.
      Ha en fin kveld og forhåpentlig god natt.🤗🎅

    2. det var søte kosedyr ,fristet å strikke disse helt klart :=) jeg er enig ,har en ikke strikket det en skal til jul kan en like gjerne begynne med tanke på neste jul eller påske :=)kunne du vist oss hvike utstyr du bruker til å sprute pikekyss ? mine ble langt fra så fine og jeg har ikke godt utstyr

    3. Jeg synes du er flink jeg. Du lager så mye digg! Og den harepusen og pinnsvinet var bare fantastisk søte. Og til slutt TUSEN TAKK for linking til mitt innlegg.

    4. Så nydelige figurer, bare synd oppskriften er på engelsk🙈 ikke min sterke side🙈
      Nyt kvelden og ta vare på deg selv.

Siste innlegg