Ferdig med Årets Juleprosjekt! Ho Ho Ho

Reklame | Rito Hobby

 

Endelig er det slutt på dette Glitter Helv….e!! *ler* Eg har tygget og spyttet glitter den siste uka og gulvet mitt her på Hobbyrommet ser ut som det har fått nytt belegg!!

Eg pleier alltid lage noe nytt til jul, gjerne på en måte som eg aldri har gjort før. Eg har gått frem på samme måte som eg gjorde med Årets Påskekyllinger 🙂 Hva trenger du til å lage tilsvarende? La meg nå tenke litt….

 

 

Isoporkuler i ønsket størrelse (Alt etter hvor mye jobb du orker) Eg har brukt både Hama Midi og Hama Mini til dette prosjektet. Ellers har eg også bruke litt Cernit og noen “Kilo” med Glitter!

Alt eg har brukt til dette prosjektet har eg fått fra Rito Hobby 🙂

 

 

 

 

 

La meg presentere Årets Snøballer! Hekkan dette var litt jobb, svidde fingertupper og glitter bakom øyelokka, men det gikk – Eg kom i mål 🙂 Fikk jo t.o.m strikket litt! Alt utenom armer, sko og nese er lage i Hama perler, og jo da, det er mulig – Alt trenger slettes ikkje være flatt selv om det er strykeperler. Hjerteknappene og snøkrystallene på nisselua er splittbinderser som eg fant i stashet mitt.

 

 

 

 

Å ja, ja…Hjertene her er også i Cernit, slik som sko, nese og armer er 🙂 Skjerfet er selvfølgelig strikket i Finull, ja akkurat slik et godt skjerf skal gjøres. Knappene er Hama Mini, dyppet i lim og selvfølgelig en runde i glitteret.

 

 

 

 

Ja, denne nisselua er perlet, glemte selvfølgelig ta bilder av innsiden – Bare for å vise at det er perler 🙂 Perlet et halv rundt brett, strøk det helt til eg kunne bøye og tøye som eg ville – Endte opp med et kremmhus som eg kun justerte litt med saksen før eg limet det hele sammen.

 

 

 

 

Snølykt hører hjemme i jula og den skal selvfølgelig ha lys…

 

 

 

 

…ikkje verre enn ei bitte liten lyspære med av og på knapp.
(Made in China)

 

 

 

 

Dette tar tid, tro meg….og det er varmt, skikkelig varmt så vær forberedt på litt vannblemmer! Bruker limpistol, annen lim er ikkje mulig tenker eg. Ei og ei perler limer du så på isoporkula. Den største kula mi er 8 cm,
hodet er vel kanskje 6 cm tror eg – Blir absolutt en del perler ja…Figurene er ca 24 cm høye totalt.

 

 

 

 

Slik gjorde eg med sko, armer, nese og hjerter: Laget de altså i Cernit, steket de, klinte de inn med lim før eg druknet de i glitter. Lot det ligge som dette til limen var tør, banket de lett slik at overflødig glitter raste av.
Der etter var det ut for litt blank spraylakk 🙂

Selve snømennene er også klint inn med lim før
glitter drysses på for der etter å lakkes.

 

 

 

 

Først perlet eg en brem som passer, så fant eg noe i glass som passet i hullet på bremmen – Et tacoglass passet
i mitt. Perlet så et rektangel som ville få samme dia som hullet. Strøk dette veldig godt slik at eg kunne bøye det lett rundt tacoglasset. Holdet det hele under kaldt vann før eg limet skjøten og limte den på bremmen -Easy!
Hadde vel etter hvert vannblemmer på de fleste fingertuppene…

 

 

 

 

Samme med flosshatten….masse lim, og enda mer glitter…!

 

 

 

 

Nisselua like så….skjønner du hvorfor eg er lei av glitter!??

 

 

 

 

Når eg limet perlet på hodet unnlot eg en liten flekk, der hvor eg tenkte gulroten skulle være.
Mye enklere (og finere) når du så limer gulroten på plass.

 

 

 

 

Har mye rart i utstyrskuffene mine, fant noen meter (Ingen overdrivelse!) med nisseskjegg,
klippet det til og limte det rundt kanten og satte ei ullkule på som dusk.

 

 

 

 

Syns dette ble en flott kar eg, Mr Snøball him selv – En skikkelig stor flørt han her, tro meg! Hvem vet?
Kanskje det til neste år popper opp noen mini snøballer??

 

 

 

 

Det siste døgnet har eg perlet et skjønt reinsdyr, skal bare stryke dette før eg skal perle meg ett til. Selvfølgelig har eg tenkt å ha G L I T T E R på nisselua…noe annet hadde vært rartsukk

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer
    1. For noen søte snømenn, er spent på å se hva mer du tryller frem på hobbyrommet fram mot jul.

    2. De var kjempefine!!!! Men for en jobb!!!
      Jeg hadde og en gang et nytt juleprosjekt for hvert år. Det tror jeg ble slutt etter året med juletreteppe. Jeg lagde et teppe med mange musepar. Hver mus bestod av 25 små biter, eller flere som skulle klippes nøyaktig ut i forskjellig stoff og filt. Det var 9 musepar på teppet. Altså 18 mus. Det blir 450 deler å holde styr på. Ala erme, blondekant på erme, snute, dusk på lue osv. Jeg satt på gulvet og koste meg med jobben. Sammen med et barn på tre år som ville hjelpe til – og en langhåret hund som ikke var like hjelpsom….
      Teppet ble fint det! Varte i mange mange år. Men du for en jobb.

    3. Å du hildrane du,for et nissepar. Utrolig fine.Ser du har testet tålmodigheten,men verdt strevet spør du meg.❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🎅🤶

    4. Ja disse snømennene var bare helt supre. For en jobb og for et kreativt prosjekt. Jeg tar av meg hatten for deg.
      🙂

Siste innlegg