FerieKjole ~ Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Marte Helgetun

 

Sola skinner og det er på tide  få en sommerkjole, eller en Feriekjole, på pinnene nå! Da har du god tid – Kanskje en ny og snerten kjole til 17.mai? Ikkje så lenge til det 🙂 Orginalt er kjolen strikket i Line som er et blandingsgarn av med bla bomull og lin- Sikkert helt herlig i en sommerkjole 🙂 Eg har en del COAST fra Holst Garn på hylla, det er en deilig blanding av lammeull og bomull – Strikker man det dobbel er det perfekt til denne kjolen!
Tror nok det hadde blitt mitt valg 🙂

 

 

 

Designet av Marte Helgetun

 

Når det gjelder COAST garnet har du også 89 fantastiske farger å velge blant! Ellers er det en enkelt kjole og du starter å strikke nede, passer altså perfekt for deg som ikkje helt har vendt deg til å strikke Top/Down 🙂

 

FERIEKJOLE
Bildene over
Str fra 104 cm til 131 cm i overvidde
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Vel vel, uka har nå staret fint sånn værmessig, resten av uka blir temmelig våt...Jaja det går nok så fint atte for eg er jo som vanlig i gang med ei NY dille og siden drivhuset mitt snart skal renskes blir jo det bra! Sitter å tenker at eg bør komme meg ut på tur i dag…men det der kneet mitt bare kødder om dagen….Merkelig, det ble bedre på lørdag når eg gikk tur, men når eg kom hjem igjen så stivnet det…..Betyr det at eg bare skal gå hele tiden!??

Hvis været er sånn tålig til helgen må eg få i hus noen mini påskeliljer, på tide å plante litt på trappa….Har mange store hvite krukker fra mor mi og planen er å få bort den “steingamle” betongkassen me har ute ved inngangen…Den er umulig å flytte…

 

 

 

HA EN SUVEREN
MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg