Fikk mail fra Tannlegen….

 

Det må eg si, eg har vært litt på siden av meg selv siden eg sendte mailen i går…Tanker som: “Ååå orker eg det der styret nå igjen!” Ja og denne gang er det jo egentlig frivillig, eg tenker det er sånn med tanke på at eg stort sett har gått til tannlegen om noe var vondt! Før 2001 hadde eg jo perlerad både oppe og nede og aldri et problem (Altså, eg jo jobbet som fotomodell i flere år og det var unødvendig med blekemiddel for å si det sånn)<—Noen ganger er litt selvskryt påkrevd! Men Anyway….da eg våknet i dag var det altså mail fra tannlegen….

 

 

 

 

Vel….så enkelt og ikkje minst kjapt var det! Svarte med nytt spørsmål som: “Har dere direktedekning med Helfo?” – Fikk kjapt en mail tilbake om at det hadde de 😀 Ja, eg har enn så lenge valgt å anonymisere tannlegen,
er jo ikkje sikkert hun syns det er stas å komme på en gal hobbyfreak sin blogg
*ler*

Men, eg tenker at eg skal blogge om denne prosessen, ja fra A til Å så langt det er mulig. Eg vet av erfaring (Har blogget om det tidligere) at det er MANGE som ikkje tørr smile der ute pga stygge tenner og ingen økonomi til å gjøre noe. Eller, hos mange er det tannlegeskrekken alene som stopper de fra å gå til tannlegen. Det er trist, men akkurat sånn er det! Eg føler meg sliten bare av det “lille” eg har gjort det siste døgnet! Det er tøft og det ER vanskelig med tenner. Hvorfor? Jo, fordi de aller fleste føler på en skyldfølelse når tennen ryker.
Sånn bør det jo ikkje være, men eg vet for eg har vært flau over egne tenner i flere år.

Det blir litt av ei uke når eg skal til tannlegen; Ons 25/8 er det frisøren, tors 26/8 TANNLEGEN
og det 27. har eg bursdag Jupp Jupp

Eg vil tro at selv om eg skulle få dekket en del gjennom Helfo blir det nok en noe saftig egenandel, langt i fra 140`ish kroner som hos legen, så planlegger eg et SALG her på bloggen MoHaaa Må gardere meg for eg har f.eks ikkje 10K som eg “bare kan ta”. Men, eg har en plan og skal komme tilbake til det etter hvert. Det kan bli gøy!

 

 

Pga mitt vågestykke syns eg at eg fortjente eg PREMIE….Ta Taaaa…..

Bildet fra Lasse sin Instagram

 

Måtte jo bestille meg en ny bok! Strikkebok er ALDRI feil og når en lokal kjendis kommer med bok så må eg kjøpe. Siden dette ble en forhåndsbestilling får eg den også signert, det er jo litt gøy da. Liker Lasse eg, men eg visst ikkje at han kunne strikke?? haha Boka finner du på Ark Her Inne om det skulle friste, om ikkje annet for alle de flotte bildene som er tatt på min favorittstrand: Hellestø ♥

Javel, da skal eg snart avgårde for stikk nr 2 og så blir det å kose seg her på Hobbyrommet utover kwellen.
Skal få sendt en pakke nå når eg går ut så da er det straks på vei BunnyTrash!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Det viktigste ved fjerning av ødelagte tenner, – husk at selv om du allerede bruker en del smertestillende, er det slett ikke sikkert at de hjelper etter trekking. (snakker av erfaring) 😬

      1. Jepp, i know, men eg pleier uansett ikkje bruke noe annet 🙂👍 Eg er ikkje redd for å ha det vondt etterpå. Hadde ikkje vondt da eg tok alle oppe

    2. Så bra!! Hellige måne så mye spennende i et og samme innlegg, fordelt litt spenning til meg også *hopper opp og ned bunny-style*. Men ønsker deg virkelig lykke til med de tennene, og veldig bra at du skriver litt rundt det, gjorde det selv back in the days, da skrev ei som hadde tannlege-skrekk til meg, og pga meg hadde hun overkommer den og attpåtil fått seg dollarglis. Det varmer et lite kaninhjerte! Riktig fin kveld til deg Vibbe 🌹

    3. Å du e’ tøffe som hoppe i det med begge beinå. Eg va livredde tannlege etter møte med tannlegen som liten. Har i alle år lett etter en tannlege som tok meg alvorlig. Da eg måtte sjekke tenner i kreftbehandling ble eg redd utsatte det lengst mulig. Fant ett tannlegesenter snakka med de og fortalte om angsten min. Fikk verdens beste tannlege som forstod meg og jobba ut fra angsten. Nå går eg til tannlegen med glede. Heie på deg🙂

    4. I og med at det er sykdom som er skyld i at tennene dine er ødelagt, vil jeg tro at du får dekket en del.
      Krysser fingre for det.
      Du er tøff.

Siste innlegg