For store og små romper – Strikkeoppskrift

Designet av Zhade Lang

 

Ullundertøy er i grunnen ganske dyrt, men så er det også uunnværlig! Skal du ut på tur og ha en god
og behagelig tur er regel nr 1: IKKJE frys! Me har alle hørt, eller lært om å kle oss lagvis, det har eg skjønt verdien av det siste året! Ikkje alltid det beste er å bare slenge på seg den tjukkeste jakka eller buksa bare fordi det er kaldt. Uansett, ULL er vel det viktigste på vinteren, ei heller da skal du bare ta den tjukkeste genseren på hylla…kle deg tynt, og baken er den som trenger mest – Egentlig! Blir du kaldt på rompa, vel.…Da begynner du etter hvert å virkelig fryse! Den behagelige bomullstrusa som du alltid liker å bruker kan bli ei felle på tur…Ullboxer er gull verdt! De er ganske dyre å kjøpe, eg har kjøpt 2 av disse siste året Like fine etter mye bruk – Sinnsykt behagelige og blir verken våt eller kald på rompa. Ei truse i bomull vil gjør deg våt, alle svetter på et tidspunkt vettu…Bomull tørker dårlig underveis på en tur – Har du ull blir du ikke våt på samme måte. Å ja, ullboxeren er på også når det er fine temperaturer, det samme er tynne ullsokker! Bare for å nevne det; Ullsokker (den tynneste varianter) brukes hele sommeren, regel nr 1 for å unngå gnagsår 🙂 Er det varmt blir man jo også svett i beina og da kan du fort på en smell med bomullsokker, men ok…Tilbake til ullboxeren.

 

 

Designet av Zhade Lang

 

Altså, GI MEG DENNE! En slik boxer over den tynne ulllongsen på minusgrad-dager må da være gull!?? Ahaaa så digg og eg kunne absolutt tenkt meg denne i alpakka! Hvorfor? Vel, akkurat denne er strikket i noe tykt garn, da tenker eg at i ren ull kan den bli tjukk, litt stiv kanskje? I alpakka blir den jo bare sååå myk og digg! Lagrer denne kjapt! Fra før av har eg DENNE GRATIS OPPSKRIFTEN PÅ EN DEILIG MAMMELUKK – Absolutt flott til turbruk! Den er i tillegg strikket i tynt garn på pinnenummer 2,5 – Egentlig helt perfekt!

 

MARSHMALLOW CORDUROY SHORTS
Bildene over
Str Liv: 61 cm til 127 cm
Hofter: 86 cm til 157 cm

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

 

Klokka er snart 14:30 og eg har ikkje kommer lengre enn til en fuktig frokost….Smoothie av frosne jordbær
og mango, en bit ingefær, appelsinjuice og 3ss Linfrøolje + et glass med hjemmelaget rødbetejuice 🙂
Tror middagen her blir noe “tung” i dag: Gryte med kål og andre grønnsaker + lam….Da er det greit med en roooolig frokost, tenker eg! Men NÅ er eg klar for å gjøre noe her eg sitter, starter med å fortsette på
et erm så baller det nok på seg etter hvert vil eg tro!

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg