Fredagskveld på Hobbyrommet…Flere baller i luften!

 

Daaaa prøver eg meg igjen, ja for du må ikkje tro at det alltid går knirkefritt…No No…Det er MYE svinn på et Hobbyrom, bare nevner det, og sånn er det for de aller fleste. For et par uker siden støpte eg et stort fat til søs, en liten tilleggsgave til bursdagen 🙂 Tror eg var ganske hodeløs den dagen eg støpte, mulig også det kan skyldes på daværende tilstand (Du vet…de der ribbena mine…) Eg kom ikke på å sjekke støpemassebeholdningen…ei heller de svarte pigmentene…Hmm..Ble jaggu meg for lite av begge deler gitt, det ble jo likevel et fat, men kan jo ikke love optimal kvalitet om det er for lite støpemasse…Dessuten ble det jo ikke så mørkt som eg ønsket og til slutt så ble det litt ujevnheter i fargen…Hmm...Ga likevel fatet til søs med beskjed om hun skulle få et annet siden eg ikke var fornøyd, men ville på en måte vise hvilket fat det var.
Søs på sin side var veldig fornøyd og fatet er allerede i bruk 🙂 Anyway, eg var ikke fornøyd så da har eg støpt nytt i dag…Er rene matematikken dette her! ALT er nøye målt opp, pigmentene ble veiet slik at eg har samme måleforhold om eg skal lage helt likt en annen gang (Med tanke på fargen) Kvalitetsmessig ble dette fullstendig perfekt, men eg skjønner meg ikke på de der pigmentene….Hvorfor blir ikke fargen helt jevn!?? Formen var tørr og eg rørte og rørte, ja eg rørte så lenge eg kunne før massen begynte å tykne…
Mulig det bare skal være sånn? Ja at fargen på en måte lever sitt eget liv?? *Klør seg i hodet*

 

 

 

 

Inni mellom støping så strikker eg – Of Course – Blir så bra atte! Å ja, det ER umulig å telle omganger (Prøv å unngå at det skal være behov for det!) Oppskriften er som en liste, omgang for omgang, eg bare markerer hver omgang etter hvert som eg strikker + eg unngår å legge fra meg strikketøyet før en omgang er strikket og huket av! Er ferdig med hodet og det ble perfekt så da fortsetter eg på samme viset på resten av delene 🙂 Ellers syns eg garnet var nydelig å strikke med, hvis man ser bort fra at ingenting kan telles…*ler*

 

 

 

 

 

Avslutningsvis vil eg bare tipse om en hinsides deilig dessert, eller frokost, alt etter som: Eg hadde litt chiapudding igjen i kjøleskap, tok det i ei skål. Strødde over litt deilig hjemmelaget Granola, la en klatt med vaniljekesam i den ene kanten av skåla, fant litt blåbær, skar opp et par jordbær
og danderte med et par bjørnebær – Sprinklet med litt honning! Digg Inn!

 

 

 

 

HA EN FORTSATT FIN KWELL

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg