Gammel KokosKake Oppskrift

 

Eg brukte litt langt tid på å komme meg på kjøkkenet i dag, noen dager starter bare med litt surr, smårydding, mer surr og plutselig befinner eg meg endelig på kjøkkenet 🙂 Egentlig betyr det ingenting, så lenge eg får en kakesort i boks hver dag går det fint. Denne uka forsvinner 2, kanskje 3 dager for meg: Både onsdag og torsdag har eg avtaler midt på dagen, fredag skal eg faktisk møter store søs på den nye kafeén me har fått her i Tananger. (Me har fått skikkelig kjøpesenter skal vites) Me skal kose oss ei lita stund sammen med ei god venninne av mor mi, det blir skikkelig kos 🙂 Mye mulig det blir noe baking på kwellene disse dagene, det går jo fint.
Uansett, eg føler meg godt i rute så skal overhodet ikkje klage.

 

 

 

 

I dag fikk eg ca 130 kokoskaker i boks 🙂 Fornøyd med det. Oppskriften fant eg i min egen gamle kokeboka fra tidlig 80-tallet. Selve oppskriften kommer fra min mormor og nå er det mange år siden sist eg laget disse kakene. Har alltid syns at det er noe kliss, men i dag gikk det ganske så kjapt og greit. Er jo veldig enkle,
men de er så absolutt de beste, sier Ali.

 

 

 

 

Eg steikte med varmluft og da på 180 gr og ca 6 min. Når kakene er kalde kan du smelte litt sjokolade om du vil. Dypp bunnen av kakene ned i sjokoladene, sett på bakepapir. Skvett gjerne litt sjokolade over toppen også,
sett i kjøleskap til sjokoladen er stivnet og pakk i tette bokser. Ali ville ikkje ha sjokolade på så da droppet eg det, er bare han som spiser de så greit at han får bestemme selv hehe

Siden den gule kremen til de Gule Bombene trenger 6 eggeplommer laget eg trippel porsjon med kokoskaker –
Da satt eg tilbake med 12 eggeplommer – Smart ikkje sant? Når alle kakene var i boks kokte eg den gule kremen og satte i kjøleskapet, så da bør eg nok lage Gule Bomber i morgen 🙂

 

 

 

 

Begynner å bli en del nå som skal levers inn til Kirkens Bymisjon ♥ Alle boksene/posene på det øverste bildet skal dit + disse 27 boksene med fruktflesk. Sistenevnte der var en suksess hos mottakerene i fjor så eg kan jo ikkje gi mindre enn de fikk da 😀 Fortsatt skal det bakes mange flere sorte + snop og konfekt 🙂

Dette er da en av hovedgrunnene til at må være ferdig pyntet før desember – For i desember er det kun baking som gjelder. Eg baker egentlig bare 1 gang i året og det er hele jula Ho Ho Ho Ellers er det i grunnen Ali som baker. Det skjer selvfølgelig at eg blingser til en gang i blant, ofte har eg planer om å bake go`saker til påske….men så skjer det ikkje. Om eg gjør det er det oftes langpanne kaker (Sitron og sjokolade),
skjærer i stykker og fryser.

Vel vel, vettu ka eg skal gjøre nå? haha Eg skal strikke litt tenkte eg, strikket i går kwell også når me så filmen Troll og nå er planen å ta kwell med beina høyt 🙂 Mange timer på beina i dag og eg er sååå Zzzøvnig!

 

 

HA EN FIN KWELL
OG KOS DEG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg