Gjenbruksgaver er Gull verdt!

 

Hvem har i grunnen mest problem med gjenbruks gaver? Ikkje ungene i allefall 🙂 Eg ser ikkje heller problemet, selv om det gjerne satt litt lengre inne før. Gi en brukt gave til jul f.eks var utenkelig, men heldigvis har eg innsett at det er absolutt en fullverdig gave om den er like hel. ALT kan nemligen vaskes 🙂 Som denne flotte Bratz Bussen her. Amira fikk denne til Jul av oss da hun var ca 8 år og hun elsket den og i dag ga me den videre til ei skjønn tulle på 3 år. Om den kom fra butikken eller ei tror eg ingen unger hadde tenkt på så lenge den fungerer. Herlig å bli kvitt ei stor eske som lenge har stått i gangen i påvente av hva me skulle gjøre *ler*

 

 


Det er en ganske så stor buss, vil tippe den er ca 60 cm lang! Du åpner den opp og det blir disco med scene og bobblebad. Selvfølgelig er det propp i bobblebadet og det kan fylles med vann. Fungerer flott også til Barbiedukker 🙂

 

 

 

I tillegg til bussen med tilbehør hadde Amira også frisørsalong og Iskrem Kafe,
alt plukket eg fra hverandre og fikk vasket det skikkelig.

 

 

 

Masse, masse småting som hører hjemme i frisørskuffen, “sminke” var det også og det la me i skuffene på sminkebordet. Flere glass, kopper, “mat” til kafeen så eg vil absolutt tro at det kan innby til mange koselige timer med lek. Det føltes i allefall godt å kunne gi en så flott ting videre og ikkje minst til noen i familien.

Eg tror bare me må gå i oss selv og svelge den usikkerheten man evn kjenner på ved å gi bort noe som er brukt. Det er en ting å arve, det er jo helt innafor, men det å gi noe brukt f.eks i Julegave fra egne skap sitter nok lengre inne hos de fleste uten at det skal innrømmes. Vet om flere eg som ikkje hadde akseptert det. Ser i grunnen ikkje problemet? Det viktigste er vel at mottaker blir glad og fornøyd? Det ble i allefall denne lille mottakeren ♥

Tja, du kan jo utfordre deg denne jula? Gi bort f.eks 2 ting som ikkje er nye UTEN at du kjøper en tilleggsgave! Det er akkurat som ved strikkegaver, mange føler også et behov for å kjøpe en ting ved siden av fordi de “Bare” har strikket noe. Me på begynne å tenke anderledes 🙂

Det var i allefall kjempekoselig å se ungene igjen og eg håper ikkje det blir lenge til neste gang 🙂
Nå er det beina høyt, kaffi i koppen for NÅ er det fredags kwell!

 

 

 

KOS DEG MAX!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt utladet Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Det er farsdag neste helg. Da skal jeg gi bort gamle brukte aviser, de er 74 år gamle. Jeg tror mottakeren blir glad…

Siste innlegg