Gleden ved å Strikke Gaver

Designet av Hunter Hammersen

 

Ok, bare en sånn liten alvorsprat her nå…Om 3 mnd har du akkurat åpnet kalendergave nr 6…dvs det da kun er 18 dager til Julaften, ok? Etter min mening bør jo da de fleste Julegavene være i hus, ja helst innpakket også slik at resten av desember bare kan nytes og du kan dulle med pynt og bakst. Det er nå i allefall min oppskrift på den beste desember ♥ Blir det sånn? Nei egentlig ikkje…som oftes, da eg strikket de fleste gavene lå det strødd rundt meg med halvferdige gaver som hadde både tråder som skulle festes og knapper som skulle sys i, lærte aldri ser du…Har du lært? Men altså, her har du 2 par flotte og snertne tøfler som fort kan bli noen lekre Julegaver så det er bare å kaste seg rundt. Hvis du har anledning bør du sette av en dag og 2 inni mellom til KUN Julegavestrikk.
Hvert år var mitt mål å bli ferdig før 1.desember *ler godt*. Nå når eg nesten ikkje strikker gaver sitter eg som regel å nettshopper uka før jul…Skulle da virkelig ønsket at eg kunne høre på mine egne råd…*Sukk*

 

ABEYANCE
Bildet over
Passer de aller fleste
Oppskriften er i 3 str og 3 strikkefastheter

 

 

 

Designet av Hunter Hammersen

 

Egentlig, hvis eg skal være ærlig så syns eg det bare blir vanskeligere OG vanskeligere med de der Julegavene…ja i allefall om du skal gi GAVER, altså en fysisk gave og ikkje bare Vippse..De aller fleste har jo absolutt alt og som oftes alt for mye! Men, det er jo mye forbruksting som alle trenger, eller mat! Spis eller drikk opp Julegaven før hverdagen starter igjen og du slipper mer skapfyll *humrer*. Å joda, eg har prøvd meg på begge deler, egentlig lite respons, så om det egentlig var vellykket…tja…det vet eg ikkje. Vet i allefall at eg la mye arbeid ned i det og det er i allefall ikkje særlig billig heller om du skal lage til den type gaver. Skulle ønske eg kunne fått tilbake noe av gleden det er ved å strikke Julegaver.

 

BURGEONING
Passer de aller fleste
Oppskriften er i 3 str og 3 strikkefastheter

 

 

* * * *

 

Fredag og det plaskregner, men eg fikk da et koselig pling i innboksen på Instagram og det gjorde meg glad:


Godt å se at Unicorn Sokkene eg strikket kom vel frem 🙂 Da kan eg slappe av hehe. Hva denne dagen bringer vet eg foreløpig ikkje, men vil tro me må hente hjem litt helgekos. Blir for så vidt ei rolig helg; Amira er bortreist 1 uke fra i dag og Dib, ja han skal trene hele helga…Været skal være sånn bob-bob og vettu?? Søndag morgen og formiddag er det meldt kun 6 grader! JISES gradene faller fort gitt. Jammen godt eg har den deiligste varme kosegenseren på pinnen og den går det kjipp kjapp å strikke. I morgen er planen at mor mi skal komme en tur så da blir det “Skal vi danse” kombinert med strikking og skravling.

 

 

 

GI DEG SELV EN
KOSELIG FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Letta Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Så fine sokkene ble – nydelige farger ❤️. Jeg får ikke til å strikke sokker 🙄. Syns det er vanskelig med 5 pinner, får det ikke fint i sidene. Har prøvd med magic loop, men sliter litt med det også., men har ikke gitt opp helt enda – målet mitt er å strikke et par i år (begynner å få litt dårlig tid 😅). Må si jeg syns det var så koselig og at du ga sokkene til komikerfrue. Jeg følger henne, og da hun la ut bilde av sokkene og takket deg ble jeg veldig rørt (kjente jo sokkene igjen 😊). Så snill du er ❤️. Måtte bare fortelle deg det 🙋. Ha en fin helg 🌸

      1. Takk skal du ha <3 Det var koselig av deg <3 Vettu? De lange knesokkene der strikket eg på rundpinne, gikk som en lek. Brukte kun 5 pinner fra hælen og ut og det er jo bare en lite bit av så lange sokker 🙂 Ikkje gi opp 🙂

Siste innlegg