Grønne planter…Hva med de i jula!??

 

Å pynte til jul er jo ikkje bare å sette frem noen nisser og dill, de fleste av oss må kanskej stue bort litt ting som ikkje helt passer i jula? Ser at flere tømmer store bokhyller for å plass til alle nissene…Ja i noen tilfeller snakker me om 100`vis av nisser…! De står i kø 🙂 Nå er eg ferdig pynta og har mer pynt i boden enn i leiligheten,
kjente at LITT er godt nok i år 🙂 Ble så koselige atte 🙂

Mitt problem i år har vært de grønne plantene! Hekkan, veksten har eksploder det siste året…+ at eg hadde 2 store ute som må flytte inn nå…Blir trangt gitt! Problemet startet jo på torsdag da eg kom hjem med 4 hvite julestjerner som skulle stå i stuevinduene…Der sto det allerede 4 påskekaktuser…stønn…Eg bare satte de midt på spisebordet inn til videre og i dag ble de en del av jula! Laget rett og slett en juledekorasjon av de! Fylte på med noen av de furugreinen eg kjøpte for  ha sammen med amarylisen 🙂 Litt kuler, stash
og lys så ble det riktig så lekkert – Faktisk!

 

 

 

 

Har vært en travel dag selv om det ikkje ble noe tur!! Startet med å koke ingefær og steike en porsjon med Granola – Etterfølgt av massiv spraymaling av mange lyshus ute ved inngangen! Det er ikkje gitt at det blir fint når man spraymaler…Litt og litt, lang tørketid mellom lagene, ja det tar flere timer…

Avsluttet dagen med å pynte juletreet nå i kwellinga, mangeler bare litt sjokolade som skal henges på,
men det kjøper eg etter hvert.

 

 

 

For å få plass til juletreet endte eg opp med en jungel i andre enden av stua…

 

 

 

 

…ett stykk bortskjemt katt…

 

 

 

 

Inni mellom malinga fikk eg opp noen figurer, tror det får bli med disse i år. Ali er IKKJE glad i nanotape på de malte treveggene…kanskej eg dropper det i år *ler* Var ikkje enklet å ta fint bilde nå på kwellen pga de hvit(blå?) og røde lysene i eføyen 🙂 Rudolf og juletreet er over 1 m høye. Holder på med en stor krans som skal henges på døra, men nå er det helg og i morgen skal eg til Amira og de og stort annet blir det nok ikkje gjort da.

 

 

 

 

Dekorasjonen er laget i et langt smalt “trau”. Dekke bunnen med mose + det er mose inne mellom. Burde hatt mer mose får å dekke plastpottene, får sjå, kanskej eg fikser det. Tar seg veldig bra ut på bordet i allefall,
jammen ikkje dumt det der altså 🙂

Nå har eg både dusjen og spist, tror beint fram eg skal ta frem strikketøyet i kwell.

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg