HelgeMeny: S A L A T ?

 

Det er flere som klager på de der evinnelige Ukemenyene som vrimler opp her i bloggverden, så da tenker eg det er på tide å rulle ut en aldri så liten HELGEmeny 🙂 Mer overkommelig + du trenger bare planlegge
for et par dager og ikkje spikre 7 dager her og nå 🙂

Tok meg en runde i “Gartneriet” mitt for å se hvordan det sto til med beholdningen for sommerene….
Var ikkje så bra som eg hadde håpet på, men noen go`saker er det jo – Alt etter hva man liker:

 

 

 

 

Hadde eg visst hvor flott den der Crispy salaten ble hadde eg plante den over alt og gjort business av det – Har jo 16 potensielle kjøpere som nærmeste naboer, ergo kunne eg blitt rik! Nå har eg sendt mld til Amira i håp om å bli kvitt noen…slik at eg kan plante mer! Irriterer meg at eg ikkje kom på egen produksjon før eg kjøpte både hjertesalat og crispysalat på Rema sist eg var innom! Helt unødvendig så nå blir det salat fremover og kun det! Tenker gutta er glad for at eg stikker til Bergen i helga! *ler*

 

 

 

 

Årets mest spennende innslag i “Gartneriet” er så klar Ruccola! Det liker eg godt og denne kan eg straks begynne å plukke. Plukker noen blader til å på osten til frokost så er de vokst ut igjen til lunsj og er klar for nye retter
Ja det er nesten sånn! Smaker “varmt”, krydret og godt 🙂
Bladpersillen der i bakgrunnen vil eg tro blir en del Tabole
i løpet av sommeren…elsker den salaten, men sist eg spiste den ble eg like oppblåst og ubehagelig som eg blir etter en pose med boller….Har aldri tenkt på at bulguren som brukes i den salaten er hvete…
Er mer og mer overbevist om at det å kutte mel for min del absolutt var riktig!

Reddikene og Gulrøtten ser det dårlig ut med…Har ikkje sett snurten til de!?! Lov å klage på frøene…?
Det er jo en viss spirings %, men dette var totalt dødt!

 

 

 

 

En urt eg liker veldig godt er Koriander! Plantet ei lita potte i drivhuset og den spirer, men eg syns alltid de blir så “sarte”?! Så i går fant eg frem disse 4 pottene og plantet Koriander i alle sammen! Blir det styrtregn fyker de inn
i drivhuset til faren er over. Blir det vellykket kan eg kose meg med dette som garntyren hele sommeren 🙂
Har planer om å bunkre opp i fryseren for vinterbruk til “varme” supper.

Popcorngress fikk eg til for første gang i år! Det er kun for synsskyld + at det irriterte meg grønn at “alle” andre ikke det til, og ikkje eg…Vel, i år ble det flott da! *Rasler i sivet* på en måte 🙂

 

 

 

 

Chili`n kommer seg også…Hadde plantet i 4 potter, de 3 andre døde…Trooor eg glemte de der helt i starter…Sukk…men i denne potta er det 2 så eg skal da å potte de litt om og satser på at det blir både chilisaus og crunchy chili etter hvert….med mulig supplement fra butikken…Noen ganger må man jukse rett og slett!

 

 

 

 

Det beste i en god salat er G O D E tomater, de må ikkje være overmodne ei heller vassne! Plommetomatene fra storesøs er perfekte til salat, eller som snacks! Eg fikk 2 planter her tidligere og nå har eg 2 svære trær
stående i stua! Vokser de mer nå må eg surret de opp etter gardinstanga!

Tja, hvis eg i tillegg til dette har et par tunfisk bokser på boden vil eg kunne klare meg en stund,
i allefall gjennom helga! Skal ikkje kimse av god salater 🙂

I dag tror eg at eg dropper helgehandelen, gutta får heller handle det de trenger til helga så får me ta en ukehandel på mandag i steden for. Eg har jo min egen liste med det eg trenger og vil ha, men eg trenger det ikkje hjemme
i kjøleskapet når eg befinner meg i Bergen! Da satser eg på rebelske måltider i steden for! Ahaaa siden Bunny
og eg spiste på Rebell i november har eg cravet det måltidet utallige ganger – Håper retten fortsatt er på menyen!

Nå har eg en bag å pakke! Amira henter meg etter jobb i dag siden me skal kjøre tidlig i morgen – Tull at de skal kjøre helt ut hit i morgen for så å kjøre helt tilbake for å kjøre gjennom Rennfast – Så da blir det jo en helgetur på meg da vettu og kanskje me endelig får se Avatar i kwell uten at eg sovner??

 

 

 

HA EN FIN FREDAG
OG GOD HELG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Skikkelig fin kjøkkenhage du har👍 Har nok muligheten hvis jeg vil, jeg også, men er vel for lat. Får klare meg med blomstene jeg har planta ute. Må vannes minst annenhver dag her nå pga tørken😅

    2. Jeg lager tabole med quinoa istedenfor bulgur. Da får du salaten, men ikke hveten

    3. Retten er der den. Samme lunsjmeny. Men på et klokkeslett endres menyen til middagsmeny. Vi fant det for oss selv å holde av bord der i morgen til middag. Så ser dere om dere har lyst å bli med 😜

Siste innlegg