Herlig og Casual genser, også til store damer

Designet av Ysolda Teague

 

Eg ELSKER slike gensere! Casual og helt herlig! En genser du lett kan piffe opp om du skulle trenge det, eller “dress down” om du ønsker å slenge den på deg over pysjbuksa ♥ Eg blir ofte oppgitt og sukker tungt når eg tror eg har kjøpt en oppskrift som går til XL eller for den slags skyld XXL og finner ut at største overvidde er f.eks rett over 100 cm…Da blir ikkje genseren slik eg så for meg. Selv er eg jo ca 100 cm rundt brystet og da trenger eg en genser som er en del mer enn det da eg ikkje liker tettsittende gensere…Ærlig? Nei, eg føler meg ikkje vel da, noe me med noen kilo ektra ofte gjerne føler. Da er det godt å ha noen cm å gå på 🙂 Damer større enn meg ønsker også dette og da blir eg OVERLYKKELIG når eg finner oppskrifter som dette! Det må bli slutt på kjappe løsninger at de som er større enn normen bare kan strikke i tjukkere garn…Stønn

Den røde genseren over her har en strikkefasthet på 22 m og 28 row – Garnet som er brukt er PT Petter Sw,
men du finnes masse garn som kan erstatte det.

 

RAVELSTON DK
Bildet over
Fra 78 cm til 149 cm i brystvidde
Fra 83 vm til 154 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

Designet av Ysolda Teague

 

Ønsker du å strikke den i tynnere garn, men samtidig få de samme målene? Vel, designeren har tenkt på det også! Her er den tynne utgaven 🙂 Deilig, ikkje sant? Fix ferdig uten at du må frem med kalkulatoren 🙂 Denne kan du f.eks strikke i Finull, eller kanskje du liker best merino? Så lenge du får en strikkefasthet på
25 m og 34 row kan du gjøre akkurat som du vil 🙂

 

RAVELSTONE
Fra 78 cm til 149 cm i brystvidde
Fra 83 cm til 153 cm i hoftevidde

 

Hvis du har lyst på en skjønn jakke, ja like enkel slik som genseren
over så finner du en du kommer til å like HER INNE!

 

 

* * * *

Sånn ja, der var lørdagen sparket i gang, ja så godt det lar seg gjøre fra Go`stolen! Har sett ferdig sesong 7 av GOT og du milde HEKKAN sier eg bare!! WHAT!?!? Skal gjøre et forsøk på å spare ses 8 til Amira har en ledig kwell hehe Joa, hun har sett den, men det er mye kjekkere for meg å se den sammen 🙂 I kwell blir det mest sannsynlig ikkje fordi eg tror kanskje mor mi komme her, får se.

I går kwell ble eg ferdig med å sy sammen og ordne alle stolpene og kantene på FanaJakka såååå da skal eg svinge strykjernet litt igjen MoHaaa Som eg nevnte HER har eg jo ikkje tid å vaske/tørke akkurat nå fordi eg skal jo faktisk holde på med denne jakke hele helgen er planen. Har fortsatt ikkje funnet ut hvordan så det er vel bare å sette i gang og ta det etter hvert som det skjer. Hvis du har tips om noen ekstrardinære FanaJakker som finnes der ute vil eg gjerne se de! Eg ser jo, bare ved å se på jakken eg nå har strikket, at det finnes utrolig mye eg bare kan gjøre hvis eg bare slipper fantasien skikkelig løst!! *ler*

Men, eg vil jo også at det til slutt skal se ut som en FanaJakke 🙂

Jaja, eg fikk nå sukke og le litt på morrakwisten hehe IGJEN så diskuteres det på nett og eg kjenner at eg blir litt MATT! Det er Strikkehefter som diskuteres, ja og “Problematikken” rundt kjøp at dette fordi noen ennå tviholder på at man er nødt til å kjøpe minst 4 nøster for å få lov til å KJØPE et hefte…Vel, her for 1 mnd siden skrev eg et innlegg om akkurat det som du kan lese HER!

Straks må eg bevege meg retnining badet! Eg skal nemlig ut å kjøre for eg har lovet mor mi at eg skal handle litt for henne på Europris hehe Dama har fått kikk på lørdagssnop hehe

Vel vel, eg får ta med meg Dib så blir det nok litt kos på han også 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG LØRDAG

 

Go`klem fra ei Gira Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Du har så mange flotte innlegg. Gode bilder og engasjerende tekster. Selv om jeg trolig faller litt utenfor målgruppen din:p Det imponerer meg hvor disiplinert du er hva gjelder antall innlegg. Og det imponerer meg ennå mer hvordan du klarer å holde kvaliteten oppe. Stå på videre! Jeg heier på deg!

Siste innlegg