HYKLER!

 

HELDIGVIS har eg aldri vært bastant i min uttale om å dampe/ikkje dampe strikkeplagg for jaggu meg måtte eg i dag krype til korset og finne frem strykejernet haha MEN!! Det er kun fordi eg har ikkje tid (eier ikkje tålmodighet akkurat nå!) til å vaske/blokke for eg skal jo liksom kose meg med dette prosjektet i dag/kwell 🙂 Satt her i formiddag å sydde til kanten rundt hetta og for å kunne se og utføre videre arbeid så bør jo den kanten være jevn og fin. Dette får eg til når eg vasker/blokker, men som sagt, skal eg få gjort noe i dag så må eg ta letteste utvei hehe SÅ ja, da blir det damping da *humrer* Det betyr ikkje at eg liker det, så når eg er ferdig med det UKONTROLLERTE EKSTRA ARBEIDET skal jakken igjen vaskes og legges til lett blokking. Faktisk så vasket eg denne jakken for leeenge siden når den var ferdig, men så fikk eg en idè om å strikke lommer og så har den blitt liggende frem til nå – SÅ vel, ja den trenger å skylles ut av, men det får eg heller gjør når den
blir ferdig neste gang…når enn det måtte bli 🙂

 

 

 

Nok en gang vil eg bare bevise at JA du kan klippe i strikkeplagg uten å sy så lenge plagget er strikket i 100 % ull (ikkje super wash). Det er faktisk ganske tilfredsstillende å gjøre det haha Vanligvis har man jo panikk for at saksa skal skade strikkeplagget, men når du virkelig bare kan klippe i vei så ja, jo det er veldig tilfredsstillende –
Du bør prøve haha

Jakka mi er strikket i Safir og Østlandsgarn, begge deler er samme type garn.

 

 

 

Se bare her! Kanten er helt snerten og flott, ingenting som rakner her. Det betyr ikkje at eg med vilje herjer rundt med jakken, eg lar den ligge og så bretter eg kanten inn og syr den stille og rolig ned på for hånd og SÅÅÅ blir det klart for Glidelås 🙂 Nå må eg gjøre alvor av å komme meg en tur ut på Stoff&Stil! Vil ha en noe kraftig glidelås, gjerne i en sprek farge så eg må nok ta jakka med meg 🙂 Bor du nærheten her med meg og har en lang og kraftig glidelås som du ikkje trenger så send meg en melding 🙂 En LILLA glidelås hadde vært flott tror eg?

Nå skal eg ta å sy ned stolpene fremme på jakka før eg damper de litt og da er eg nok klar for dette prosjektet mitt som eg ikkje ANER hvordan og hvor eg skal angripe!! Har ALDRI gjort noe lignende før så dette tror eg blir gøy,
ja eg elsker jo sånn kreative krumspring og hvis eg ender opp med noe unikt er eg fornøyd haha

Ka du potle med i dag då?
(Oversatt fra Siddis dialekt: “Hva du koser deg meg i dag?”)

Det er straks middag her i heimen og eg er sulten! I dag har me droppet Taco`en haha og skal ha steikte sei i steden for og det er så himmelsk godt og lenge siden me har hatt! Ali har også laget ei diger skål med KyllingPastaSalat (Kald) for den som måtte ønske det siden det er ganske varmt i dag.

Senere er det ut å hente Amira på flyplassen – Kanskje eg klarer å lokke Ali til å gjøre det MoHaaa Eg har ollet og styrt frem og tilbake med mor mi i dag og har i grunnen tatt på meg pysjen allerede hehe

 

 

LAG DEG EN
DEILIG FREDAGS KWELL

 

Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Som alltid hærlig å følge med på det du lager 😍☺️ Hær nytes sola før tordenværet som e meldt slår til 😜 Har vært teststrikker for en designer som vil bli publisert etterhvert. Men kan si så mye som at garnet e farga av NinaPetrina 😜 så nu må æ finne på noe nytt prosjekt å ha mellom fingran 😜 ha ei flott pinsa 😍✨

      1. Takk skal du ha 🙂 Ser ut for at me slipper unna tordenværet i dag og sola skinner ennå! 🙂 Ahaaa NinaPetrine har mye lekkert garn! <3 Heldigen du 🙂 Kos deg masse du også 🙂

    2. Så kult det blir med knasj glidelås
      😊 Høres godt ut med sei, men der hadde nok Victoria steilet… Fisk på en fredag haha.. Ville sett fjeset hennes… Vi har hatt en ny vri på nacos idag. Dvs vi tok nacochips, kuttet opp en pakke kylling i boks ( som bogskinkeboksen), og ost oppå. Ellers vanlig tacotilbehør. Veldig godt og litt sunnere. Kos deg med strikketøyet ikveld 😊😊

Siste innlegg