Herlig sau eller kule sokker? -Strikkeoppskrifter

Designet av Susan B. Anderson

 

Hvis eg tar en gjennomgang av alle favorittene mine på Ravelry så har eg en anseelig mengde sauer…Eg raker med meg de fleste eg ramler over! Det er virkelig alrighte dyr! Nå har eg jo gått mange turer i år og sauer er noe me egentlig treffer over alt, ved et par anledninger har eg syns det har vært skummelt…! De er jo relativt store om de finner på at de vil springe meg ned…hehe…Har ikkje skjedd da, men tanken har streifet et par ganger *ler* Så da konkluderer eg med at de faktisk er veldig alright! Eg syns det er koselig med både hekla og strikket sauer, har da vitterlig blitt noen opp gjennom åra, noen har eg ennå og de bor veldig lykkelige inne på Hobbyrommet 🙂

 

 

 

Designet av Susan B. Anderson

 

I samme oppskriften som sauen over får du også en kanin, akkurat det samme: Skikkelig alright og gøy å både strikke og hekle 🙂 Disse 2 her på sofaryggen blir jo bare kjempekoselig. Det er snart på tide å fylle opp sofaen med puter, tepper og stash for å gjøre det cozy og lunt!

 

WOOLY SHEEP + BUNNY
Bildene over
Ca 20 cm i dia

 

 

 

 

 

NÅ begynner det å bli en del år siden eg heklet min Elton, kuleste sauen ever! Det eg liker aller best med han her er at han er montert på en måte som tillater han å sitte/ligge akkurat som han vil! Mye arbeid ja,
men slettes ikkje vanskelig! Elton The sheep oppskrift.

 

 

 

 

En annen sau, eller lam som eg har heklet er Lupo The Lamp, helt nydelig og heller ikkje vanskelig å hekle. Mitt beste tips: Vær nøye med maskene så blir den sååå fin! Mitt lam er heklet i Holst Supersoft på tynn heklenål

 

 

 

Designet av Jo Torr

 

Så var det over til sokkene, stilig, ikkje sant?? Eg har aldri strikket sokker med intarsia teknikken og lurer jo egentlig på hvordan man gjør dette på sokker?? Absolutt noe eg bør lære meg, eller finne ut av! Tenk på alt det gøye man kan strikke uten at lilletåa alltid skal sette seg fast i en tråd!?!

 

 

 

Designet av Jo Torr

 

Sokkene er strikket i Regia 4-ply, altså tynt sokkegarn (400m/100gr) på pinnenr 2,25mm. En annen detalje eg falt for er denne “flapsen”, har ofte opplevd at ankelsokker forsvinner ned i skoen og under hælen, sånn kan man ikkje gå! Så ja, kanskje en “flaps” som dette er løsningen på et irriterende problem? Anyway; Stilige var de, og de havner galant inn på favorittlist! Hvor ellers liksom!??

 

BRIXTON
Str S til XL

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

 

Ahaaa NÅ SKJER DET! Ååå sett noe sååå nydelig!? Fargene er helt utrolige, så skarpe og så klare, nesten som det smeller på en måte! Det var et kjekt syn å stå opp til i dag og dette er bare starten! Det er hele 22 knopper som skal åpne seg så dette blir flott altså 🙂

Ellers i dag? Vel, i kwell er det strikkekafé på Losen her i Tananger! “Kom Kom” om du bor her i nærheten! Når eg tenker meg om…Tror faktisk eg GLEMTE kafeén forrige gang?? Ja og det tror eg søs også gjorde!?! Er det mulig liksom? Vel vel, i dag blir det i allefall kafé og eg er klar for å dele Denne genseren i så nå nærmer eg meg slutten….! Jajo daaa, har også 2 ermer igjen. Har valgt å strikket den noen cm kortere enn oppskrifter for eg vet at den blir nok alt for stor selv om den er oversize…For å si det sånn...Fra da eg startet til nå har eg blitt 17 cm mindre rundt bystet og 15 cm mindre i livet…SÅ ja, som alltid ender eg opp med kosegenseren str telt….Kan jo da også fortelle at eg har kjøpt DETTE NYDELIGE teltet til meg selv i bursdagsgave!! *ler så eg dauer* Hvor mangen år er det nå eg blir denne måneden!? Ikkje sant…Aldri voksen…ALDRI!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Nyyyyyyydelig lilje.Jeg har kjøpt mønster til Elton sauen og Lupo the lamb for litt lenge siden,må se og få heklet de .De er jo så fine.Ha fin dag og koselig tid på strikkekafe.🌻🌻🌻🌻

    2. Elton er jo helt herlig, men kommer ikke til å lage en. Sokkene med intarsia teknikk er nok overkommelige. Tove Fevang hadde for en god del år siden, sommeren -14, tror jeg, en along gående hvor vi strikket/ heklet kluter i forskjellige tekniker. Husker det var veldig god beskrivelse fra henne. Hadde ferie i Danmark da hvor jeg strikket en haug stilige tynne kluter. Den “flapsen” på helen er helt pyton å strikke. Startet på et par, men dro ut pinnene og strikket ribb i stedet etter mye knoting. Ikke vanskelig, men tålmodigheten min var ikke på topp da.
      Lekker blomst. Godt den ikke ble insektsfor. Stilig “telt”, mei voksen må man ikke bli, eller for å si det på en annen måte. Man skal være gammel nok for å tørre gjøre som man vil.
      Kos deg på strikkekafe

Siste innlegg